Cum să Creezi o Campanie SEO Profitabilă & Ce KPIs să Urmărești

Durata citire articol - 18 min.

Dacă ești nou în lumea marketingului digital, campaniile SEO pot părea un concept greu de pus în practică, criteriile de ranking nefiind cunoscute în totalitate. Practic, poți lucra doar pe baza unor guidelines și recomandări legate de semnalele care „îi plac” algoritmului Google, dar nu poți cunoaște toți factorii pe care acesta îi ia în calcul pentru a compune SERP-ul.

Totuși, pornind de la guidelines și recomandările lansate de Google, poți obține rezultate surprinzătoare cu ajutorul campaniilor de optimizare SEO, în special dacă ești conștient de faptul că e un must ca un mix de marketing de succes din prezent să fie compus dintr-o serie de instrumente variate, iar prezența online a unei afaceri trebuie să fie puternică pentru a atrage clienți numeroși. 

Cuprins

  1. Ce este o campanie SEO?
  2. Beneficiile unei campanii SEO
  3. Cum să creezi o campanie SEO de succes?
  4. 13 Indicatori (KPIs) prin care poți evalua campania SEO
  5. 4.1. Micro-indicatori SEO privind activitatea Off-Page folosind Ahrefs
  6. 4.2. Indicatori SEO privind modul de măsurare (tracking) zilnic al cuvintelor cheie optimizate
  7. 4.3. Indicatori de performanță privind strategia de Link Building și Content Marketing
  8. 4.4. Indicatori de performanță SEO prezenți în Google Search Console
  9. 4.5. Indicatori de performanță din Google Analytics cu care poți măsura succesul campaniei SEO

1. Ce este o campanie SEO?

SEO – Search Engine Optimization sau optimizarea pentru motoarele de căutare reprezintă un proces prin care se poate îmbunătăți locul în care o anumită pagină web este plasată în SERP. Procesul de optimizare este unul complex, numeroși factori contribuind la obținerea unei poziții cât mai bune în rezultatele organice din Google. 

În funcție de locația în care au loc diverse acțiuni pentru a optimiza un site, există optimizarea SEO on-page și SEO off-page. După cum le spune și numele, SEO on-page presupune acțiunile întreprinse pe propria pagină web, pe propriul site (schimbări de ordin tehnic, optimizarea conținutului cu cuvinte cheie, crearea de conținut, a articolelor SEO etc.), iar SEO off-page are în vedere acțiunile întreprinse în afara propriului site (obținerea de backlinkuri, local SEO etc.).

De obicei, pentru a atinge rezultatele dorite, o campanie SEO ar trebui să se folosească de strategii și instrumente care să se concentreze atât pe acțiunile on-page, cât și pe cele off-page. Este important ca Google să primească semnale din mai multe direcții, semnale care să îl ajute să înțeleagă că site-ul promovat este de încredere, că rezolvă o problemă a utilizatorilor sau îi ajută într-un fel anume. În acest fel, vizibilitatea organică a site-ului va crește, traficul obținut va fi mai calitativ, iar conversiile nu se vor lăsa prea mult așteptate.

Înainte să trecem mai departe, ne dorim ca tu să înțelegi că o campanie SEO corect realizată trebuie să fie creată special pentru site-ul tău. Fiecare site este diferit, are un istoric diferit, este văzut diferit de algoritm. Așadar, are nevoie de tehnici și instrumente specifice pentru a fi optimizat corespunzător. 

De asemenea, procesul de SEO este de lungă durată și aduce rezultate in the long run. Chiar dacă la început nu vei avea cele mai bune rezultate, după câteva luni de implementare a soluțiilor tehnice și de optimizare corectă a conținutului, creșterea organică va veni și ea. După cum ne place nouă să le spunem clienților, campaniile SEO reprezintă un maraton, nu un sprint!

2. Beneficiile unei campanii SEO

Atunci când sunt implementate corect, campaniile SEO ajută afacerile pe mai multe planuri. Indiferent de domeniul în care activezi, să fii vizibil în Google îți poate aduce doar beneficii. Iată care sunt principalele:

  • O poziție organică mai bună în SERP – să fii vizibil în primele rezultate organice din Google reprezintă un obiectiv pe care multe afaceri nu reușesc să îl atingă. După cum îți poți imagina, prima pagină de rezultate este cea mai importantă, puțini utilizatori accesând pagina a doua, să nu mai vorbim următoarele.
  • Trafic de calitate pe site – da, ne place să vedem că atragem vizitatori numeroși pe site, însă dacă aceste persoane nu sunt interesate de ceea ce oferim, ce rost are să ne chinuim să le aducem aici? Ei bine, SEO rezolvă o parte din această problemă. Din moment ce site-ul va fi vizibil în mod organic, adică doar atunci când utilizatorii caută anumite cuvinte cheie în Google (cuvinte cheie care au legătură cu afacerea, dar mai multe despre ele în capitolul următor), cu certitudine ei sunt interesați de produsele sau serviciile pe care și tu le oferi. 
  • Câștigarea încrederii clienților – un site optimizat SEO este un site cu conținut corect și de calitate. La fel ca utilizatorii, și Google apreciază atunci când o pagină web oferă informații valoroase și chiar este de folos pentru cititori. Prin oferirea de informații corecte, relevante și folositoare, utilizatorii vor dobândi mai multă încredere în brandul tău și vor fi mai predispuși să cumpere de la tine sau să îți solicite serviciile.
  • Un raport cost/venit benefic pentru business – investind în SEO, faci o investiție pe termen lung, iar ROI-ul obținut este foarte bun. 
  • Targetare eficientă – campaniile SEO implementate de o agenție de marketing online cu experiență în domeniu reușesc să îți plaseze site-ul tocmai în fața acelor utilizatori care sunt interesați de ceea ce oferi.
  • Mai mulți clienți sau lead-uri – o poziție organică bună în SERP va contribui la creșterea numărului de clienți sau lead generation, iar afacerea ta se va putea bucura de vânzări consistente. 
  • Creșterea nivelului de brand awareness – din moment ce site-ul va fi foarte vizibil în Google, potențialii clienți vor fi mult mai conștienți de faptul că brandul tău oferă serviciile sau produsele pe care ei le caută.
  • Experiența utilizatorilor în site va fi mult mai bună – SEO se concentrează pe îmbunătățiri la nivel de arhitectură a site-ului și a meniului, făcându-l mult mai intuitiv și ușor de folosit.

3. Cum să creezi o campanie SEO de succes? 

Dacă ai decis că afacerea ta are nevoie de SEO (ai dreptate!), iată principalii pași pe care trebuie să îi parcurgi pentru a crea o campanie SEO de succes. Merită să menționăm că pentru a trece prin fiecare dintre pașii de mai jos trebuie să te folosești de diverse instrumente și să aplici diferite tehnici, iar ideal ar fi ca înainte de a începe procesul de creare a unei campanii, să realizezi un audit SEO pentru a avea o imagine clară asupra nevoilor de optimizare.

  1. Keyword Research

Cercetarea de cuvinte cheie relevante pentru site-ul și afacerea ta este primul pas pe care trebuie să îl faci. Pe baza acestuia vei construi întreaga campanie, așadar, acordă-i atenția cuvenită! Tool-uri pe care le poți folosi: Google Keyword Planner, Ahrefs, SemRush etc.

  1. Creează conținut de calitate, relevant și informativ

În funcție de tipul de site pe care îl ai și ce oferi publicului, site-ul tău poate avea mai mult sau mai puțin conținut. Un lucru este cert – fiecare site trebuie să aibă titlurile paginilor alese strategic, conținut relevant, optimizat cu ajutorul cuvintelor cheie identificate anterior, cu linkuri interne și o structură bine definită. Acest tip de conținut va ajuta algoritmul Google să înțeleagă mai bine despre ce este site-ul tău. De la conținut pentru paginile de servicii, până la articole de blog, asigură-te că tot ceea ce redactezi este optimizat corect și este relevant pentru utilizatori.

  1. Adu optimizări de ordin tehnic

Optimizările SEO tehnice nu trebuie trecute cu vederea. Poți avea cel mai bun conținut pe site, dacă din punct de vedere tehnic „nu stai bine”, rezultatele vor avea de suferit. Există numeroase optimizări de ordin tehnic pe care le poți face, de la canonicals și paginație, până la status codes și meta robots.

  1. Obține backlinkuri

Atunci când un anumit site face, prin conținutul postat, o trimitere directă către site-ul tău, ai câștigat un backlink! Cele obținute organic sunt foarte valoroase, adică atunci când diverse publicații sau bloguri postează articole legate de afacerea ta din proprie inițiativă, dar și backlinkurile obținute „artificial” contribuie la succesul campaniei SEO.

  1. Scapă de paginile nefolositoare din site

Există multe site-uri care sunt penalizate de algoritmul Google datorită faptului că au numeroase pagini nefolositoare în site. Pagini care nu aduc trafic, nu oferă informații utilizatorilor, practic nu folosesc nimănui – în special ție dacă îți dorești o poziție organică cât mai bună în SERP!

  1. Ține cont de update-urile de la Google și optimizează corespunzător

Unele schimbări de algoritm sunt anunțate, altele iau pe toată lumea prin surprindere. Pentru cele care sunt anunțate, cel mai bine este să le iei în considerare și să îți optimizezi paginile din site corespunzător. Spre exemplu, optimizarea informațiilor din site pentru algoritmul RankBrain te poate ajuta să ajungi pe cea mai bună poziție din SERP, fără prea mult efort – doar o înțelegere cuprinzătoare a algoritmului. 

  1. Urmărește cum se desfășoară campania

Ți-am menționat anterior că o campanie SEO este un maraton, nu un sprint. Așadar, este indicat să urmărești periodic anumiți KPIs pentru a vedea dacă lucrurile se desfășoară cum trebuie sau dacă e necesar să aduci anumite modificări strategiei SEO implementate. Mai multe despre ce KPIs să monitorizezi în capitolul următor!

4. 13 Indicatori (KPIs) prin care poți evalua campania SEO 

Plecând de la cele două citate celebre ale lui Peter Drucker (1. „If you can’t measure it, you can’t improve it” și 2. „Management is doing things right; leadership is doing the right things”), fiecare antreprenor sau departament de marketing al unei firme trebuie să cunoască micro-indicatorii de performanță ai unei campanii SEO.

4.1. Micro-indicatori SEO privind activitatea Off-Page folosind Ahrefs

Câțiva dintre indicatorii Off-page specifici unei campanii de „Link Building” prin strategii de content marketing / native advertising pot fi urmăriți cu ajutorul unor tool-uri SEO specializate precum Ahrefs / Majestic.com, ambii având câțiva KPIs reprezentativi. Iată indicatorii de referință care pot fi monitorizați de către orice antreprenor sau departament de marketing:

Ahrefs Rank – indicatorul care măsoară cantitatea și calitatea backlinkurilor

Folosind tool-ul SEO Ahrefs.com poți să monitorizezi lunar evoluția indicatorului Ahrefs Rank, indicatorul care înglobează profilul de linkuri – atât calitatea backlinkurilor, cât și cantitatea acestora.

Iată unde îl localizezi:

ahrefs rank - calitatea si cantitatea backlinkurilor

Ce trebuie să știi despre acesta?

  • măsoară atât cantitatea linkurilor, cât și calitatea acestora
    • dacă o agenție SEO îți vinde un număr lunar de backlinkuri ar trebui să dai atenție acestui indicator
    • în SEO contează întâi calitatea și apoi cantitatea
  • dacă acest indicator scade reprezintă un semnal pozitiv pentru campania SEO
    • scăderea indicatorului poate însemna că ai reușit să obții linkuri de calitate în raport cu competitorii din acea zonă numerică
    • competitorii apropiați ca valoare în clasamentul Ahrefs rank posibil să piardă backlinkuri
  • valoarea cea mai bună care poate fi atinsă este de #1
  • în România, locul #1 este deținut de http://www.anpc.gov.ro/ deoarece este linkul obligatoriu pentru orice business care vinde produse persoanelor fizice
    • în lume, Facebook ocupă locul #1 deoarece aproape toate site-urile/toate persoanele au o pagină de Facebook pe care o integrează în site

Iată mai multe detalii despre acest indicator -> https://ahrefs.com/blog/ahrefs-seo-metrics/#section11

Referring domains – indicatorul care măsoară câte site-uri (domenii) unice au backlinks către site-ul/URL-ul tău

Iată la ce trebuie să te uiți când vezi acest indicator:

reffering domains - campanie seo
  • cei 2 indicatori sunt reprezentativi din 2 perspective:
    • arată cantitatea de domenii ce fac referire către site-ul tău și poate fi raportat la competitori prin comparație
    • arată evoluția nr. de domenii unice, astfel poți vedea dacă o campanie de Link Building concepută de firma ta de SEO este pe drumul cel bun
  • este important de menționat că acest indicator măsoară doar cantitatea, nu și calitatea backlinkurilor
  • trimestrial este recomandat ca fiecare antreprenor să verifice care este evoluția graficului de mai sus privind creșterea/scăderea ritmului de referință
  • în tabelul de mai sus se observă o creștere a ritmului privind nr. de domenii unice pentru site-ul ce are o campanie de optimizare SEO activă cu noi de peste 12 luni

Traffic value – indicatorul care îți arată eventualul buget (necesar) cheltuit în Adwords pentru a genera traficul organic actual al site-ului tău

Acest indicator îți arată cât ai plăti în Adwords pentru a aduce traficul acela pe site-ul tău, mai exact încearcă să îți facă o imagine de ansamblu între prețul lunar al unei campanii SEO versus cât îmi aduce campania SEO ca trafic pe nișa mea.

traffic value - campanie SEO de succes

Iată ce trebuie să știi despre acest indicator:

  • verifică care este raportul dintre prețul lunar plătit de tine pentru campania SEO versus traffic value
    • dacă traffic value este mai mic decât costul campaniei SEO ar trebui să te gândești la 3 variante:
      • să schimbi agenția SEO cu alta
      • să încerci să te întâlnești cu agenția SEO pe care o ai și să îți explice situația și cum puteți fi mai vizibili pe un buget mai mic
      • să încerci să renunți la SEO și să te reorientezi către Adwords deoarece cu un buget mai mic decât campania SEO poți obține vizibilitate plătită
    • dacă traffic value este mai mare decât costul campaniei SEO, atunci trebuie să verifici trimestrial dacă acel indicator crește și care este procentul de creștere
  • tot în secțiunea Organic traffic, în partea de jos, vei mai găsi un grafic care îți arată evoluția acestui indicator, acest grafic fiind foarte important deoarece:
    • graficul este pe ultimele 12 luni deci poți vedea evoluția YOY
    • graficul îți poate arăta dacă este vorba de sezonalitate sau chiar este creștere a campaniei SEO
    • poți urmări procentual creșterea trimestrială și totodată ai istoricul YOY a valorilor

Atenție: Acest indicator trebuie urmărit alături de sezonalitate, deoarece poate fi situația în care există creștere, dar ea este bazată doar pe creșterea traficului sau căutărilor.

evolutia traffic value intr-o campanie seo

Calitatea backlinkurilor – Cum poți măsura calitatea campaniei de Link Building?

Pe lângă indicatorii de mai sus, trebuie să urmărim și calitatea backlinkurilor obținute în cadrul unei campanii SEO. Cel mai ușor și simplu mod de a urmări calitatea backlinkurilor este să parcurgi pașii de mai jos:

  • accesează secțiunea Reffering domains
  • sortează după DR de la cel mai mare la cel mai mic
  • identifică referințele către site-urile locale și data primei apariții în indexul AhrefsBot

Iată și o imagine reprezentativă pentru pașii de mai jos, cu evidențierea unor ziare locale cu un DR foarte mare și totodată data primei apariții în indexul acestui tool.

calitatea backlinkurilor - campanie seo

Prin această metodă poți monitoriza periodic:

  • dacă au apărut și alte site-uri ce au autoritate foarte mare și data primei apariții a acestora
  • dacă au apărut doar site-uri mici în ultima perioadă ca și referințe de tip backlink
  • poți monitoriza health-ul site-ului tău privind posibile situații de bulk spam generate de posibili competitori/persoane rău intenționate
    • vezi o situație similară mai jos când un competitor al agenției noastre sau persoane rău intenționate au apelat la strategii „nesănătoase” creând referințe nerelevante către site-ul agenției

exemplu strategie campanie seo nesanatoasa

4.2. Indicatori SEO privind modul de măsurare (tracking) zilnic al cuvintelor cheie optimizate

Partea de măsurare a cuvintelor cheie este foarte importantă, însă antreprenorii/departamentele de marketing care au o campanie SEO acordă foarte puțină importanță acestui aspect sau chiar deloc. Tendința pieței este în continuare să se focalizeze pe nr. de articole scrise, puțini însă pe punctul 0 de plecare al unei campanii SEO: cuvintele cheie pe care le caută clienții tăi în Google.

Iată la ce trebuie să te uiți când ai o campanie SEO în derulare sau te gândești să începi una (adică ești în partea de căutare).

Numărul de cuvinte cheie optimizate – Tu pentru câte cuvinte cheie te optimizezi?

Verifică numărul de cuvinte cheie pentru care te optimizezi/urmează să te optimizezi și totodată verifică indicatorii asociați acestora:

  • volumul de căutare al tuturor cuvintelor cheie din campania SEO
  • sezonalitatea acestora și care sunt lunile de top în nișa ta
  • verifică pe ce device caută clienții tăi produsele respective
    • Mobile-first deja este activ și trebuie să pui accent în campania SEO pe acest lucru
  • verifică dacă eșantionul de cuvinte cheie pe care l-ai selectat are o creștere YOY
    • dacă nu există o creștere YOY înseamnă că research-ul a fost superficial și s-au ratat anumite oportunități
    • în România, căutările în Google au crescut YOY pe toate nișele
  • dacă există o creștere YOY înseamnă că este posibil totodată să ai mai mulți posibili clienți, însă nu uita: concurența nu doarme și apar în fiecare lună businessuri noi care îți pot deveni competitori!

Nișele principale (Fashion / IT & C / Foto / Bricolaj / Bebeluși & Copii) sunt foarte căutate la nivelul țării, deci trebuie să verifici dacă strategia campaniei SEO are 100 sau 1000-10.000 de cuvinte cheie.

cuvintele cheie din campania SEO

Gruparea cuvintelor cheie – Pasul la care mulți specialiști SEO greșesc!

Pasul la care multe agenții SEO/specialiști SEO lucrează superficial. Înțelegerea topicurilor este unul dintre pașii importanți în faza 0 a campaniei SEO pentru că de la gruparea cuvintelor cheie, poți grupa conținutul site-ului/magazinului tău online.

Exemplul ales mai jos nu este întâmplător, în nișa Anvelope foarte puține site-uri au pagini grupate după topicurile căutate în Google:

  • Anvelope – Generaliste
    • Ex: Anvelope online / Magazin Anvelope etc.
  • Anvelope + Dimensiuni
    • Ex: 175 65 R14
  • Anvelope + Dimensiuni + Sezon
    • Ex: 175 65 R14 iarnă
  • Anvelope + Marca/Brand
    • Ex: Anvelope Debica
  • Anvelope + Sezon
    • Ex: Anvelope Iarnă
  • Anvelope + Geolocație
    • Ex: Anvelope Buzău
  • Anvelope + Sezon + Marca/Brand
    • Ex: Anvelope Debica Iarnă / Anvelope Vară Continental

Foarte important: A nu se uita și celelalte cuvinte cheie care sunt sinonime, în cazul de față, mergând pe același exemplu, cauciucuri/pneuri.

Gruparea cuvintelor cheie in campania SEO

Nu uita că toate cuvintele cheie pot fi grupate la modul general astfel:

  • Buy word (cuvânt cheie ce arată intenția de a cumpăra produse)
  • Know-word (cuvânt cheie ce arată intenția de informare despre anumite subiecte)
  • Brand-word (cuvânt cheie ce arată afinitatea userului asupra unui brand anume)

Procentul de vizibilitate al cuvintelor cheie: Top 10 – Top 5 – Top 3 sau #1?

Doi micro-indicatori de performanță importanți și specifici unei campanii SEO de succes sunt următorii:

  • Visibility Score – un indicator comun afișat și calculat diferit de diverse tool-uri de tracking
    • în general, prin estimări se poate observa procentul de afișări în Google pe care userii le văd din acel eșantion de cuvinte cheie

Iată cum arată privind un tool de tracking pe care îl folosim în cadrul campaniilor SEO:

procentul vizibilitatii campaniei seo
  • Avg position + Top position – 2 indicatori puţini comuni care arătă cum sunt grupate ca evoluţie cuvintele cheie
    • Avg position este media tuturor poziţiilor cuvintelor cheie precum în imaginea de mai jos
  • Top position arată câte cuvinte cheie s-au regrupat pe baza a unor segmentari de poziţionare:
    • #1-3
    • #4-10
    • #11-50
    • #51-100
    • #101+

Iată şi un exemplu mai jos:

vizibilitatea procentuala in campania SEO

4.3. Indicatori de performanță privind strategia de Link Building și Content Marketing

Noțiunea de „Link Building” s-a schimbat foarte mult în ultimii ani, trecând prin diverse stadii și cel mai probabil lucrurile vor evolua în continuare când vine vorba de promovarea online.

Pentru noi, partea de Link building este orientată și spre engagement, nu doar cu scop de obținere a unui backlink. Să obții engagement în jurul unor articole este greu, însă aici intervine persoana (adică specialistul) și momentul (adică topicul).

Iată care sunt indicatorii la care te poți uita să îți dai seama dacă strategia de Link Building este de succes:

External Content performance – Care sunt sursele articolelor, autoritatea lor, engagementul articolelor și impactul acestora?

Pentru a înțelege cât mai bine acest indicator trebuie să urmărești cu atenție următoarele:

  • verifică autoritatea domeniilor pe care urmează să publici (dacă nu ai publicat deja)
  • verifică relevanța site-urilor înainte de a începe strategia de Content marketing
    • exemplul de mai jos este pe un site din zona de Fashion
  • verifică din momentul 0 (publicarea pe live a articolului) care sunt semnalele sociale ale acelui articol generate în urma engagementului
    • share, likes pe rețelele sociale 
    • în România, Facebook are cel mai mare nr. de useri, fiind și cea mai importantă rețea de socializare
  • verifică vizitele + conversiile/tranzacțiile generate de fiecare articol în parte
    • traficul + conversiile generate sunt semnale de calitate a conținutului pentru Google
  • verifică impactul backlinkurilor obținute în raport cu cuvintele cheie optimizate, anchor text și pagina de destinație

content marketing performance - succesul campaniei SEO

Clicks & Reach – Indicatori relevanți privind scorul de calitate al topicului

Ziceam mai sus că nu mai este de ajuns doar să publici articole pe site-uri cu autoritate, ci trebuie să ai două obiective ale campaniei:

  • topicul/subiectul să fie de folos userilor la acel moment și să interacționeze cu brandul menționat în articol
  • să promovezi conținutul respectiv cu scopul de a transmite contentul către end-user cu beneficii reale

Dacă implementezi campanii de promovare a articolelor prin Facebook Ads sau Google Ads atunci trebuie să urmărești indicatori precum:

  • nr. de click-uri pe modelul de atribuire al acelor platforme
  • reach-ul campaniei sau nr. de afișări
  • frecvența de afișare a campaniei

Iată mai jos un exemplu privind o campanie de reach pe anumite topicuri:

clicks & reach pentru campania seo

Observație: Toate aceste implementări sunt parte din campania SEO. Dacă nu le-ai implementat încă, ar trebui să începi să cauți servicii SEO printr-o agenție de marketing online.

4.4. Indicatori de performanță SEO prezenți în Google Search Console

Google Search Console, încă cel mai bun „prieten” al agențiilor SEO, dar și al webmasterilor, a suferit de-a lungul timpului mici modificări. Totuși, în continuare este de referință și are integrați micro-indicatori de performanță precum cei de mai jos.

Numărul de afișări din Google Search Console

Verifică nr. de afișări din Google Search Console folosind datele din ultimele 16 luni. Iată ce trebuie să faci:

  • Vezi dacă trendul afișat este precum cel de mai jos (crescător)
  • Exclude căutările de brand prin calcul matematic, este posibil ca acum cifrele afișate să nu fie totale, dacă vei încerca să excluzi expresii, o parte din afișări vor fi ascunse

Nr. de afisari din Google Search Console

Numărul de clicks din Google Search Console

Cel mai important indicator din SEO, traficul organic non-brand. El poate fi regăsit în Google Search Console și poate fi calculat prin formula de mai jos:

Trafic organic non-brand = Trafic total din Google Search Console – Traficul organic de brand al site-ului tău

Dacă graficul arată precum cel de mai jos, înseamnă că ai o campanie SEO de succes și trebuie doar să profiți cu adevărat de acel trafic pentru a-ți crește businessul.

Nr. de clicks din Google Search Console

4.5. Indicatori de performanță din Google Analytics cu care poți măsura succesul campaniei SEO 

Google Analytics, instrumentul care înglobează și centralizează traficul din toate canalele de promovare ale marketingului online și care are propriul model de atribuire al conversiilor, este de ajutor pentru cei care vor să măsoare succesul unei campanii SEO. 

Traficul organic YOY + nr. de conversii/tranzacții generate de SEO

Accesează secțiunea Organic Traffic, exclude din primary dimension landing page specific homepage-ului (acolo, în general sunt înglobate peste 70% din căutările organice de brand) și apoi fă comparația YOY și verifică:

  • dacă a crescut nr. de useri și nr. de sesiuni pe site
  • dacă a crescut nr. de conversii/tranzacții

comparatie YOY GA campanie seo

Conversiile asistate generate de campania SEO

Un alt indicator care este legat strict de revenue, adică de valoarea financiară generată de o campanie de optimizare SEO, este nr. de conversii asistate.

Iată ce trebuie să faci:

  • Intră în Google Analytics la următoarele secțiuni: Conversions > Multi-Channel Funnels > Assisted Conversions
  • În stânga sus, deasupra tabelului cu conversiile asistate bifează pentru început doar conversiile de tip Ecommerce, dacă ai magazin online, iar dacă ai site de prezentare le poți lăsa bifate pe toate (sunt toate goal-urile setate)
  • Aplică o comparație de perioadă pe un trimestru YOY sau chiar pe un an pentru o imagine de ansamblu mai bună

Aplicând cele de mai sus și selectând traficul organic poți, mergând pe modelul din imaginea de mai jos, să excluzi folosind Secondary dimensions toate conversiile care au venit din traficul organic de pe homepage. Așa cum am zis și mai sus, în majoritatea cazurilor, traficul organic de pe homepage este specific brandului într-un procent foarte mare.

Conversiile asistate generate de campania SEO

Verifică indicatorii de mai sus cel puțin trimestrial. Analizează evoluția acestora, dar ține cont de faptul că anumiți factori te pot „păcăli”: sezonalitatea căutărilor în Google poate genera trafic mai mult și conversii mai mari, traficul organic de brand poate „păcăli” anumiți indicatori de mai sus. Folosește acești indicatori pentru a lua decizii în business și pentru a optimiza la momentul oportun! 

Sperăm că acest articol te-a ajutat să îți formezi o bază solidă despre cum să creezi de la zero o campanie de optimizare SEO care să îți aducă o poziție de top, beneficiile pe care le poți obține de pe urma ei și principalii indicatori prin care poți urmări gradul de atingere a obiectivelor. Dacă ți se pare complicat sau ai nevoie de ajutor pentru administrarea campaniei SEO, nu ezita să ne contactezi

2 thoughts on “Cum să Creezi o Campanie SEO Profitabilă & Ce KPIs să Urmărești

  1. Salut, RWkY,

    Am rezolvat bugul semnalat de tine, iti multumim frumos.
    Apreciem totodata si ca ai rasfoit informatia din articol.

    Cristi Bolocan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *