9 Mituri SEO pe Care le Lăsăm în Urmă în 2021 & 5 Tehnici pe Care le Îmbrătișăm

Durata citire articol - 9 min.

Astăzi am pregătit pentru voi o listă cu miturile SEO pe care le vom lăsa în urmă, odată cu trecerea acestui an 2020 mai dificil. De asemenea, discutăm şi despre suita de procese şi activităţi pe care trebuie să o aplicăm în 2021 pentru a ne devansa competitorii la nivel organic!

Dacă nu ai răbdare să citeşti întreg articolul, iată şi video-ul explicativ!

Primul mit pe care îl întâlnesc la anumiţi webmasteri are la bază afirmaţia: „Rezolvarea erorilor din Google Search Console înseamnă că fac SEO”. Afirmaţia este greşită deoarece SEO nu înseamnă doar să rezolvi avertismentele şi erorile din Google Search Console, ci presupune mai degrabă o abordare tehnică, creativă, dar şi analitică. Trebuie să ştii regulile tehnice şi să le aplici pe site-ul tău, trebuie să creezi conţinut care să fie mult mai calitativ decât al competitorilor şi trebuie să analizezi metricii din spatele celor 2 operaţiuni menţionate.

Al doilea mit sună aşa: „DOAR din achiziţia de backlinkuri voi urca pe prima pagină”. Dacă îţi vei optimiza site-ul pentru cuvinte cheie „serioase”, o să observi singur că backlinkurile nu te vor ajuta prea mult! Totuşi, dacă vrei să optimizezi cuvinte cheie de genul „informaţii despre levănţică” probabil cu câteva linkuri vei fi pe prima pagină. Dacă ajungi în această situaţie, merită să analizezi atent raportul dintre resursele implicate versus reacţia/beneficiile acestora.

optimizare cuvant cheie levantica

Al treilea mit l-am auzit recent la cineva: „Linkurile sunt mai importante decât conţinutul”. Pentru cei care nu vor să renunţe la acest mit, am o singură imagine care explică foarte clar totul: Aşa cum se vede şi în imagine, site-ul evidenţiat are foarte puţine backlinkuri şi, cu toate acestea, este pe prima pagină. Cred că imaginea vorbeşte de la sine şi nu mai este nevoie de alte comentarii.

sunt backlinkurile relevante?

Un alt mit pe care recunosc că nu l-am mai auzit atât de frecvent în ultima perioadă sună cam aşa: „Rezultatele SEO pot fi garantate”. Au zis-o probabil şi inginerii Google, au zis-o şi probabil anumiţi specialişti SEO, însă există persoane care încă cred că acest proces poate fi garantat.

Procesul nu poate fi garantat, deoarece există vectori care nu pot fi controlaţi de noi sau client, aici mă refer la comportamentul clienţilor şi la algoritmul Google.

Site-ul meu are nevoie doar de trafic organic”. Această expresie încă se regăseşte în comunitatea de antreprenori digitali din România, motiv pentru care reiterez ceea ce probabil am mai zis şi în alte articole. Fiecare nişă e diferită din prisma competitorilor, a produselor/serviciilor comercializate, deci faceţi o analiză înainte de a afirma că doar de SEO aveţi nevoie!

Un alt mit pe care îl remarc are la bază următoarea expresie: „Cuvintele cheie cu volume de căutare mici nu sunt pentru mine! Pe mine mă interesează doar termenii generali cu foarte multe căutări”.

Google, prin ultimele materiale educative, intervenţii şi comunicări punctează foarte clar că nu trebuie să optimizăm anumiţi termeni, ci trebuie să optimizăm grupuri de cuvinte cheie, acest lucru înseamnă că trebuie să optimizăm şi cuvinte cheie cu volume mici, dar şi pe cele cu volume mari de căutare.

Al 7-lea mit pe care vreau să îl lăsăm în urmă: „SEO înseamnă DOAR modificări tehnice de care se ocupă un programator”. Ei bine, acest lucru nu este adevărat, deoarece aşa cum ziceam şi mai devreme, suita de procese şi activităţi de optimizare a site-ului este mult mai complexă. Dacă implementezi, spre exemplu, doar un audit SEO gratuit, nu te aştepta ca rezultatele să se vadă imediat, este nevoie şi de alte acţiuni.

Site-ul meu are suficient conţinut, trebuie doar să cumpăr/câştig backlinkuri”. O altă expresie pe care trebuie să o lăsăm în urmă deoarece nu trebuie să uităm expresia celebră „Content is king”. Calitatea şi cantitatea conţinutului reprezintă cea mai importantă componentă a procesului SEO, motiv pentru care merită să aloci foarte multe resurse în această zonă dacă nu o faci deja.

Ultima expresie la care vreau să renunţăm în 2021 este următoarea: „Am instalat un modul de SEO, acum să vină rezultatele”. SEO nu funcţionează doar prin instalarea unui modul, deci nu vă aşteptaţi să se întâmple miracole. Este adevărat că un modul sau mai multe pot facilita seria de modificări tehnice, însă acest lucru nu presupune că activarea sau cumpărarea unor module înseamnă că faceţi SEO.

Acum că am demontat câteva mituri pe care le-am auzit anul trecut, hai să uităm 2020 şi să privim viitorul.

2021 se anunţă un an plin de schimbări în algoritmul Google şi toate au în centru audiența site-ului tău. Sunt sigur că poate mulţi dintre voi nu acordaţi timp şi resurse optimizărilor de tip UX, însă e momentul să trataţi lucrurile foarte serios, deoarece userul va fi din ce în ce mai important. Ca să înţelegeţi la ce mă refer, pun aici o poză în jurul căreia vom mai discuta într-un alt video pentru a detalia. Google Heart, aşa cum se vede şi în imagine, este un schelet ce aduna 5 factori care sunt influenţaţi de audienţa site-ului tău şi în jurul acestor 5 factori găsim: Obiective, Semnale, Metrici.

framework google seo

Scheletul acesta a fost construit de inginerii UX de la Google pentru a monitoriza modul cum percep vizitatorii site-ului produsele/serviciile tale şi trebuie să devină un dashboard pentru fiecare business digital.

Într-un alt articol voi arăta cum trebuie să arate un dashboard pentru un magazin online şi pentru un site de servicii, în aşa fel încât să monitorizaţi performanța acestor metrici lunar sau trimestrial. Mă veţi întreba cum va ajuta procesul de SEO. Ei bine, veţi observa că pe măsură ce metricii monitorizaţi în acest framework sunt îmbunătăţiţi, vizibilitatea site-ului va scala progresiv în acelaşi ritm.

Un alt element important în SEO care va intra în prim plan este Core web Vitals.

În Mai 2021, Google (în video am zis 2020, deşi corect era 2021, my bad, se pare că încă trăiesc în trecut) a anunţat că va adăugă în nucleul algoritmului 3 metrici de bază privind funcţionarea unei pagini web.

Aceşti 3 metrici sunt parte din programul Google, care are la bază măsurarea experienţei de navigare a userilor pe o pagină web şi se adăugă celorlalţi deja existenţi: pagina prietenoasă pe mobil, securizarea cu https, browsing în siguranţă şi fără pop-uri nepermise.

4_core web vitals si alti factori de ranking


Este cel mai bun moment să începi pregătirile pentru a optimiza cei 3 metrici din Core web vitals deoarece ai la dispoziţie de partea ta Google Search Console. Dacă te vei conecta în această consolă, vei observa o secţiune dedicată acestor 3 metrici şi, de asemenea, indicaţii privind valorile acestora în raport cu referinţa.

Statisticile din Google Search Console te pot ajuta să înţelegi care nu sunt parametrii acceptaţi de Google şi astfel poţi pregăti de pe acum optimizarea lor, deoarece procesul este unul delicat, depinzând de foarte mulţi vectori (platformă, conţinut, scripturi etc.).

5_core web vitals seo google search console

Un alt aspect către care dedicăm atenţie în 2021 este Google Passages. Dacă nu ai auzit de această schimbare, trebuie să ştii 3 lucruri importante:

  • A fost anunţată în Octombrie 2020 pe blogul Google.
  • Va afecta aproximativ 7% din toate căutările din Google (pentru cei care nu ştiu istoricul modificărilor Google, acest procent înseamnă enorm).
  • Această opţiune îi dă libertatea lui Google să rankeze o anumită secţiune sau porţiune dintr-o pagină web.

Schimbarea o consider personal binevenită deoarece în Google WEB există foarte mult conţinut care nu are o structură corectă. A venit acel moment când nu numai calitatea informaţiei va conta, ci şi structura ei, probabil astfel vor apărea micro-specialități în SEO.

Heading-urile rămân la fel de importante în pagină, însă probabil diferenţa o va face plasamentul lor, designul paginii şi, bineînţeles, calitatea conţinutului.

Trebuie menţionat că la momentul filmării acestui video, Google încă nu rulase această schimbare de algoritm, dar probabil va fi live în lunile ce urmează. Noi încă suntem rezervaţi în a oferi pronosticuri privind impactul asupra traficului organic, motiv pentru care aşteptăm lansarea acestuia.

Un alt punct care trebuie aplicat în 2021 este zona de conţinut vizual. Ce înseamnă conţinut vizual? Conţinutul vizual reprezintă o formă grafică îmbunătăţită ce o foloseşti în relaţia cu audienţa ta pentru a o informa şi educa.

Ca şi forme de conţinut vizual pot remarca: infografice, gif-uri, screenshot-uri adaptabile, ilustraţii, grafice cu date, vizuale interactive etc.

Hai să vă arăt şi un exemplu. Iată imaginea aceasta care reprezintă o formă de conţinut vizual, foarte bine lucrată grafic, în care un afiliat sau influencer din zona dietetică prezintă care este cel mai bun baton cu proteine în funcţie de anumite caracteristici.

6_continut vizual seo

Probabil dacă ar fi scris un articol de 2000-3000 de cuvinte nu ar fi fost la fel de bine înţeles, însă prin acest tip de conţinut vizual poţi mulţumi rapid audiența site-ului tău şi astfel poţi crea o legătură specială cu aceştia, imprimând astfel motivul pentru a se reîntoarce şi data viitoare la tine pe site.

Nu ignorăm nici partea de conţinut video care rămâne importantă şi în 2021, după cum bine probabil aţi resimţit şi în 2020. Youtube şi alte platforme de conţinut video au raportat doar creşteri de 2 digits, semn că şi în 2021 vor exista progrese aici.

Acordăm atenţie şi anul acesta zonei tehnice, deoarece în continuare există foarte multe situaţii în care site-urile au probleme de crawling sau indexare. Nu uitaţi: procesul de ranking este abia după ce Google citeşte site-ul şi apoi îl indexează.

Stăpânirea noţiunilor tehnice din recomandările disponibile în Google Search Central, zona dedicată avansaţilor, reprezintă cheia pentru a debloca toate problemele unui site. Dacă încă nu stăpâniţi 100% toate procedurile tehnice, vă recomand să vizitaţi această secţiune, deoarece actualizarea acestora este aproape lunară, motiv pentru care trebuie să aveţi noţiuni actualizate.

seo tehnic 7_Google search central

Ultimul punct, însă nu cel din urmă, deoarece nu trebuie ignorat este legat de backlinkuri. Da, backlinkurile încă contează, pentru unele site-uri pot reprezenta câteodată chiar descătuşarea anumitor blocaje organice, pentru unele site-uri pot însemna creşteri minore, însă una peste alta nu trebuie ignorate şi, bineînţeles, aplicate inteligent.

Google a revizuit constant regulile privind modul cum un site câştiga backlinkuri şi trebuie să ne asigurăm în continuare că site-urile respectă aceste standarde. Ce aş menţiona deoarece consider foarte important, este o replică pe care John Muller (inginer la Google search) a oferit-o în octombrie 2019 referitor la backlinkuri.

backlinkuri in seo

Spunea el la acel moment ca un backlink îşi pierde din calitate pe măsură ce acesta îşi schimbă poziţionarea în site-ul de unde ai primit recomandarea. Probabil veţi zice că 1: recomandarea este din 2019 şi noi suntem în 2021 şi 2: John Muller zice multe, însă nimic cu subiect şi predicat.

Aşa este, inginerii Google comunică foarte vag, însă din fiecare comunicare, noi, specialiştii SEO care practicăm procesul la nivel experienţial, putem să corelam nişte lucruri şi apoi să deducem ceva care ne poate ajuta în modificarea metodologiilor interne.

Concluzia pe care o tragem de aici este că procesul de câştigare a backlinkurilor trebuie să fie constant şi în raport cu ritmul competitorilor şi, bineînţeles, evaluat periodic.

Cam atât pentru acest prim video al anului 2021, eu vă invit ca de fiecare dată să vă abonaţi la canalul meu de Youtube şi, de asemenea, aştept comentariile şi completările voastre la acest video.

Până data viitoare vă transmit doar gânduri bune! La revedere!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *