9 mituri SEO pe care le lasam in urma in 2021 si 5 Tehnici pe care le imbratisam anul acesta

Procesul de optimizare SEO a site-ului tau se schimba in 2021 motiv pentru care trebuie sa stii sa iti calibrezi corect eforturile! Hai sa vezi despre ce e vorba!

Astazi am pregatit pentru voi o lista cu miturile SEO pe care le vom lasa in urma, odata cu trecerea acestui an 2020 mai dificil. De asemenea, discutam si despre suita de procese si activitati pe care trebuie sa o aplicam in 2021 pentru a ne devansa competitorii la nivel organic!

Daca nu ai rabdare sa citesti intreg articolul iata si video-ul explicativ!

Primul mit pe care il intalnesc la anumiti webmasteri are la baza afirmatia: „Rezolvarea erorilor din Google Search Console inseamna ca fac SEO!” Afirmatia este gresita deoarece SEO nu inseamna doar sa rezolvi avertismentele si erorile din Google Search Console ci presupune mai degraba o abordare tehnica, creativa dar si analitica. Trebuie sa stii regulile tehnice si sa le aplici pe site-ul tau, trebuie sa creezi continut care sa fie mult mai calitativ decat al competitorilor si trebuie sa analizezi metricii din spatele celor 2 operatiuni mentionate.

Al doilea mit suna asa: „DOAR din achizitia de backlinkuri voi urca pe prima pagina!” Daca probabil iti vei optimiza site-ul pentru cuvinte cheie „serioase” o sa observi singur ca backlinkurile nu te vor ajuta prea mult! Totusi daca vrei sa optimizezi cuvinte cheie de genul „informatii despre levantica” probabil cu cateva linkuri vei fi pe prima pagina. Daca ajungi in aceasta situatie merita sa analizezi atent raportul dintre resursele implicate versus reactia/beneficiile acestora.

optimizare cuvant cheie levantica

Al treilea mit l-am auzit recent la cineva: „Linkurile sunt mai importante decat continutul!” Pentru cei care nu vor sa renunte la acest mit am o singura imagine care explica foarte clar totul: Asa cum se vede si in imagine site-ul evidentiat are foarte putine backlinkuri si cu toate acestea este pe prima pagina. Cred ca imaginea vorbeste de la sine si nu mai este nevoie de alte comentarii.

sunt backlinkurile relevante?

Un alt mit pe care recunosc ca nu l-am mai auzit atat de frecvent in ultima perioada suna cam asa: „Rezultatele SEO pot fi garantate”. Au zis-o probabil si inginerii Google, au zis-o si probabil anumiti specialisti SEO, insa exista persoane care inca cred ca acest proces poate fi garantat. Procesul nu poate fi garantat deoarece exista vectori care nu pot fi controlati de noi sau client, aici ma refer la comportamentul clientilor si la algoritmul Google.

„Site-ul meu are nevoie doar de trafic organic”. Aceasta expresie inca se regaseste in comunitatea de antreprenori digitali din Romania, motiv pentru care reiterez ceea ce probabil am mai zis si in alte articole. Fiecare nisa e diferita din prisma competitorilor, a produselor/serviciilor comercializate, deci faceti o analiza inainte de a afirma ca doar de SEO aveti nevoie!

Un alt mit pe care il remarc are la baza urmatoarea expresie: „Cuvintele cheie cu volume de cautare mici nu sunt pentru mine! Pe mine ma intereseaza doar termenii generali cu foarte multe cautari”. Google prin ultimele materiale educative, interventii si comunicari puncteaza foarte clar ca nu trebuie sa optimizam anumiti termeni ci trebuie sa optimizam grupuri de cuvinte cheie, asta inseamna ca trebuie sa optimizam si cuvinte cheie cu volume mici dar si pe cele cu volume mari de cautare.

Al 7 mit pe care vreau sa il lasam in urma: „SEO inseamna DOAR modificari tehnice de care se ocupa un programator”. Ei bine, acest lucru nu este adevarat, deoarece asa cum ziceam si mai devreme suita de procese si activitati de optimizare a site-ului este mult mai complexa. Deci daca, rezolvi implementezi spre exemplu doar un audit SEO gratuit nu te astepta ca rezultatele sa se vada imediat, este nevoie si de alte actiuni.

„Site-ul meu are suficient continut, trebuie doar sa cumpar/castig backlinkuri!” O alta expresie pe care trebuie sa o lasam in urma deoarece nu trebuie sa uitam expresia celebra „Content is king”. Calitatea si cantitatea continutului reprezinta cea mai mare importanta componenta a procesului SEO, motiv pentru care merita sa aloci foarte multe resurse in aceasta zona daca nu o faci deja.

Ultima expresie la care vreau sa renuntam in 2021 este urmatoarea: „Am instalat un modul de SEO, acum sa vina rezultatele!” SEO nu functioneaza doar prin instalarea unui modul, deci nu va asteptati sa se intample miracole. Este adevarat ca un modul sau mai multe pot facilita seria de modificari tehnice, insa asta nu inseamna ca activarea sau cumpararea unor module inseamna ca faceti SEO.

Acum ca am demontat cateva mituri pe care le-am auzit anul trecut acum hai sa uitam 2020 si sa privim viitorul.
2021 se anunta un an plin de schimbari in algoritmul Google si toate au in centru audienta site-ului tau. Sunt sigur ca poate multi dintre voi nu acordati timp si resurse optimizarilor de tip UX insa e momentul sa tratati lucrurile foarte serios deoarece userul va fi din ce in mai important. Ca sa intelegeti la ce ma refer pun aici o poza in jurul careia vom mai discuta intr-un alt video pentru a detalia. Google Heart, asa cum se vede si in imagine, este un schelet ce aduna 5 factori care sunt influentati de audienta site-ului tau si in jurul acestor 5 factori gasim: Obiective, Semnale, Metrici.

framework google seo

Scheletul acesta a fost construit de inginerii UX de la Google pentru a monitoriza modul cum percep vizitatorii site-ului produsele/serviciile tale si trebuie sa devina un dashboard pentru fiecare business digital. Intr-un alt articol voi arata cum trebuie sa arate un dashboard pentru un magazin online si pentru un site de servicii, in asa fel incat sa monitorizati performanta acestor metrici lunar sau trimestrial. Ma veti intreba cum va ajuta asta procesul de SEO. Ei bine, veti observa ca pe masura ce metricii monitorizati in acest framework sunt imbunatatiti si vizibilitatea site-ului va scala progresiv in acelasi ritm.
Ca sa concluzionam pe acest punct va recomand sa aveti in vedere acest framework si sa il implementati in 2021 pentru a va putea intelege audienta si a actiona inteligent.

Un alt element important in SEO care va intra in prim plan este Core web Vitals.

In Mai 2021 Google(in video am zis 2020, desi corect era 2021, my bad, se pare ca inca traiesc in trecut ) a anuntat ca va adauga in nucleul algoritmului 3 metrici de baza privind functionarea unei pagini web. Acesti 3 metrici sunt parte din programul Google care are la baza masurarea experientei de navigare a userilor pe o pagina web si se adauga celorlalti deja existenti: pagina prietenoasa pe mobil, securizarea cu https, browsing in siguranta si fara pop-uri nepermise.

4_core web vitals si alti factori de ranking
Este cel mai bun moment sa incepi pregatirile pentru a optimiza cei 3 metrici din Core web vitals deoarece ai la dispozitie de partea ta Google Search Console. Daca te vei conecta in aceasta consola vei observa o sectiune dedicata acestor 3 metrici si de asemenea, indicatii privind valorile acestora in raport cu referinta. Statisticile din Google Search Console te pot ajuta sa intelegi care sunt paginile care nu sunt parametrii acceptati de Google si astfel poti pregati de pe acum optimizarea lor, deoarece procesul este unul delicat depinzand de foarte multi vectori(platforma, continut, scripturi etc).

5_core web vitals seo google search console

Un alt aspect catre care dedicam atentie in 2021 este Google Passages. Daca nu ai auzit de aceasta schimbare, trebuie sa stii 3 lucruri importante: 1. A fost anuntata in Octombrie 2020 pe blogul Google. 2. Va afecta aproximativ 7% din toate cautarile din Google(pentru cei care nu stiu istoricul modificarilor Google asta inseamna enorm) 3. Aceasta optiune ii da libertatea lui Google sa rankeze o anumita sectiune sau portiune dintr-o pagina web.

Schimbarea o consider personal binevenita deoarece in Google WEB exista foarte mult continut care nu are o structura corecta. A venit acel moment cand nu numai calitatea informatiei va conta ci si structura ei, probabil astfel vor aparea micro-specialitati in SEO. Heading-urile raman la fel de importante in pagina, insa probabil diferenta o va face plasamentul lor, design-ul paginii si bineinteles calitatea continutului. Trebuie mentionat ca la momentul filmarii acestui video Google inca nu rulase aceasta schimbare de algoritm dar probabil va fi live in lunile ce urmeaza. Noi, la SEO Cupcake, inca suntem rezervati in a oferi pronosticuri privind impactul asupra traficului organic motiv pentru care asteptam lansarea acestuia.

Un alt punct care trebuie aplicat in 2021 din punctul meu de vedere este zona de continut vizual. Ce inseamna continut vizual? Continutul vizual reprezinta o forma grafica imbunatatita ce o folosesti in relatia cu audienta ta pentru a o informa si educa. Ca si forme de continut vizual pot remarca: infografice, gif-uri, screenshot-uri adaptabile, ilustratii, grafice cu date, vizuale interactive etc.

Hai sa va arat si un exemplu. Iata imaginea aceasta care reprezinta o forma de continut vizual, foarte bine lucrata grafic in care un afiliat sau influencer din zona dietetica prezinta care este cel mai bun baton cu proteine in functie de anumite caracteristici.

6_continut vizual seo

Probabil daca ar fi scris un articol de 2000-3000 de cuvinte nu ar fi fost la fel de bine inteles, insa prin acest tip de continut vizual poti multumi rapid audienta site-ului tau si astfel poti crea o legatura speciala cu acestia, imprimand astfel motivul pentru a se reintoarce si data viitoare la tine pe site.
Nu ignoram nici partea de continut video care ramane importanta si in 2021, dupa cum bine probabil ati resimtit si in 2020. Youtube si alte platforme de continut video au raportat doar cresteri de 2 digits, semn ca si in 2021 va exista progrese aici.

Acordam atentie si anul acesta zonei tehnice deoarece in continuare exista foarte multe situatii in care site-urile au probleme de crawling sau indexare. Nu uitati procesul de ranking este abia dupa ce Google citeste site-ul dvs si apoi il indexeaza. Stapanirea notiunilor tehnice din recomandarile disponibile in Google Search Central, zona dedicata avansatilor reprezinta cheia pentru a debloca toate problemele unui site. Daca inca nu stapaniti 100% toate procedurile tehnice va recomand sa vizitati aceasta sectiune, deoarece actualizarea acestora este aproape lunara, motiv pentru care trebuie sa aveti notiuni actualizate.

seo tehnic 7_Google search central

Ultimul punct, insa nu cel din urma, deoarece nu trebuie ignorat este legat de backlinkuri. Da, backlinkurile inca conteaza, pentru unele site-uri backlinkurile pot reprezenta cateodata chiar descatusarea anumitor blocaje organice, pentru unele site-uri pot insemna cresteri minore, insa una peste alta nu trebuie ignorate si bineinteles aplicate inteligent. Google a revizuit constant regulile privind modul cum un site castiga backlinkurii si trebuie sa ne asiguram in continuare ca site-urile respecta aceste standarde. Ce as mentiona deoarece consider foarte important, este o replica pe care John Muller(inginer la Google search) a oferit-o in octombrie 2019 referitor la backlinkuri.

backlinkuri in seo

Spunea el la cel moment ca un backlink isi pierde din calitate pe masura ce acesta isi schimba pozitionarea in site-ul de unde ai primit recomandarea. Probabil veti zice ca 1: recomandarea este din 2019 si noi suntem in 2021 si 2: John Muller zice multe, insa nimic cu subiect si predicat. Asa este, inginerii Google comunica foarte vag, insa din fiecare comunicare noi specialistii SEO care practicam procesul la nivel experiential putem sa corelam niste lucruri si apoi sa deducem ceva care ne poate ajuta in modificarea metodologiilor interne. Concluzia pe care o tragem de aici este ca procesul de castigare a backlinkurilor trebuie sa fie constant si in raport cu ritmul competitorilor si bineinteles evaluat periodic.

Cam atat pentru acest prim video al anului 2021, eu va invit ca de fiecare data sa va abonati la canalul meu de Youtube si de asemenea, astept comentariile si completarile voastre la acest video.

Pana data viitoare va transmit doar ganduri bune! La revedere!

Cristian Bolocan
Head of SEO Department

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam