Content Marketing: Studiu privind integrarea strategiei in afacerile online

Cu ajutorul datelor de la clientii nostri + alti potentiali clienti am reusit sa strangem date pentru constructia unui studiu privind strategia de Content Marketing.

Agentia SEO Cupcake a acumulat in ultimele luni(de la inceputul anului 2019) date privind modul in care este perceputa si integrata strategia de Content Marketing de catre antreprenorii care au o afacere cu prezenta online.

Datele au fost stranse atat de la clientii activi ai agentiei noastre cat si de la alti clienti cu care am avut discutii si carora le-am cerut sa ne raspunda la cateva intrebari.

Iata ce date am reusit sa strangem si le-am integrat intr-un infografic* prietenos pentru toti antreprenorii:

content marketing infografic studiu

 

Iata pe scurt si statisticile pe care le-am concluzionat privind strategia de Content Marketing:

 

–> 78% din afacerile cu prezenta online nu aplica o strategie de Content marketing

 

Asta inseamna ca aproape 8 din 10 afaceri cu prezenta online nu dau interes si nici nu aloca bugete pentru strategia de Content Marketing.

Statistica este ingrijoratoare mai ales ca specialistii de la Content Marketing Institute arata ca 90% din afacerile B2B de top din America(nordul Americii) pun pe primul loc necesitatile informationale ale audientei.

De asemenea, tot pe baza analizei facute de acestia se arata ca in 2019 multe firme B2B au in planul de business ca strategia de Content marketing sa primeasca mai multe resurse.

Documentul care arata aceste lucruri poate fi accesat pe acest link.

–> 7/10 industrii analizate nu aloca un buget pentru acest segment de marketing.

 

–>4/10 manageri de marketing digital(in-house) nu cunosc beneficiile strategiei de content marketing

 

–> 9/10 antreprenori ce au un business online nu cunosc in detaliu componentele strategiei de content marketing

 

In contextul schimbarilor din SERP, brandurile trebuie sa acorde atentie nu numai la KPI’s precum traficul site-ului ci si la gradul de expunere a brandului in SERP (Ex: numarul impresiilor/afisarilor din instrumentul Google Search Console)

Un studiu facut de Sparktoro.com ne arata faptul ca in luna Iunie 2019 peste 50% din cautarile userilor in Google nu au generat si click-uri. Asta inseamna ca se intampla urmatorul fenomen: cresterea vizibilitatii organice va genera implicit cresterea afisarilor(impresiilor) si va exista o stagnare/scadere pe nr. de click-uri.

In lumina schimbarilor, strategia de Content marketing trebuie adaptata si monitorizata luand in calcul si KPI-ul privind expunerea, implicit modul si contextul cum s-a expus.

 

zero clicks - content marketing

 

Sursa: https://sparktoro.com/blog/less-than-half-of-google-searches-now-result-in-a-click/

–> 9/10 antreprenori nu stiu definitia termenului “content marketing evergreen”

 

Descopera definitia termenului „content marketing evergreen” alocand 2 minute pentru a citi articolul acesta –> https://www.seocupcake.ro/evergreen-content/

*Studiul(infograficul) a fost realizat în perioada ianuarie 2019 – iulie 2019 avand la dispozitie urmatoarele date:

  • un eșantion de 500 de magazine online si site-uri de prezentare din România, atingand peste 50 de industrii diferite.
  • 50 de manageri de marketing care au raspuns la sondaj
  • 100 de antreprenori care au raspuns la sondaj

Important: In cadrul acestui studiu am centralizat si raspunsuri de la clientii pasivi, cei cu care nu am mai colaborat in perioada analizata.

Alte referinte ce merita citite pentru a intelege mai bine importanta acestui canal:

–> https://contentmarketinginstitute.com/2018/10/research-b2b-audience/

Cristian Bolocan
Head of SEO Department

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam