7 Tactici de Local SEO pe care TREBUIE sa le ai aplicate

Ai un business local si ai nevoie de mai multa vizibilitate? Tu ai contul/conturile de Local My Business optimizat(e) corespunzator?

Promovarea business-urilor locale reprezinta atat aplicarea unor tactici diferite cat si masurarea altor KPI la nivel de Performance Marketing.
In contextul in care observam ca aplicarea strategiei de business de tip Omnichannel este una de succes la partenerii nostri, ne-am gandit sa centralizam 7 tactici specifice optimizarii SEO de tip Local.

 

 1. Creeaza-ti un cont gratuit de listare a locatiei/locatiilor in Google My Business.

 

Pentru a putea fi listat in rezultatele locale trebuie sa parcurgi 2 pasi:

  • sa iti listezi contul gratuit aplicand formularul de aici https://www.google.com/business/
  • sa verifici locatia prin activarea codului primit prin plic la adresa de corespondenta.

2. Creeaza conturi diferite pentru fiecare locatie

 

Este indicat sa creezi conturi diferite pentru fiecare locatie in parte si numele acestora sa difere:

  • Exemplu 1:

Nume prima locatie: Brand Piata Victoriei
Nume a 2-a locatie: Brand Piata Romana

  • Exemplu 2 (business cu locatii in Mall):

Nume prima locatie: Brand Afi Palace Cotroceni
Nume a 2-a locatie: Brand Sun Plaza

  • Exemplu 3: (business cu locatie magazin + locatie depozit)

Nume prima locatie: Brand [Nume zona] (Magazin)
Nume locatie depozit: Brand [Nume zona] (Depozit)

 

3. Implementeaza corespunzator NAP (Nume, Adresa si Telefon)

 

NAP(Name, Address, Phone) sunt atributele cele mai importante si necesita atentie sporita la integrarea acestora. Acestea trebuie sa fie identice cu datele de identificare de pe site, in asa fel incat motorul de cautare sa descopere veridicitate.
Trebuie sa te asiguri ca NAP este afisat pe toate paginile site-ului, in general, acestea sunt datele din footer.

Important: Este ideal ca in cazurile in care exista locatii multiple sa existe NAP diferit. Spre exemplu, in cazul in care vorbim de o locatie a unui magazin din Sun Plaza sa fie numarul de telefon de acolo si numele locatiei sa fie sugestiv(precum exemplu 2).

 

4. Implementeaza schema.org/LocalBusiness

 

Adaugarea in footer a locatiilor este ideal sa fie implementata in format microdata (date structurate) schema.org

Mai jos veti gasi un exemplu privind implementarea in format Schema.org

<div itemscope itemtype=”http://schema.org/LocalBusiness”>
<p itemprop=“name”>Numele companiei</p>
<p itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
<p itemprop=”streetAddress”>Adresa</p>
<p itemprop=”addressLocality”>Oras</p>,
<p itemprop=“telephone”>Numar de telefon</p>
<meta itemprop=”latitude” content=”LATITUDE” />
<meta itemprop=”longitude” content=”LONGITUDE” />
</div>

Dupa implementarea tehnica puteti testa cu ajutorul tool-ului Google de aici: https://search.google.com/structured-data/testing-tool

Implementeaza schema.org:LocalBusiness

5. Aplica un tracker(UTM) UNIC pentru URL-urile afisate in diferite locatii

 

Afisarea in rezultele Local Pack din SERP a linkurilor catre site-ul dvs creeaza automat vizibilitate catre potentiali clienti si implicit impresii care sunt ulterior centralizate in Google Search Console.
Pentru a segmenta/exporta impresiile si click-urile la care site-ul a fost expus in Local Pack trebuie parcursi urmatorii pasi:

  • Modificati linkul din contul de Local My Business adaugandu-i un UTM specific.

Exemplu: https://www.seocupcake.ro/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=Local-Visibility

Adaugand UTM-ul de mai sus (pe un exemplu de site) putem crea un segment cu ajutorul informatiilor din contul de Google Search Console.

Important: Daca aveti o varianta indexata cu https nu uitati sa modificati linkul cu varianta specifica contului de Google Search Console. In cazul in care aveti site-ul indexat cu https si linkul din Google My Business este cu http veti avea discrepante in ambele conturi de GSC.(fostul Webmaster Tools).

  • Aplicati filtru de pagina dupa URL in sectiunea Statistici de cautare din Google Search Console

Intrati in sectiunea Statistici de cautare din GSC si creati un filtru dupa pagini (toate paginile care contin in URL Local-Visibility)

Dupa ce va asigurati ca aveti filtrul aplicat selectati tab-ul de Interogari si astfel veti avea la dispozitie toate impresiile/click-urile si pozitia medie pentru toate cuvintele cheie afisate in rezultatele locale.

Observatie 1: Anumite statistici privind vizualizarile de imagini/click-uri pentru contul de Google My Business le puteti gasi si in setarile contului.

Observatie 2: Daca exista locatii multiple este preferabil sa aveti un UTM tracker diferit pentru a segmenta si vizibilitatea fiecarei locatii. (Ex: ?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=Local-Visibility-Berceni)

6. Adauga imagini native care sa genereze incredere sau sa vanda

 

In cazul in care vorbim de promovare a serviciilor trebuie identificate care sunt elementele de incredere si transpuse in imagini.
Daca vorbim de vanzare de produs atunci trebuie mentionat ca putem “profita” de cautarile de brand pentru a expune imaginile brandului.

Scenariu propus:

Luam cazul concret, in care exista un complex rezidential de promovat si are aproximativ 100 de useri care cauta in Google numele acestuia. La cautarea numelui site-ului/brandului, avand contul de Local My Business activat, se afiseaza si imagini din cadrul complexului.
Existenta in cont a unor imagini native care sa favorizeze produsul in sine (complexul rezidential in cazul de fata) poate ajuta la cresterea de lead-uri si la atingerea obiectivelor.

Mai jos se observa ca imaginile adaugate unui cont de Google My Business au generat peste 100.000 de vizualizari, obiectivul acestora fiind acela de a imbunatati tot acel “Customer Journey” si de a-l influenta pozitiv.

Adauga imagini native care sa genereze incredere sau sa vanda

7. Creeaza landing page-uri distincte pentru fiecare locatie

 

Daca exista locatii multiple varianta ideala este ca fiecare locatie sa aiba o pagina unica prezentata diferit si cu informatii de contact corespunzatoare acesteia.

Structura propusa ar fi:

  • www.numesite.ro/magazinele-noastre/

—->www.numesite.ro/magazin-sector-1/

—->www.numesite.ro/magazin-sector-3/

etc

Crearea unor landing page-uri unice permite segmentarea campaniilor si posibilitatea unor noi oportunitatii de optimizare SEO.

Cristian Bolocan
Head of SEO Department

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam