Durata citire articol - 4 min.
Strategiile aplicate de către o agenţie de marketing online sunt bazate pe comportamentul consumatorilor, Google Analytics fiind unul dintre tool-urile care ne permit interpretarea datelor metrice şi, ulterior, optimizarea acestora.
Iată 7 întrebări din Google Analytics care te pot ajuta să acţionezi la nivelul campaniilor de optimizare SEO şi Pay-per-click (PPC):
1. Ce semnifică creşterea accelerată a traficului organic non-brand?
Cuprins
Creşterea traficului organic Google Analytics
Creşterea accelerată a traficului organic non-brand poate fi influenţată de următorii factori:
- sezonalitatea produselor pe care le vinzi;
- stadiul iniţial de research pentru anumite produse, când consumatorul analizează oferta mai multor magazine online.
(Interesul crescut va genera şi creşterea CTR-ului organic, momentul T0 [definit de noi în cadrul agenţiei] când va fi nevoie să ai o ofertă competitivă de produse).
Notă: În cadrul imaginii de mai sus, site-ul (care are în derulare o campanie de optimizare SEO) a avut şi o îmbunătăţire cu 10% a vizibilităţii organice, lucru care a influenţat şi creşterea organică a traficului, pe lângă cele două aspecte menţionate mai sus.
2. Ce înseamnă când anumite canale de trafic au o pondere mare în cadrul conversiilor asistate?
Ce înseamnă când anumite canale de trafic au o pondere mare în cadrul conversiilor asistate?
Cu ajutorul secţiunii Multi-Channel Funnels poţi descoperi, la un moment dat, că un anumit canal are o pondere mare în conversiile asistate. Aşadar, ce poţi afla?
- poţi avea o campanie de brand protect (prin Google Adwords) care atrage o mare parte din conversii, lucru care confirmă că no.1 este Paid Search, precum în imaginea prezentată mai sus;
Observaţie: Astfel de campanii de brand protect pot ajuta atunci când sunt anumite evenimente din an (ex. Black Friday), când poţi direcţiona clienţii către landing page-uri speciale!
- poţi descoperi că, înainte de a converti, audiența intră şi pe un comparator de preţuri pentru a se convinge asupra raportului calitate/preţ (sau pentru a afla testimoniale/păreri/alte oferte).
3. Monitorizezi micro-conversiile şi segmentarea lor pe canale?
Ce relevă faptul că am multe micro-conversii, dar nu şi suficiente tranzacţii finale?
În primul rând, fiecare campanie aduce micro-conversii şi, ulterior, o parte dintre acestea se transformă în conversii finale! Dar, ce semnifică acestea?
Notă: creează eventuri privind adăugarea în coş a produselor, acestea putând fi considerate micro-conversii.
- Interpretarea datelor (privind Add-to-cart) te poate conduce spre o strategie cu obiective de micro-conversii la costuri mici în detrimentul unor conversii finale la costuri mari.
- Interpretarea datelor (privind Add-to-cart) îţi poate scoate în evidenţă date privind experiența userilor defalcat per pagini/categorii din site.
- Poţi descoperi care sunt acele canale de marketing care performează d.p.d.v. al micro-conversiilor (Ex: comparatoare, organic, paid search etc.).
4. De ce se reîntorc oamenii pe site-ul meu prin trafic de tip direct?
Comportamentul celor care reintră pe site prin modalitatea directă poate fi asociat cu următoarele tipologii de acţiune:
- se întorc pentru a reverifica dacă există noutăţi pe site (ex: nişa fashion);
- se întorc pentru a reverifica dacă preţul unui produs s-a modificat;
- se întorc pentru a reverifica dacă stocul a fost actualizat;
- se întorc pentru că există anumite campanii speciale promoţionale (ex: Black Week).
5. Ai o rată de Exit page foarte mare?
Din punct de vedere al UX (user experience), un indicator de performanţă privind oferta de produse disponibilă pe categorii/subcategorii poate fi rata de exit page, ce poate dispune de următoarele interpretări:
- oferta slabă d.p.d.v al preţurilor sau a numărului de produse;
- campanii de display care sunt misleading (greşit percepute de audienţă);
- produsele din ofertă nu au stoc disponibil;
- produsele afişate în partea de sus a paginii nu sunt vandabile.
6. Care este geolocația clienților mei?
Cu ajutorul Google Analytics poţi identifica date importante despre geolocația audienţei:
- care sunt oraşele/judeţele cu cea mai bună rată de conversie;
- cât la % îmi generează din venituri;
- care sunt costurile per conversii şi micro-conversii în campaniile PPC segmentate pe oraşe/judeţe.
7. Cum îmi pot segmenta mai bine traficul / audienţa?
În Google Analytics userii sunt segmentaţi/definiţi astfel:
- Returning Visitor
- New visitor
Vei observa din imaginea de mai sus că cei definiţi ca Returning Visitors au o rată de conversie aproape dublă (în acest caz) şi astfel poţi contura următoarele:
- Poţi segmenta / optimiza mai bine campaniile de Display;
- Poţi afla pe ce pagini se reîntorc aceştia;
- Poţi îmbunătăţi rata de retenţie a clienţilor.
Este important de menţionat că o creştere a traficului de la returning visitors poate reprezenta o creştere a calităţii conţinutului şi, implicit, poate îmbunătăţi evoluţia campaniei SEO.