ContentSpeed – Parere obiectivă: Analiză platformă, Performanță și Funcționalități testate

ContentSpeed - În articolul de față, testăm soluția de e-commerce din perspectiva unui specialist cu experiență de 10+ ani în comerțul electronic.

Cuprins

(#top)

1. Introducere

Am avut răspunsuri din partea ContentSpeed (prin Doina Vîlceanu) pentru unele întrebări, răspunsuri pe care le-am inclus parțial și mai jos. Mulțumim de amabilitate!

  • Misiunea ContentSpeed este să ofere servicii de calitate companiilor care au un plan pentru digitalizare și să susținem antreprenorii de la idea până la primele sute sau mii de comenzi.
  • Platforma se poziționează în gama de prețuri medii față de alte platforme.
  • Peste 750 de clienți activi în prezent.
  • Cifra de afaceri în ultimii 3 ani de activitate: 2.676.631 lei, 3.103.241 lei, 4.020.436 lei.
  • Top 3 clienți care folosesc în acest moment platforma: Sephora, Diverta, Teilor.
  • De ce clienții ar trebui să aleagă o platformă SAAS în locul unei variante Open Source?
    • Open Source merită când ai cunoștințe tehnice și vrei să meșterești tu/o agenție în continuu la magazinul online. Există avantajul comunităților mari internaționale, care dezvoltă module. Alege platforma care are funcționalitățile de care ai tu nevoie, instalează-le și testează-le, adăugă modulele, rezolvă conflictele dintre ele și aștepta să apară noi funcționalități.
      Însă, la nivel internațional, tendința pentru toate tipurile de software este SaaS (Software as a Service). Creșterea adopției unei astfel de soluții este de peste 70% anual.
      Avantajele principale: de obicei, un cost inițial de achiziție mult mai mic; timp de lansare (time to market) mult redus; dacă este un jucător de pe piața locală, adaptarea la legislație și furnizori terți locali este cu siguranță mult mai avansată decât în cazul unor soluții de tip Open Source internaționale; modulele și funcționalitățile sunt dezvoltate de aceiași programatori, deci se potrivesc unele cu celelalte nativ.
    • SaaS nu este doar pentru startup-uri. Și companiile mari pot opta pentru închiriere pentru a testa sau validă un canal de vânzare cu care nu sunt obișnuiți. Mai multe companii mari și foarte mari, în momentul în care își deschid un nou canal de vânzare în eCommerce, pornesc cu neîncredere în rezultate. Prin urmare, și investiția inițială este menținută la un nivel minim. Odată validată această modalitate de vânzare, adică pe măsură ce vânzările online ajung să reprezinte un procent tot mai mare din total cifra de afaceri, investiția în acest canal crește.
    • Și nu uitați, cel mai important la o platformă e-commerce e să fie mereu la zi. Algoritmii Google se schimbă mereu, tendințele în UX și UI sunt în continua evoluție și să nu uităm de partea legislativă (vezi modificările obligatorii odată cu intrarea în vigoare a GDPR).
    • Prin urmare, platforma trebuie să fie una ușor de scalat, capabilă să crească odată cu afacerea, o platformă care să ofere soluții în orice stadiu al business-ului, pentru că în acest fel antreprenorul nu va fi nevoit să schimbe platforma atunci când business-ul va crește. Prin urmare, alege un furnizor cu un portofoliu dovedit de mari jucători, preferabil din nișa ta de produse. Dacă companii de renume aleg să lucreze cu acel furnizor, reise că au funcționalitățile necesare și afacerii tale la un moment dat și, desigur, denotă și seriozitatea furnizorului.
      Poate ajuta și acest video »
  • De ce să nu alegi platforma ContentSpeed?
    • Dacă compania oferă servicii și nu comercializează produse „fizice” – recomandăm site-uri de prezentare.
    • Dacă compania oferă servicii turistice sau asigurări – recomandăm alte tipuri de platforme dedicate unor astfel de servicii.
    • Dacă compania spera că va oferi ContentSpeed administrarea site-ului sau prelucrarea comenzilor.
    • Dacă compania vede magazinul online ca pe o cheltuială și nu ca pe o investiție și nu conștientizează că o afacere online necesită și ea atenția și dedicația cuvenită.

(#top)

2. Prețuri magazine online

Din ce am sesizat, toate pachetele oferite au posibilitatea unui test gratuit timp de 14 zile, pentru a vă familiariza cu platforma. Vă recomandăm cu căldură să faceți acest lucru – să creați un cont pe site, să vedeți dacă platforma vă satisface nevoile. Platforma este în continuă schimbare, în mod constant sunt adăugate lucruri în site, și de la data acestui audit până la momentul când aveți de luat o decizie lucrurile se pot schimba.

Acesta este pachetul StartUp:

Mai jos, pachetul premium B2C:

Pentru portalul B2B nu este listat un preț anume, vizitatorii sunt îndemnați să ceară o ofertă de preț sau să testeze soluția gratuit timp de 14 zile:


(#top)

3. Creare cont

Contul se creează foarte rapid și simplu, e facil să creezi un cont pe platformă. Am fi preferat, pentru un plus de siguranță, ca parola să nu fie trimisă în clar pe email, dar se poate oricând schimba.

În cazul nostru, numele magazinului a inclus și numărul de telefon folosit pentru a crea contul.


(#top)

4. Funcționalități magazin online bazat pe platforma ContentSpeed

Printre funcționalitățile platformei, pot fi amintite:

  • O multitudine de metode de plată.
  • Integrare cu 30+ de soluții software de gestiune, POS si ERP (doar pentru pachete premium+).
  • Integrare cu peste 30 de furnizori de marfa locali si internaționali.
  • Integrare NOD.
  • Găzduire cloud pe servere performante, inclusă în toate abonamente.
  • Plătești cât folosești (pachet de start).
  • Suport tehnic (pachet de start).
  • Optimizarea coșului de cumpărături in 1 sau 2 pasi, One Click Buy, Instant Check Out, Comandă rapidă, Comandă fără cont.
  • Feed-uri comparatoare de prețuri (premium+).
  • Import și export produse din fișiere tip CSV, XML (premium+).
  • Layout responsive 100% custom (premium+)
  • Sistem de marketing avansat (diferă, în funcție de pachet): vouchere și cupoane configurabile, discounturi în cascadă direct în coșul de cumpărături, promoții 1+1 gratis, produse cadou în dependență de valoarea coșului de cumpărături. Review Booster, Formular NPS, Felicitări, Ambalaj cadou, Coșuri Abandonate. Integrare cu Toate tool-urile de la Google (Analytics, Google Ads, Search Console, Tag Manager și Shopping Ads prin Merchant Center), Facebook pixel cu 9 evenimente, comparatoare de prețuri, marketing afiliat, integrare Facebook Store, integrare Marketplace: eMAG (integrator oficial), Cel.ro, Glami, Flanco, Okazii, Amazon (în lucru), Landing page builder, Form builder – pentru noi formulare in site, microsite-uri de brand in cadrul propriului magazin online, buton de adăugare în coș direct din blog.
  • Internaționalizare: module multi language, multi currency, livrări internaționale.
  • Pe partea de produse, diferit în funcție de pachet: Familii și Colecții de produse. Produse configurabile. Identificarea automată a celui mai mic preț pentru livrare dacă lucrezi cu minim 2 companii de curierat. Restrângerea ariei de livrare pentru afacerile locale. Termen de livrare promis în dependență de adresa și ora plasării comenzii. Teme de Design Responsive optimizate pentru Google. Număr nelimitat de promoții, cupoane, vouchere și coduri de reducere de tip alfanumeric, valorice sau procentuale.
  • Licență proprie B2B (pachet B2B).
  • Integrare ERP, CRM, WMS, SFA (pachet B2B).
  • Automatizare fluxuri (pachet B2B).
  • Ofertare și negociere agenți (pachet B2B).

Legat de flexibilitatea funcționalităților – am găsit pe site informația că se pot adăuga și lucruri customizate, la nevoie, contra cost.


(#top)

5. Foarte util – modul coșuri abandonate

Există un modul, care costă 47 de € fără TVA, și care considerăm că merită o menționare specială – modulul de coșuri abandonate.

De ce este util? „Un magazin online pierde în medie 69% din vânzări din coșurile abandonate. Studiile arată că recuperarea a 30% din aceste vânzări poate duce la o creștere cu 64% a profitului.”

În opinia noastră, e un modul care necesită o atenție specială, poate fi foarte productivă folosirea lui.


(#top)

6. Cum arată un magazin demo, imediat după lansare?

În general, aspectul este plăcut. Lucrurile sunt unde ar trebui să fie, designul este potrivit. Se pot ajusta diferite elemente din panul de administrare.

Am realizat o comandă de test, lucrurile funcționează cum trebuie.

Atașăm, mai jos, imagini cu tot procesul de cumpărare, de la adăugare în coș, până la pasul de după finalizare comandă.

Ce v-am sfătui, ar fi ca pentru un magazin online să luați în considerare ca pentru paginile de tip procesare comandă să ascundeți elementele de navigare, pe modelul Amazon, la care, odată intrat în coș, e greu să mai faci altceva decât să finalizezi comanda. Poți, dar nu e așa de simplu. La fel, etapa cu completarea câmpurilor suplimentare.

Cum arată magazin online:

Funcția de adăugare în coș:

Pasul de finalizare comandă, cu completarea detaliilor:

Pasul de după comandă, pagina de comandă finalizată.

După finalizarea comenzii, am primit email de confirmare comandă:


(#top)

7. Testare site pe platforme mobile

Am testat site-ul pe telefonul mobil propriu (Android, Chrome), nicio problemă de navigare, slider-ul a funcționat, am putut adăuga produse în coș și am ajuns la pasul ante-final de comandă.

Site-ul nu folosește, din testele noastre, platforma AMP, dar nu considerăm că este necesară pentru multe magazine online.


(#top)

8. Uzabilitate magazin nou creat, ușurință în navigare

Meniurile sunt foarte clar stabilite, ai de ales în meniul de sus între categorii de navigare (categorii produse), pagini statice (despre noi, contact), pagină de promoții și pagină de blog. Toate informațiile la locul lor.

Ce v-am sfătui e să editați ordinea elementelor din meniu, recomandăm să puneți Despre noi imediat după acasă și Contact ca ultim element în meniu.

Se pot adăuga foarte ușor elemente în meniu în interfața de administrare.


(#top)

9. Interfața de administrare

Este suficient de intuitivă gestionarea site-ului. Dacă aveți experiență cu sisteme „clasice” de administrare conținut, cum e WordPress, sau de alte sisteme de tip platforme eCommerce, veți găsi, probabil, numeroase similarități cu platforma curentă.

Pentru funcția de adăugare manuală a produselor (există și opțiune de import CSV, vedeți mai sus), sunt cerute lucruri tipice pentru un produs – nume, cod de bare, descriere, categorie, brand, preț, informații stoc furnizor, date SEO.

Legat de SEO, am întâlnit numeroase platforme în care se folosește meta tagul keywords, dar Google nu mai vede utilitate pentru acel tag.

Descrierea produselor folosește un editor WYSIWYG (acronim pentru „what you see is what you get”), adică se poate edita similar cu cum se editează un text în Microsoft Word, se pot adăuga imagini, lucruri standard în 2020.

Există inclusiv stiluri de scriere, pentru titluri, subtitluri, citate.

Aveți mai jos o captură ecran cu dashboard-ul, dar și cu o parte din adăugarea de produse (desigur, acea interfață e mult mai bogată decât ce se vede în imagine).


(#top)

10. Opțiuni de customizare site

Există aproximativ 24 de teme pe site, din care 3 sunt absolut gratuite, iar restul costă fie 99 €, fie 499 € (prețuri fără TVA).

Site-ul permite editarea CSS-ului, astfel că un template poate fi editat până la cele mai mici detalii.


(#top)

11. Caseta de logare

Există în casetă un dropdown pentru limbă, dar în momentul de față e disponibilă doar limba română. Ar fi fost interesant o interfață în mai multe limbi.

Textul de resetare parolă și cel de creare cont sunt foarte mici.

În pagină, găsim însă absolut toate elementele necesare pentru a crea contul.


(#top)

12. Funcția de căutare în site

Funcționează OK, există și filtre care se adaptează în funcție de produsele afișate.

Din punct de vedere de SEO, paginile de căutare au pus automat tagul „noindex”, așa că nu este problemă cu pagini de tip conținut duplicat sau foarte puțin relevant pentru Google.

Dacă o căutare nu generează rezultate, vizitatorul e îndemnat să înceapă o nouă căutare.


(#top)

13. Caseta de cookies

Este excelent realizată, e impresionat că se pot seta granular diferite tipuri de cookie-uri. Este implementarea ideală a unei politici de tip cookies, în care cookie-urile pot fi acceptate / respinse în mod granular, fiecare cookie în parte. Există și link cu politica de confidențialitate, are și o dată precizată (bănuim că este data ultimei actualizări).

Am întâlnit uneori și opinia că cookies trebuie bifate în mod expres de utilizatori, să nu fie bifate implicit, ci să fie debifate implicit și utilizatorul să bifeze.

În orice caz, este una din cele mai bune implementări de cookies pe care le-am văzut.

Informațiile din pagină pot fi editate granular, în admin

(#top)

14. Suport clienți

Pentru a trimite un tichet de suport, în plus față de crearea unui cont demo, e necesară și crearea unui cont în zona de suport clienți. Acest din urmă cont necesită aprobarea manuală a unui operator.

Ce mi-a plăcut foarte mult la suport clienți a fost că nu după mult timp de la crearea contului (l-am creat dimineața, după câteva ore am fost sunat) am primit un telefon de la un reprezentant oficial ContentSpeed care mi-a pus câteva întrebări despre cum intenționez să folosesc platforma, cu ce m-ar putea ajuta, care sunt nevoile mele. Reprezentantul a fost foarte politicos, s-a oferit să mă ajute la orice punct am nevoie de suport, mi-a trimis un email cu mai multe detalii, și m-a invitat ca la finalul perioadei de probă să îi transmit dacă am nevoie de ceva pentru a lua o decizie informată. Foarte bun suportul clienți!


(#top)

15. SEO

Pe partea de SEO, se poate stabili un anumit „separator cuvinte” (cel implicit, „-„, este considerat în lumea SEO probabil cel mai bun separator), se poate stabili lungimea unui URL (Adaugă codul produsului in url / Adaugă categoria produsului in url), și se poate chiar adăuga .html (deși nu este un aspect necesar pe partea de SEO) la final de URL-uri (Adaugă extensia .html la următoarele tipuri de pagini).

Platforma vine în mod implicit cu o funcționalitate foarte utilă – aceea de a crea redirecționări. Se poate stabili URL A să redirecționeze automat la URL B.

Redirecturile pot fi și exportate / importate, pentru o viteză mai mare de configurare.

Un aspect foarte util e că pentru meta descrieri e că pot fi generate automat, pe baza unor template-uri. Exemplu – Regula de formare „meta description” categorie: [category] [filtru] [description] [site].

Mai mult decât atât, aceste template-uri automate vin în mod implicit configurate la setarea inițială a magazinului.

Desigur, meta descrierile pot fi editate și per item individual (categorie / produs), nu doar la nivel de regulă generală.

Platforma permite și crearea unui sitemap în format HTML (pentru vizitatori) și XML (pentru motoarele de căutare). Recomandarea noastră ar fi să folosiți strict sitemap XML, nu pe cel HTML, deoarece sitemap HTML nu are mare ajutor la SEO, iar vizitatorii de obicei nu navighează pe site printr-un sitemap.

În sitemap XML sunt o mulțime de setări, de la Canonical version (cu sau fără www.), Protocol (http:// sau https://), editare granulară pentru fiecare tip important de pagină.

Există o funcționalitate de asemenea foarte utilă – funcția de adăugare în sitemap a unor itemi de tip imagine / video.

Am testat sitemap XML folosind un tool online, nicio eroare.

Site-ul folosește schema.org, ceea ce e foarte util.


(#top)

16. Viteză site

Legat de testele de viteză, nu le reproducem aici, deoarece nr. telefonului este în numele site-ului, dar am testat homepage, o pagină de categorie cu produse în ea, și o pagină de produs cu elementele esențiale, precum imagine produs, adăugate, cu următoarele site-uri:


(#top)

17. Securitate site

Am testat folosind:

Nicio eroare întâlnită.


(#top)

18. Concluzii

Platforma ContentSpeed este versatilă, cu numeroase funcții de editare, se poate edita CSS-ul (pentru a stabili în detaliu cum arată partea grafică), sunt numeroase funcționalități disponibile, platforma nu are bug-uri majore.

Marele avantaj de a folosi o platformă locală (realizată în România) pentru eCommerce este gradul ridicat de integrare cu diferite sisteme din România, de la furnizori de plăți, livrare, contabilitate, ERP, CRM, alte asemenea, specifice pieței locale.

De asemenea, dacă aveți de ales între o soluție online de tipul celei oferite de ContentSpeed (software vândut ca serviciu, SaaS) și o platformă de tip Open Source, avantajul platformei SaaS este că actualizările și îmbunătățirile sunt externalizate către un furnizor care se ocupă, în special, doar cu asta. Să gestionați constant o platformă de tip magazin online, chiar dacă vine cu prețuri mici sau nule de instalare, poate da o taxă legată de timp și resurse alocate, alături de o stare de stres care pot fi neplăcute.

Dezavantajul unei platforme locale e că există, probabil, mai puține pluginuri pentru nevoi specifice, față de o platformă, de exemplu, ca Shopify, care are un magazin de pluginuri foarte bogat.

Sfatul nostru ar fi să vă informați în detaliu despre ofertele mai multor furnizori, și să luați o decizie pe baza unor calcule bine făcute.

Olivian Breda
Technical SEO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam