
Strategiile aplicate de catre o agentie de marketing online sunt bazate pe comportamentul consumatorilor, Google Analytics fiind unul dintre tool-urile care ne permit interpretarea datelor metrice si, ulterior, optimizarea acestora.
Iata 7 intrebari din Google Analytics care te pot ajuta sa actionezi la nivelul campaniilor de optimizare SEO si Pay-per-click (PPC):
1. Ce semnifica cresterea accelerata a traficului organic non-brand?
Cresterea accelarata a traficului organic non-brand poate fi influentata de urmatorii factori:
- sezonalitatea produselor pe care le vinzi;
- stadiu initial de research pentru anumite produse, cand consumatorul analizeaza oferta mai multor magazine online;
(Interesul crescut va genera si cresterea CTR-ului organic, momentul T0 [definit de noi in cadrul agentiei] cand va fi nevoie sa aveti o oferta competitiva de produse)
Nota: In cadrul imaginii de mai sus, site-ul (care are in derulare o campanie de optimizare SEO) a avut si o imbunatatire cu 10% a vizibilitatii organice, lucru care a influentat si cresterea organica a traficului, pe langa cele 2 aspecte mentionate mai sus.
2. Ce inseamna cand anumite canale de trafic au o pondere mare in cadrul conversiilor asistate?
Cu ajutorul sectiunii Multi-Channel Funnels poti descoperi, la un moment dat, ca un anumit canal are o pondere mare in conversiile asistate. Asadar, ce poti afla?
- poti avea o campanie de brand protect (prin Google Adwords) care atrage o mare parte din conversii, lucru care confirma ca no.1 este Paid Search, precum in imaginea prezentata mai sus;
Observatie: Astfel de campanii de brand protect pot ajuta atunci cand sunt anumite evenimente din an (ex. Black Friday), cand poti directiona clientii catre landing page-uri speciale!
- poti descoperi ca, inainte de a converti, audienta intra si pe un comparator de preturi pentru a se convinge asupra raportului calitate/pret (sau pentru a afla testimoniale/pareri/alte oferte).
3. Monitorizezi micro-conversiile si segmentarea lor pe canale?
In primul rand, fiecare campanie aduce micro-conversii si, ulterior, o parte dintre acestea se transforma in conversii finale! Dar, ce semnifica acestea?
Nota: creeaza event-uri privind adaugarea in cos a produselor, acestea putand fi considerate micro-conversii.
- Interpretarea datelor (privind Add-to-cart) te poate conduce spre o strategie cu obiective de micro-conversii la costuri mici in detrimentul unor conversii finale la costuri mari.
- Interpretarea datelor(privind Add-to-cart) iti poate scoate in evidenta date privind experienta userilor defalcat per pagini/categorii din site.
- Poti descoperi care sunt acele canale de marketing care performeaza d.p.d.v. al micro-conversiilor (Ex: comparatoare, organic, paid search etc.).
4. De ce se reintorc oamenii pe site-ul meu prin trafic de tip direct ?
Comportamentul celor care reintra pe site prin modalitatea directa poate fi asociat cu urmatoarele tipologii de actiune:
- se intorc pentru a reverifica daca exista noutati pe site (ex: nisa fashion);
- se intorc pentru a reverifica daca pretul unui produs s-a modificat;
- se intorc pentru a reverifica daca stocul a fost actualizat;
- se intorc pentru ca exista anumite campanii speciale promotionale (ex: Black Week).
5. Ai o rata de Exit page foarte mare?
Din punct de vedere al UX ( aka user experience), un indicator de performanta privind oferta de produse disponibila pe categorii/subcategorii poate fi rata de exit page, ce poate dispune de urmatoarele interpretari:
- oferta slaba d.p.d.v al preturilor sau a numarului de produse;
- campanii de display care sunt misleading (gresit percepute de audienta);
- produsele din oferta nu au stoc disponibil;
- produsele afisate in partea de sus a paginii nu sunt vandabile;
6. Care este geolocatia clientilor mei ?
Cu ajutorul Google Analytics poti identifica date importante despre geolocatia audientei:
- care sunt orasele/judetele cu cea mai buna rata de conversie
- cat la % imi genereaza din venituri raportat
- care sunt costurile per conversii si micro-conversii in campaniile PPC segmentate pe orase/judete.
7. Cum imi pot segmenta mai bine traficul / audienta?
In Google Analytics userii sunt segmentati/definiti astfel:
- Returning Visitor
- New visitor
Vei observa din graficul de mai jos ca cei definiti ca si Returning Visitors au o rata de conversie aproape dubla(in acest caz) si astfel poti contura urmatoarele:
- Poti segmenta / optimiza mai bine campanille de Display
- Poti afla pe ce pagini se reintorc acestia
- Poti imbunatati rata de retentie a clientilor
Este important de mentionat ca o crestere a traficului de la returning visitors poate reprezenta o crestere a calitatii continutului si implicit poate imbunatati evolutia campaniei SEO.