5 Previziuni de costuri privind bugetul de marketing digital pe 2018

Esti manager de marketing online sau CEO in cadrul unui magazin online? Afla ce costuri trebuie sa aloci in 2018 pentru marketingul digital!

Deja lucrezi la bugetul de marketing pe 2018 si ai nevoie de cateva previziuni? Previzionarea costurilor poate influenta strategia si iti poate permite ca, in calitate de antreprenor/manager de marketing, sa ai o viziune asupra unor scenarii pozitive/negative privind evolutia business-ului YOY.

Iata 5 previziuni de costuri de care trebuie sa tii cont, atunci cand calculezi bugetul de marketing online pentru 2018:

1. CPC-uri (Cost per click) mai mari in Google Adwords cu pana la 50%

Graficul de mai jos reprezinta evolutia CPC-ului din campania Adwords pentru un site din industria auto, comparatie realizata in perioada Octombrie 2016 – Octombrie 2017. Conform graficului, segmentat pe tipuri de cuvinte cheie, se observa o crestere a CPC-ului mediu la nivel de cont (campanii de search) de la aprox. 2,5 RON la aprox. 3,5-4 RON (crestere medie procentuala de aproximativ 40% a CPC de la an la an).

CPC-uri(Cost per click) mai mari in Google Adwords cu pana la 50%

Pentru a completa acea analiza, am anexat si Avg. position pentru a demonstra ca CPC nu a fost deteriorat de o crestere a pozitiei medii.

pozitia medie in Google Adwords PPC

Este foarte posibil ca, in anumite nise/industrii, CPC-ul crescut sa influenteze ROI in mod negativ si, atunci, este indicat sa ai alte canale care sa acopere acest canal neperformant.

Canalul complementar pentru Google Adwords este SEO (optimizarea site-ului), canal care genereaza trafic relevant de la useri care cauta produsele tale in motorul de cautare.

Observatie: Intreruperea/scaderea brusca a campaniilor Google Adwords poate avea impact asupra procentului de vizibilitate platita si, in anumite situatii, poate influenta si alte canale.

Vezi aici cum Google Adwords afecteaza/NU afecteaza rezultatele organice

2. Dificultate crescuta privind optimizarea SEO => Costuri mai mari pentru actiunile de optimizare

Gradul de dificultate privind optimizarea SEO creste YOY, argumentele fiind urmatoarele:

  • algoritmi bazati pe inteligenta artificiala + update-uri in real time
  • update-uri granulare
  • integrarea in algoritmii de pozitionare a unor indicatori de satisfactie a consumatorilor

In strategia SEO, echipa de specialisti are in vedere gradul de dificultate a esantionului de cuvinte cheie, volumul de cautare si CTR-ul (CTR-ul este granular paginii optimizate si conform cuvintelor cheie asociate acelui Landing page).

Dintre indicatorii care ne indica o crestere a dificultatii optimizarii, mentionam:

  • cresterea numarului de rezultate in Google pentru anumite expresii
  • cresterea CPC-ului din campaniile Google Adwords
  • cresterea nr. de competitori pe aproape fiecare nisa
  • accelerarea gigantului Emag prin adaugarea de continut aferenta Marketplace.

Scorul de imbunatatire a vizibilitatii organice este dinamic si este influentat de gradul de dificultate al cuvintelor cheie optimizate. (Vezi, mai jos, un grafic privind evolutia vizibilitatii organice, schimbarea keyword-urilor, cresterea de trafic organic YOY de la un partener dintr-o nisa foarte cautata in RO).

Dificultate crescuta privind optimizarea SEO => Costuri mai mari pentru actiunile de optimizare)

Observatie: Pentru o campanie SEO performanta trebuie tinut cont si de indicatori precum Search Volume (+ YOY trend) si CPC, astfel putand sa controlam principalul KPI al optimizarii => cresterea traficului organic.

SEO grad de dificultate

3. Aloca resurse pentru strategia de Content Marketing

Strategia de content marketing trebuie sa fie implementata eficient si monitorizata calitatea/randamentul topicurilor abordate.

Pentru a masura randamentul/calitatea topicurilor abordate in strategiile de Content marketing urmareste:

  • nr. de like-uri/share-uri din Facebook
  • traficul referral din newslettere/postari Facebook
  • timpul mediu petrecut de audienta pe acel articol/esantion de articole
  • indicatorii CTR aferenti anumitor campanii unde se promoveaza aceastea

Articolele scrise pe blog/comunitatea de cititori pot genera si trafic organic cu o rata de calitate mai scazuta, insa poate fi un carlig de a agata clienti in stadiul 0 (adica atunci cand se informeaza despre un tip de produs).

Vezi mai jos evolutia traficului organic pentru articolele din sectiunea de blog a unui magazin online.

Aloca resurse si pentru canalul Content Marketing

4. CPM-uri (Cost pentru 1000 de afisari) mai mari in 2018 cu minimum 50%

Analizand campaniile care au ca obiectiv de afisare (display ads) si indicator de performanta CPM, trebuie sa concluzionam urmatoarele:

  • CPM a crescut YOY (year over year) cu pana la 50% (exista cazuri cu pana la 120%, precum in imaginea de mai jos)
  • Avand o crestere in CPM => crestere in CPC (cost per click)

CPM-uri(Cost pentru 1000 de afisari) mai mari in 2018 cu minin 50% (1)

5. Aloca bugete pentru Influencer Marketing & blogger outreach

Influence Marketing este in crestere in RO, insa cred ca sub 5% dintre antreprenorii online aloca bugete pentru acest tip de campanie.

Astfel de campanii de outreach + asocieri cu influenceri mari pot genera efecte pozitive pentru business-ul tau:

  • trafic de referinta din articolele/postarile lor
  • cresterea brand awareness-ului prin transmiterea de incredere de la influencer la entitate
  • cresterea indicatorilor de satisfactie/incredere a consumatorului
    • CTR mai bun pentru campanii
    • trafic direct pe site

Trebuie mentionat ca aceste campanii de outreach/influencer marketing sunt parte din campania SEO (in functie de bugetul SEO) si pot influenta pozitiv traficul organic, brand awareness-ul si cresterea nr. de comenzi.

Analiza YOY privind cresterea traficului organic pentru un client SEO Cupcake care are aplicate strategii de outreach/influencer marketing.

Aloca bugete pentru Influencer Marketing & blogger outreach

 

 

Cristian Bolocan
Head of SEM & PPC Departments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam