5 greseli pe care le faci(si nu ti le spune nimeni) cand alegi o agentie de promovare online

Cauti o agentie de promovare online? Iata ce greseli faci atunci cand cauti o firma pentru servicii de publicitate digitala!

 

1. Nu ai setate niste obiective ci doar un buget!

O greseala frecventa este ca atunci cand alegem o agentie de promovare online ne gandim inainte de toate la un buget, ceea ce nu este intotdeauna corect, iata si de ce: Este foarte probabil ca bugetul pe care il ai tu sa nu fie cel necesar pentru a-ti atinge obiectivele. Practic, de aici trebuie sa pleci, inainte de a te gandi la buget. Obiectivele. Cu siguranta tu ai niste macro-obiective (ex: x nr. de clienti in luna Y sau X clienti pe zi), insa din acele macro-obiective se nasc bugetele. E foarte important de mentionat ca pe langa macro-obiectivele stabilite de tine vor mai exista si alte micro-obiective stabilite de agentie in asa fel incat sa urmariti mai multi indicatori. Din macro si micro obiective se vor naste bugetele, din bugete se vor naste livrabilele (timp, oameni implicati, tehnologii folosite, nr. de articole, intalniri etc) din livrabile se naste executia si din executie vei vedea rezultatele.
Daca ai un buget mai mic decat cel necesar pentru a atinge macro si micro obiectivele setate, fii constient de faptul ca perioada de timp in care vei vedea rezultatele va fi diferita fata de cea estimata.

2. Nu discuti cu minim 3 agentii de promovare online!

Atunci cand cauti servicii de publicitate digitala asigura-te ca discuti cu minim 3 agentii inainte de a lua decizia.
Nu te baza doar pe recomandarile prietenilor, pe awareness si vizibilitate, asigura-te ca alegi cea mai buna agentie din mai multe perspective: Nu te gandi ca cea mai scumpa agentie va fi cea mai buna, insa nici cea mai ieftina nu va fi cea mai buna. Compara intotdeauna cele 3 aspecte de care am discutat la pct 1:

  • Obiective
  • Bugete
  • Livrabile

Conteaza totusi si executia, pentru asta asigura-te ca te uiti la portofoliu, la echipa care va coordona executia, vechimea si dimensiunea agentiei dar si criterii precum comunicarea. In ultima perioada observam cum clientii pleaca din alte agentii si unul dintre problemele principale este lipsa de comunicare intre client si agentie.

3. Nu te intalnesti cu toate cele 3 agentii inainte de a semna cu una dintre ele!

Sa zicem ca totusi ai gasit 3 agentii si decizi sa incepi discutiile cu ele. Una dintre greselile cele mai intalnite este ca multi prefera din comoditate sa discute pe email sau la telefon, ceea ce poate fi o greseala. Daca vrei ca lucrurile sa iasa perfect trebuie sa depui efort, iar efortul in cazul de fata inseamna sa aloci timp de discutii cu cele 3 agentii. Du-te la ei la sediu, cheama-i pe ei la tine, faceti un skype call sau hangout, in felul asta vei intelege mult mai bine cele 3 puncte importante de mai sus: Obiective / Bugete / Livrabile.
Ia in calcul ca daca te vei duce la ei la sediu vei vedea si echipa si te vei convinge de alcatuirea echipei si de dimensiunea acesteia. Fa-ti timp, decizia de a alege o agentie nu este usoara si necesita implicare si efort, chiar daca la acest moment efortul acela nu genereaza valoare adaugata. Nu lua decizia doar citind si analizand email-uri sau discutiile la telefon, intalneste-te cu oamenii! Oamenii vor genera executia, tot ei vor genera si rezultatele!

4. Nu ai o lista de intrebari pentru discutiile cu aceste agentii

Inainte de fiecare intalnire/discutie cu agentiile contactate incearca sa fii pregatit cu minim 10 intrebari. Iata cateva idei:

a) Care este strategia pe care o propuneti pe termen scurt si mediu?
b) Care sunt canalele unde vom fi vizibili si care sunt obiectivele fiecarui canal?
c) Care este strategie pentru SEO? Dar pentru PPC?
d) Aveti experienta pe aceasta industrie? Ati mai avut clienti? Ce ati facut pentru ei si a functionat?
e) Ce facem daca peste cateva luni lucrurile nu sunt asa cum ne-am dorit?

Nu uita: Calitatea intrebarilor determina calitatea raspunsurilor. Invata sa pui intrebari de calitate!

5. Nu stii nimic despre SEO, Google Ads, Facebook Ads.

Inainte de a incepe sa cauti agentii ar trebui totusi sa intelegi si sa faci diferenta dintre aceste canale. Este foarte important sa citesti putin inainte sa te asiguri ca stii cateva informatii despre strategiile pe care urmeaza sa le ti le propuna specialistii. In functie de cat de multe vei invata in avans despre aceste strategii, pe atat de bine vei stii sa construiesti intrebari de calitate acestora.

Poate vei zice: Daca invat eu inainte pot sa imi fac si singur, ce rost mai are sa invat si apoi sa platesc pe cineva sa faca ce am invatat eu? Nu este chiar asa: e ca si cand ai citi pe net 100 de articole despre medicina si vei crede cum sa tratezi anumite situatii. Plus ca nu uita: daca vrei sa faci lucrurile superficial totul va parea simplu. Daca vrei sa le faci „ca la carte” o sa vezi ca lucrurile vor fi mult mai complicate.

Tu ce greseli ai facut de-a lungul timpului atunci cand ai cautat agentii de promovare online? Astept raspunsul tau in sectiunea de comentarii de mai jos!

Cristian Bolocan
Head of SEO Department
2 comentarii
  1. Salut, am facut un site nou si ma chinui cu promovarea in facebook, doresc sa fac un carousel cu multe produse nu doar cu 10 si nu pot, trebuie sa spun de la inceput ca nu am un buget mare pentru reclama si as fori sa stiu care ar fi cel mai abonament lunar care ar trebui platit pentru promovare, bani dumneavoastră, adica si pentru reclama efectiva la un buget de 1000lei pe luna, as vrea sa stiu cat ar costa ca sa stiu ce fac ori renunt oti fac contract cu dumneavoastră, dacă imi puteti raspunde cu cifre as fi foarte recunoscator.

Dă-i un răspuns lui Lica Adrian Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam