Dictionar SEO – 50 de termeni pe care trebuie sa ii CUNOSTI!

Vrei sa iti imbogatesti cunostintele despre domeniul SEO? Iata un un dictionar cu 50 de termeni despre procesul SEO.

SEO (denumire care este, de fapt, un acronim pentru Search Engine Optimization) reprezinta cea mai populara metoda prin care un website isi creste atat calitatea, cat si cantitatea de trafic rezultate din cautarile organice pe motoarele de cautare. Importanta acestei practici este data de faptul ca poate atrage catre un anumit website publicul direct interesat de tipul de continut pe care acesta il ofera. In plus, va ajuta site-ul respectiv sa-si depaseasca toti competitorii, castigand o pozitie de top in rezultatele organice afisate de motoarele de cautare la cautarea anumitor cuvinte cheie relevante.

Iata care sunt 50 dintre cei mai importanti termeni din limbajul SEO:

1. Dictionar SEO – de la A la J

2. Dictionar SEO – de la K la R

3. Dictionar SEO – de la S la Y

Pentru o intelegere mai usoara a modului in care functioneaza o campanie SEO, este necesara stapanirea unor termeni tehnici specifici.

1. Dictionar SEO – de la A la J

Afiliere

Un site afiliat este un site care promoveaza produsele unei alte companii, primind un comision pentru fiecare vanzare rezultata din promovarea sa.

Alt tag

Este un atribut HTML folosit de motoarele de cautare pentru a afla ce contine o anumita imagine. In cazul in care din diverse motive aceasta imagine nu este disponibila, acest atribut va fi afisat utilizatorului in locul imaginii.

AMP

Este acronimul de la Accelerated Mobile Pages si este un proiect open source dezvoltat de Google si are ca principal scop afisarea continutului unei pagini web aproape instant. Acesta se utilizeaza doar pentru variantele de mobil ale website-ului.

Anchor text (ancora)

Ancora reprezinta cuvinte ce contin un link ce face trimitere catre o alta pagina web de pe un alt site sau pe o alta pagina web interna de pe acelasi site. Aceasta descrie tipul de continut pe care un utilizator il poate gasi accesand link-ul respectiv.

Backlink

Este un link aflat pe un website ce directioneaza utilizatorul catre un alt website. Motoarele de cautare precum Google considera aceste backlink-uri ca fiind semnale de ranking, prin faptul ca website-ul catre care se face trimitere are autoritate.

Black Hat SEO

Black Hat SEO este folosirea unor practici manipulatoare sau inselatoare pentru a obtine o pozitie mai buna in motoarele de cautare.

Blog

Blogul este o parte a unui website sau un website de sine statator in care se publica in mod regulat continut referitor la nisa sau industria din care face parte site-ul. Fiecare postare care apare pe blog este o pagina noua pe care o vad motoarele de cautare, ceea ce reprezinta o noua oportunitate pentru un site de a fi gasit online.

Bot (spider, webcrawler)

Definit uneori si ca webcrawler sau spider este un program automat utilizat de motoarele de cautare pentru a indexa continutul paginilor web.

Bounce rate (rata de respingere)

Procentul de vizitatori ce ajung pe un website, dar il parasesc imediat, fara a interactiona cu acesta.

Call to Action (CTA)

CTA-ul este un mesaj vizual sau sonor care indeamna la o actiune sau o vanzare imediata, precum „Cumpara acum” sau „Apeleaza acum”.

Canonical Tag

Este unul dintre cele mai importante elemente HTML si transmite motorului de cautare URL-ul preferat pentru indexare, in cazul in care exista mai multe URL-uri ce au continut similar. Descopera in acest articol totul despre tag-ul canonical (ce este, cum se foloseste, etc).

Ccontinut

Content-ul este piesa de baza pentru SEO. Mai exact, content-ul se refera la orice fel de informatie text, imagine, video etc dintr-un website

Conversie

Conversia reprezinta finalizarea unei actiuni comerciale, inscriere newsletter, crearea unui cont etc de catre vizitatorii unui site.

Rata de conversie

Rata de conversie este procentajul utilizatorilor unui website care au finalizat conversia din totalul tuturor utilizatorilor.

Cookie

Cookie-urile sunt fisiere ce stocheaza informatii despre utilizatorii unui website. Acestea sunt stocate pe dispozitivul utilizatorului fiind folosite pentru a personaliza experienta online.

CSS (Cascading Style Sheets)

CSS-ul este un limbaj de stilizare a elementelor HTML (culori, fonturi etc)

Continut duplicat

Continutul duplicat este continutul care apare pe mai multe pagini de pe un website sau pe mai multe website-uri.

Eroare 404

Eroarea 404 mai este numita si “Broken link” si este un cod de raspuns HTTP returnat de server atunci cand pagina nu mai exista, nu a existat sau a fost eliminata.

Evergreen

Se refera la acel tip de continut de calitate care “nu expira”. Cu alte cuvinte, descrie acele materiale de tip text ce raman mereu de actualitate pentru utilizatori. Click aici pentru mai multe detalii despre continutul Evergreen.

Favicon

Este o iconita ce apare in tab-ul browser-ului. De cele mai multe ori favicon-ul este similar cu logo-ul websitelului si poate fi afisat si SERP.

Google Analytics

Este o platforma gratuita oferita de Google folosita pentru analiza comportamentului utilizatorilor, a traficului, a conversiilor, vitezei etc website-urilor. Afla cateva metode de a-ti cunoaste mai bine clientii aici.

Google Search Console (GSC)

GSC este un serviciu online gratuit care permite detinatorilor website-urilor sa evalueze starea tehnica si performanta acestora.

Google Trends

Este un tool gratuit oferit de Google care afiseaza cat de frecvent este cautat un anumit cuvant cheie intr-un anumit interval de timp.

Heading-uri

Sunt tag-uri HTML ce ajuta utilizatorii si motoarele de cautare sa citeasca si sa inteleaga despre ce este vorba in pagina respectiva. Cel mai important este H1, urmat in ordine de H2-H6

HTTP (Hypertext Transfer Protocol)

HTTP-ul este protocolul de comunicare de baza pe care browserele si serverele le folosesc pentru a transfera paginile web si fisierele asociate acestora.

HTTPS

Acesta este un protocol criptat pentru transmiterea paginilor HTML.

Indexed pages (Pagini indexate)

Acestea sunt paginile site-ului dumneavoastra deja recunoscute de catre motoarele de cautare si stocate. Acestea sunt afiate in SERP.

Internal link (link intern)

Link-ul intern este un link care duce de la o pagina la alta pe acelasi site, cum ar fi de la homepage la pagina de contact. Procesul de creare a link-uri dintr-o pagina catre alta pe acelasi site se numeste internal linking.

IP

IP-ul este o serie unica de numere, reprezentand adresa unica de pe internet a fiecarui dispozitiv.

Javascript

Este un limbaj de scripting client-side folosit in special pentru a crea elemente dinamice si interactive. Unii specialisti il definesc si ca limbaj de programare.

2. Dictionar SEO – de la K la R

Keyword (cuvant-cheie)

Un cuvant cheie este un cuvant sau o sintagma pe care un utilizator il introduce in motoarele de cautare. Toate paginile unui site trebuie sa fie optimizate, astfel incat sa poata atrage vizitatorii care au cautat anumite cuvinte cheie.

Canibalizare cuvinte cheie

Canibalizarea cuvintelor cheie este situatia in care mai multe pagini de pe site-ul dumneavoastra concureaza intre ele si targeteaza aceleasi cuvinte cheie, astfel motorul de cautare nu stie exact care este pagina relevanta.

Keyword research

Un keyword research presupune analiza cuvintelor cheie relevante cu cel mai mare potential de a aduce trafic catre un website.

Link Building

Acesta este un intreg proces, nu un instrument si sa refera la modalitatile prin care obtineti cat mai multe link-uri externe catre site-ul dumneavoastra, astfel incat sa va imbunatatiti pozitia in motoarele de cautare.

Local SEO

Conceptul de SEO local presupune dezvoltarea online a afacerilor locale pentru a fi mai vizibile intr-o anumite regiune si/sau pe cautari ce includ indicatii geografice. Consultati tacticile de Local SEO recomandate de specialistii nostri.

Meta Description (meta descrierea)

Este un atribut HTML ce contine o scurta descriere a continutului dintr-o pagina. De cele mai multe ori, meta descrierea apare in SERP sub titlul paginii.

Meta Keywords

Initial aceste meta keywords erau folosite pentru a lista cuvintele cheie relevante pentru o pagina. In 2009, Google a anuntat ca acest tag nu are nicio valoare SEO si sunt ignorate.

Meta title

Titlul unei pagini apare intr-o eticheta HTML sub forma <titlu>, in interiorul sectiunii head. Acesta apare in rezultatele motorului de cautare si in tabul din browser atunci cand un utilizator se afla pe pagina respectiva.

Nofollow links

Sunt acele link-uri care au tag-ul HTML nofollow aplicat. Acest tag sugereaza bot-ului sa nu urmareasca link-ul. Este posibila aplicarea acestui tag la nivelul intregii pagini, astfel botul nu va urmari niciun link din respectiva pagina

Noindex

Noindex este un meta tag care recomanda motoarelor de cautare sa nu includa o anumita pagina in rezultatele organice.

Pagespeed

Se refera la viteza de incarcare a unei pagini web si la timpul de incarcare a tuturor elementelor din pagina. Exista numeroase tooluri de masurare a vitezei de incarcare, dar cea mai de incredere este PageSpeed Insight, un tool gratuit pus la dispozitie de Google.

PPC (Pay per click)

PPC sau Pay-per-click se refera la una dintre cele mai populare metode de promovare online in care se plateste de fiecare data cand se da click pe un anumit anunt.

Ranking factor (Factorul de ranking)

Este un criteriu aplicat de motoarele de cautare atunci cand evalueaza paginile web pentru a le prioritiza in rezultatele unei cautari.

Redirect 301

301 Redirect este un cod HTTP prin care serverul specifica browser-ului ca un anumit URL a fost redirectionat permanent catre alt URL.

Robots.txt

Fisierul robots.txt este un fisier de tip text, plasat in root-ul website-ului si contine instructiuni pentru motoarele de cautare in care se specifica care pagini ar trebui crawlate si indexate si care nu.

ROI (Rata de recuperare a investitiei)

ROI (Return on Investment) este o metoda de masurare a eficientei unei investitii in procente.

3. Dictionar SEO – de la S la Y

SERP (Search Engine Result Page)

Reprezinta pagina rezultata dupa o cautare intr-un motor de cautare. De obicei, are 10 rezultate, dar acest lucru poate varia in functie de cautare si setarile pe care le folositi.

Sitemap XML

Sitemap-ul XML este un document special creat de un webmaster care ofera o harta a tuturor paginilor de pe un website pentru a ajuta motorul de cautare sa indexeze mai usor si rapid website-ul.

Trafic organic

Este traficul venit pe un website din cautarile organice, neplatite din SERP. Este principalul tip de trafic pe care o campanie SEO o monitorizeaza. Alte tipuri de trafic: platit, direct, refferal si social

URL

URL-ul este adresa web a unei pagini pe un website. Aceasta este unica si include numele domeniului, plus foldere / subfoldere si parametri.

Chiar daca pare stufos, limbajul tehnic SEO este usor de asimilat, mai ales dupa ce veti stapani tehnicile de baza care va vor ajuta sa castigati pozitii din ce in ce mai bune pentru site-ul dumneavoastra.

Cristian Sandu
Specialist SEO (Team Leader)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam