7 Intrebari la care Google Analytics iti raspunde si te poate ajuta sa iti intelegi clientii

Vrei sa descoperi de ce Google Analytics poate fi unul dintre instrumentele cu ajutorul caruia poti identifica comportamentul consumatorilor / clientilor?

Strategiile aplicate de catre o agentie de marketing online sunt bazate pe comportamentul consumatorilor, Google Analytics fiind unul dintre tool-urile care ne permit interpretarea datelor metrice si, ulterior, optimizarea acestora.

Iata 7 intrebari din Google Analytics care te pot ajuta sa actionezi la nivelul campaniilor de optimizare SEO si Pay-per-click (PPC):

1. Ce semnifica cresterea accelerata a traficului organic non-brand?

1. cresterea traficului organic Google analytics

Cresterea accelarata a traficului organic non-brand poate fi influentata de urmatorii factori:

  • sezonalitatea produselor pe care le vinzi;
  • stadiu initial de research pentru anumite produse, cand consumatorul analizeaza oferta mai multor magazine online;

(Interesul crescut va genera si cresterea CTR-ului organic, momentul T0 [definit de noi in cadrul agentiei] cand va fi nevoie sa aveti o oferta competitiva de produse)

Nota: In cadrul imaginii de mai sus, site-ul (care are in derulare o campanie de optimizare SEO) a avut si o imbunatatire cu 10% a vizibilitatii organice, lucru care a influentat si cresterea organica a traficului, pe langa cele 2 aspecte mentionate mai sus.

2. Ce inseamna cand anumite canale de trafic au o pondere mare in cadrul conversiilor asistate?

Ce inseamna cand anumite canale de trafic au o pondere mare in cadrul conversiilor asistate?

Cu ajutorul sectiunii Multi-Channel Funnels poti descoperi, la un moment dat, ca un anumit canal are o pondere mare in conversiile asistate. Asadar, ce poti afla?

  • poti avea o campanie de brand protect (prin Google Adwords) care atrage o mare parte din conversii, lucru care confirma ca no.1 este Paid Search, precum in imaginea prezentata mai sus;

Observatie: Astfel de campanii de brand protect pot ajuta atunci cand sunt anumite evenimente din an (ex. Black Friday), cand poti directiona clientii catre landing page-uri speciale!

  • poti descoperi ca, inainte de a converti, audienta intra si pe un comparator de preturi pentru a se convinge asupra raportului calitate/pret (sau pentru a afla testimoniale/pareri/alte oferte).

3. Monitorizezi micro-conversiile si segmentarea lor pe canale?

3. Ce releva faptul ca am multe micro-conversii dar nu si suficiente tranzactii finale-

In primul rand, fiecare campanie aduce micro-conversii si, ulterior, o parte dintre acestea se transforma in conversii finale! Dar, ce semnifica acestea?

Nota: creeaza event-uri privind adaugarea in cos a produselor, acestea putand fi considerate micro-conversii.

  • Interpretarea datelor (privind Add-to-cart) te poate conduce spre o strategie cu obiective de micro-conversii la costuri mici in detrimentul unor conversii finale la costuri mari.
  • Interpretarea datelor(privind Add-to-cart) iti poate scoate in evidenta date privind experienta userilor defalcat per pagini/categorii din site.
  • Poti descoperi care sunt acele canale de marketing care performeaza d.p.d.v. al micro-conversiilor (Ex: comparatoare, organic, paid search etc.).

4. De ce se reintorc oamenii pe site-ul meu prin trafic de tip direct ?

4. Care este motivul userilor care imi genereaza trafic de tip direct -

Comportamentul celor care reintra pe site prin modalitatea directa poate fi asociat cu urmatoarele tipologii de actiune:

  • se intorc pentru a reverifica daca exista noutati pe site (ex: nisa fashion);
  • se intorc pentru a reverifica daca pretul unui produs s-a modificat;
  • se intorc pentru a reverifica daca stocul a fost actualizat;
  • se intorc pentru ca exista anumite campanii speciale promotionale (ex: Black Week).

5. Ai o rata de Exit page foarte mare?

5. Ai o rata de Exit page foarte mare-

Din punct de vedere al UX ( aka user experience), un indicator de performanta privind oferta de produse disponibila pe categorii/subcategorii poate fi rata de exit page, ce poate dispune de urmatoarele interpretari:

  • oferta slaba d.p.d.v al preturilor sau a numarului de produse;
  • campanii de display care sunt misleading (gresit percepute de audienta);
  • produsele din oferta nu au stoc disponibil;
  • produsele afisate in partea de sus a paginii nu sunt vandabile;

6. Care este geolocatia clientilor mei ?

6. Care este geolocatia clientilor mei -

Cu ajutorul Google Analytics poti identifica date importante despre geolocatia audientei:

  • care sunt orasele/judetele cu cea mai buna rata de conversie
  • cat la % imi genereaza din venituri raportat
  • care sunt costurile per conversii si micro-conversii in campaniile PPC segmentate pe orase/judete.

7. Cum imi pot segmenta mai bine traficul / audienta?

7. Cum imi pot segmenta mai bine traficul - audienta-

In Google Analytics userii sunt segmentati/definiti astfel:

  • Returning Visitor
  • New visitor

Vei observa din graficul de mai jos ca cei definiti ca si Returning Visitors au o rata de conversie aproape dubla(in acest caz) si astfel poti contura urmatoarele:

  • Poti segmenta / optimiza mai bine campanille de Display
  • Poti afla pe ce pagini se reintorc acestia
  • Poti imbunatati rata de retentie a clientilor

Este important de mentionat ca o crestere a traficului de la returning visitors poate reprezenta o crestere a calitatii continutului si implicit poate imbunatati evolutia campaniei SEO.

Cristian Bolocan
Head of SEO Department

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam