Deja lucrezi la bugetul de marketing pe 2018 si ai nevoie de cateva previziuni? Previzionarea costurilor poate influenta strategia si iti poate permite ca, in calitate de antreprenor/manager de marketing, sa ai o viziune asupra unor scenarii pozitive/negative privind evolutia business-ului YOY.
Iata 5 previziuni de costuri de care trebuie sa tii cont, atunci cand calculezi bugetul de marketing online pentru 2018:
1. CPC-uri (Cost per click) mai mari in Google Adwords cu pana la 50%
Graficul de mai jos reprezinta evolutia CPC-ului din campania Adwords pentru un site din industria auto, comparatie realizata in perioada Octombrie 2016 – Octombrie 2017. Conform graficului, segmentat pe tipuri de cuvinte cheie, se observa o crestere a CPC-ului mediu la nivel de cont (campanii de search) de la aprox. 2,5 RON la aprox. 3,5-4 RON (crestere medie procentuala de aproximativ 40% a CPC de la an la an).
Pentru a completa acea analiza, am anexat si Avg. position pentru a demonstra ca CPC nu a fost deteriorat de o crestere a pozitiei medii.
Este foarte posibil ca, in anumite nise/industrii, CPC-ul crescut sa influenteze ROI in mod negativ si, atunci, este indicat sa ai alte canale care sa acopere acest canal neperformant.
Canalul complementar pentru Google Adwords este SEO (optimizarea site-ului), canal care genereaza trafic relevant de la useri care cauta produsele tale in motorul de cautare.
Observatie: Intreruperea/scaderea brusca a campaniilor Google Adwords poate avea impact asupra procentului de vizibilitate platita si, in anumite situatii, poate influenta si alte canale.
Vezi aici cum Google Adwords afecteaza/NU afecteaza rezultatele organice
2. Dificultate crescuta privind optimizarea SEO => Costuri mai mari pentru actiunile de optimizare
Gradul de dificultate privind optimizarea SEO creste YOY, argumentele fiind urmatoarele:
- algoritmi bazati pe inteligenta artificiala + update-uri in real time
- update-uri granulare
- integrarea in algoritmii de pozitionare a unor indicatori de satisfactie a consumatorilor
In strategia SEO, echipa de specialisti are in vedere gradul de dificultate a esantionului de cuvinte cheie, volumul de cautare si CTR-ul (CTR-ul este granular paginii optimizate si conform cuvintelor cheie asociate acelui Landing page).
Dintre indicatorii care ne indica o crestere a dificultatii optimizarii, mentionam:
- cresterea numarului de rezultate in Google pentru anumite expresii
- cresterea CPC-ului din campaniile Google Adwords
- cresterea nr. de competitori pe aproape fiecare nisa
- accelerarea gigantului Emag prin adaugarea de continut aferenta Marketplace.
Scorul de imbunatatire a vizibilitatii organice este dinamic si este influentat de gradul de dificultate al cuvintelor cheie optimizate. (Vezi, mai jos, un grafic privind evolutia vizibilitatii organice, schimbarea keyword-urilor, cresterea de trafic organic YOY de la un partener dintr-o nisa foarte cautata in RO).
Observatie: Pentru o campanie SEO performanta trebuie tinut cont si de indicatori precum Search Volume (+ YOY trend) si CPC, astfel putand sa controlam principalul KPI al optimizarii => cresterea traficului organic.
3. Aloca resurse pentru strategia de Content Marketing
Strategia de content marketing trebuie sa fie implementata eficient si monitorizata calitatea/randamentul topicurilor abordate.
Pentru a masura randamentul/calitatea topicurilor abordate in strategiile de Content marketing urmareste:
- nr. de like-uri/share-uri din Facebook
- traficul referral din newslettere/postari Facebook
- timpul mediu petrecut de audienta pe acel articol/esantion de articole
- indicatorii CTR aferenti anumitor campanii unde se promoveaza aceastea
Articolele scrise pe blog/comunitatea de cititori pot genera si trafic organic cu o rata de calitate mai scazuta, insa poate fi un carlig de a agata clienti in stadiul 0 (adica atunci cand se informeaza despre un tip de produs).
Vezi mai jos evolutia traficului organic pentru articolele din sectiunea de blog a unui magazin online.
4. CPM-uri (Cost pentru 1000 de afisari) mai mari in 2018 cu minimum 50%
Analizand campaniile care au ca obiectiv de afisare (display ads) si indicator de performanta CPM, trebuie sa concluzionam urmatoarele:
- CPM a crescut YOY (year over year) cu pana la 50% (exista cazuri cu pana la 120%, precum in imaginea de mai jos)
- Avand o crestere in CPM => crestere in CPC (cost per click)
5. Aloca bugete pentru Influencer Marketing & blogger outreach
Influence Marketing este in crestere in RO, insa cred ca sub 5% dintre antreprenorii online aloca bugete pentru acest tip de campanie.
Astfel de campanii de outreach + asocieri cu influenceri mari pot genera efecte pozitive pentru business-ul tau:
- trafic de referinta din articolele/postarile lor
- cresterea brand awareness-ului prin transmiterea de incredere de la influencer la entitate
- cresterea indicatorilor de satisfactie/incredere a consumatorului
- CTR mai bun pentru campanii
- trafic direct pe site
Trebuie mentionat ca aceste campanii de outreach/influencer marketing sunt parte din campania SEO (in functie de bugetul SEO) si pot influenta pozitiv traficul organic, brand awareness-ul si cresterea nr. de comenzi.
Analiza YOY privind cresterea traficului organic pentru un client SEO Cupcake care are aplicate strategii de outreach/influencer marketing.
Wow! Sunt impresionata de complexitatea informațiilor pe care le oferă acest articol! http://www.ceraselapatrascu.ro