Cum DUBLEZ(x2) comenzile magazinului meu online?

NOTA: Sfatul meu pentru tine este sa nu incerci sa folosesti exclusiv una dintre solutiile enumerate in acest video, ci mai degraba sa gasesti un echilibru aplicandu-le pe toate.

Provocarea principala a antreprenorilor care detin un magazin online este cresterea vanzarilor! Daca v-as zice ca puteti dubla comenzile magazinului online doar pe baza unor decizii cu ajutorul unor statistici din Google Analytics cum ati reactiona?

Ei bine, unii vor zice ca este imposibil sa dublezi numarul de tranzactii doar cu ajutorul Google Analytics, insa eu vreau sa va arat cum puteti identifica acele statistici si cum puteti actiona in consecinta pe baza lor.

Atentie totusi: Dublarea comenzilor nu se va intampla peste noapte, insa din momentul in care vei percepe datele din timp real oferite de Google Analytics si te vei reinventa cu ajutorul lor vei incepe sa simti cresterea volumului de comenzi si implicit vei ajunge chiar si la dublarea acestora.

Acum hai sa vorbim concret si sa deschidem contul de Google Analytics. Pentru cei dintre voi care nu aveti Google Analytics va recomand sa nu mai asteptati si sa implementati de indata aceasta tehnologie gratuita si sa explorati cat mai mult din ea.

Dubleaza comenzile magazinului tau online cu ajutorul datelor privind comportamentul clientilor

Prima modalitate prin care iti poti dubla numarul de comenzi are la baza comportamentul clientilor care se reintorc la tine pe site intr-un interval predefinit.

Prima modalitate prin care iti poti dubla numarul de comenzi are la baza comportamentul clientilor care se reintorc la tine pe site intr-un interval predefinit. In sectiunea Audience, accesand sub-sectiunea Behaviour vei identifica rapid clasificarea tipurilor de utilizatori. Din start vei putea observa ca utilizatorii care se reintorc cel putin o data in intervalul analizat au sanse mai mari de a converti, in anumite situatii acest tip de client fiind cel care genereaza marea majoritate a comenzilor, asa cum se intampla si in cazul acestui client.

Ce trebuie sa faci tu pentru a dubla comenzile? Simplu: Trebuie sa dublezi volumul traficului pentru acest tip de client care are nevoie de mai multe interactiuni cu magazinul tau inainte de a lua decizia de cumparare. Pentru a dubla volumul traficului trebuie sa te asiguri ca magazinul tau online are o expunere pe mai multe canale, deoarece in marea majoritate a cazurilor acestea se intersecteaza definind astfel acest tip de comportament al clientului.

Nu uita ca investitiile in mai multe canale de promovare, cum ar fi SEO, Google Ads, Facebook Ads, afiliere, email marketing s.a.m.d reprezinta cheia succesului la nivelul unui magazin online alaturi bineinteles de o oferta de produse potrivita si constructia unui brand in timp.

Dubleaza tranzactiile afacerii tale online folosind datele privind locatia clientilor

O alta modalitate de a dubla tranzactiile are la baza tot comportamentul clientilor tai, insa de aceasta data vorbim de o segmentare a locatiei acestora.

Ramanem tot in sectiunea Audience, insa ne orientam spre sub-sectiunea Geo Locatie, unde vom identifica rapid distributia oraselor la nivel de comenzi. In marea majoritate a cazurilor vor exista Top 3 sau Top 5 orase care iti vor genera peste 50% din comenzi, motiv pentru care poti dubla numarul de tranzactii doar prin cresterea traficului cu 100% in acele orase. Dupa cum bine se observa si in acest caz, Bucuresti alaturi de Cluj si Timisoara genereaza peste 50% din comenzile acestui magazin online, astfel daca s-ar dubla volumul de trafic pe aceste locatii s-ar putea atinge obiectivul mentionat. Pentru a putea creste traficul in aceste locatii asigura-te ca ai active campanii platite care iti permit targetarea pe geolocatie specifica si faci setarile de rigoare.

O alta solutie pentru dublarea comenzilor: Identifica canalul de trafic #1 si incearca dublarea traficului

Daca ai trafic din mai multe canale atunci o alta solutie pentru dublarea comenzilor ar fi sa identifici canalul care iti genereaza marea majoritate a comenzilor si sa incerci dublarea traficului.

Accesam de aceasta data informatiile din sectiunea Acquisition -> All trafic -> Channels. Se poate intampla ca in unele cazuri sa existe un canal majoritar ca si pondere in totalul numarulului de comenzi, astfel existand oportunitatea de a dubla dimensiunea traficului acelui canal. Dupa cum se vede si in cazul acestui client, canalul Paid Search reprezinta aprox. 60% din numarul total de comenzi, valoare in care poti identifica si atinge oportunitatea mentionata.

Nota: Este posibil ca in anumite situatii dublarea traficului pentru un canal foarte performant sa atraga niste costuri de achizitie neprofitabile, insa acest lucru poate varia in functie de gradul de vizibilitate pe care il ai la momentul initial, dimensiunea pietei si fluctuatia stocurilor. Iti recomand totusi daca alegi aceasta metoda de a dubla volumul de comenzi sa ai tot timpul sub control costul de achizitie.

Ramanem in aceeasi sectiune, insa vom explora alte date folosind Secondary dimensions. Folosirea secondary dimensions te poate ajuta sa identifici date mai specifice care iti pot schimba imaginea de ansamblu.

Coroborat cu identificarea canalului care iti genereaza marea majoritate a comenzilor poti folosi si datele privind orele la care ai cele mai multe comenzi. Vei putea identifica rapid intervalele orare care iti genereaza cele mai multe comenzi si astfel vei putea sa dublezi vizibilitatea campaniilor in acele momente. Spre exemplu, in cazul acestui client poti rapid afla pentru canalul platit care sunt orele care iti genereaza cele mai multe comenzi.

O alta metoda care este si mai costisitoare pentru business are la baza 2 situatii:
a) pastrezi rata actuala de conversie si dublezi traficul total al magazinului online, caz in care va trebui sa investesti mai mult in marketing online.

imagine 1 - dubleaza volumul de trafic vizite
Sau
b) dublezi actuala rata de conversie pastrand volumul de trafic total al magazinului online, caz in care va trebui sa lucrezi intens la produsele pe care la vinzi, aici ma refer la stocuri, preturi, imagini, documentatii, brand awareness s.a.m.d

imagine 2 - dubleaza rata de conversie

Sfatul meu pentru tine este sa nu incerci sa folosesti exclusiv una dintre solutiile enumerate mai sus, ci mai degraba sa gasesti un echilibru aplicandu-le pe toate.

 

 

Cristian Bolocan
Head of SEO Department

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam