Continutul Evergreen: Definitie, Functionalitate, Beneficii si Exemple

Evergreen Content - Solutia care iti poate aduce trafic organic la nivel scalabil de la luna la luna. Afla ce inseamna continutul evergreen, cum il catalogam si exemple.

Iata ce vei descoperi citind acest articol despre „Evergreen content”:

1. Ce este continutul evergreen? Definitie si functionalitate

2. Ce NU este continutul Evergreen?

3. Cum te ajuta continutul Evergreen in optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO)?

4. Care sunt ingredientele de baza ale unui continut relevant si personalizat?

5. Exemple de Continut Evergreen + Continut NON Evergreen

 

In primul rand, iata ce inseamna pentru o campanie SEO continutul evergreen(reprezentat in 2 imagini) si ce poate aduce pe termen mediu si lung:

continut evergreen

continut non-evergreen

Cele 2 imagini arata diferenta dintre un proiect de optimizare SEO care a implementat cu agentia noastra o strategie de Content Evergreen si un proiect care a plecat recent de la o alta agentie(care insa nu a agatat oportunitatile SEO).

1. Ce este continutul evergreen? Definitie si functionalitate

Cuvantul “evergreen” este folosit adesea de catre creatorii de continut pentru a descrie materialele ce raman mereu de actualitate pentru utilizatori. Precum sugereaza si numele, continutul Evergreen este un continut proaspat ce isi pastreaza valoarea in timp si are puterea de a genera lead-uri si de a-i aduce un numar mai mare de clienti afacerii tale, chiar daca acesta nu a fost publicat recent. Pentru a-si mentine calitatea in timp, continutul trebuie sa detina 3 mari calitati: sa fie educativ, relevant si personalizat, perfect adaptat nevoilor si asteptarilor cititorului. In categoria de continut Evergreen se incadreaza articolele ce raspund intrebarilor frecvente si cele mai comune, tutorialele si continutul de tip resursa, articolele informative si ghidurile.

Continutul Evergreen beneficiaza de caracteristicile mentionate mai sus, se bucura de valabilitate pe termen lung si ofera informatii ce isi pastreaza autenticitatea si valoarea pentru mult timp in mediul online.

2. Ce NU este continutul Evergreen?

Pentru a intelege cat mai bine cum se poate produce in mod constant un continut relevant si autentic, trebuie stiut care articole se incadreaza in aceasta categorie si care nu. Asadar, vei regasi mai jos cateva particularitati ale tipurilor de continut Evergreen si Non-Evergreen.

Articolele ale caror informatii pot deveni, in timp, invechite, isi vor pierde in mod evident din intaietate. Informatiile specifice sunt benefice pentru utilizatorii care cauta stiri sau rapoarte exacte, cu scopul de a face comparatii sau de a afla date legate de perioada respectiva, insa nu te baza ca acest lucru iti va aduce trafic stabil pe site. Rapoartele despre trend-urile actuale sau evenimentele sezoniere risca sa devina invechite intr-un timp foarte scurt, departe de a se incadra intr-un continut pretios. Prin natura lor, stirile NU sunt considerate continut Evergreen, exceptie facand cazurile in care textul ofera informatii importante atat din punct de vedere istoric, cat si pentru pastrarea unei “arhive” in mediul online.

3. Cum te ajuta continutul Evergreen in optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) ?

Crearea de continut personalizat si cat mai relevant incepe atunci cand constientizezi ca succesul tau depinde de de succesul clientilor tai. Prin continut, acestia trebuie sa beneficieze de indrumare pentru a gasi raspuns la intrebarile lor. Asadar, continutul evergreen va anticipa asteptarile vizitatorilor, raspunzand intocmai cerintelor acestora.

Pentru a intelege in ce mod te ajuta acest tip de continut sa iti cresti afacerea online, este foarte important, mai intai, sa intelegi cum functioneaza el in procesul de SEO. Pentru indentificarea celor mai potrivite cuvinte cheie care sa usureze demersul de cercetare al utilizatorului, motoarele de cautare folosesc in permanenta roboti software care acceseaza milioane de pagini web existente.

Ele actioneaza in 3 etape:

  • Crawling (descoperirea continutului)
  • Indexarea (o analiza amanuntita a cuvintelor cheie si stocarea de continut)
  • Preluarea (in situatia in care interogarea utilizatorului poate duce catre mai multe pagini relevante indexarii, compatibile cu anumite cuvinte cheie)

Un alt aspect ce face parte din procedura de indexare a paginilor web include informatii cu privire la continutul ce si-a pierdut valabilitatea, ce nu a avut parte de vizualizari si de trafic in timp recent. Continutul Evergreen se foloseste de cuvinte cheie care vor fi cautate in permanenta, indiferent de sezon. Folosirea acestora va aduce un plus de valoare si autenticitate site-ului, incurajand motoarele de cautare sa redirectioneze utilizatorii catre site-ul tau.

4. Care sunt ingredientele de baza ale unui continut relevant si personalizat?

Te intrebi cum poti crea un continut personalizat si cat mai relevant? Ti-am pregatit, mai jos, o lista cu cateva sfaturi utile, alaturi de ingredientele necesare pentru a obtine continut mereu de actualitate.

  • Raspunde la intrebarile utilizatorilor
  • Ofera sfaturi utile, cu ajutorul articolelor de tip “Cum sa…”
  • Aduce explicatii clare si amanuntite pentru conceptele din industia ta
  • Utilizeaza o serie de cuvinte cheie potrivite pentru a atrage trafic din cautari
  • Ofera continuitate site-ului

Continutul Evergreen este, totodata si un continut educativ. Ce inseamna continut educativ? Daca utilizatorul paraseste site-ul tau cu sentimentul ca a preluat toate informatiile de care avea nevoie la momentul respectiv, dorind sa revina si pe viitor, atunci continutul tau si-a indeplinit misiunea, aceea de a educa publicul tinta.

Efortul pe care il vei depune in crearea unui continut Evergreen pentru site-ul tau, atat timp cat nu scapa din vedere aspectele SEO, te va ajuta sa le oferi cititorilor un continut valoros si folositor, un continut la care utilizatorii se vor intoarce peste luni sau chiar ani de la data publicarii articolului.

5. Exemple de Continut Evergreen + Continut NON Evergreen

Un continut ce abordeaza intrebari frecvente de ale utilizatorilor si ofera un set complex de cunostinte de baza despre afacerea ta si industria in care se incadreaza, ajuta cititorii si clientii sa dobandeasca mai multe informatii despre tine, despre serviciile pe care le vinzi si modul in care se desfasoara activitatea in domeniu. Totodata, un continut mereu “verde” iti construieste autoritatea, abordand subiecte diverse legate de experienta si influenta afacerii tale in domeniu.

Continutul Evergreen vine la pachet cu un set de valori complexe; cu cat acesta va fi mai mult utilizat, cu atat el devine mai valoros.

Pentru a avea o imagine cat mai clara asupra tipurilor de continut Evergreen si Non-Evergreen, ti-am pregatit mai jos cateva exemple ce te vor ajuta sa deosebesti mai bine cele doua categorii de articole:

Exemple de Continut Evergreen

Continutul Evergreen isi va mentine calitatea in timp, fiind mereu de actualitate pentru cititori. Ideea din spatele continutului este redactarea unor povesti cat mai convingatoare, informatii clare, ce raspund nevoilor cititorilor si pot fi gasite cu usurinta de catre motoarele de cautare.

Articolele de mai sus pot fi considerate continut Evergreen deoarece indeplinesc urmatoarele criterii:

  • Ofera informatii de actualitate
  • Prezinta un continut relevant
  • Nu este un continut datat
  • Aduce informatii clare si concrete
  • Nu isi va pierde din valoare, indiferent de sezon

Exemple de Continut Non-Evergreen

Articolele al caror continut transmite informatii exacte legate de o anumita perioada a anului, isi vor pierdere din intaietate, intr-un timp foarte scurt. Rapoartele pe baza trend-urilor actuale sau evenimentelelor de sezon sunt departe de a se incadra intr-un continut pretios. Asa cum s-a mentionat si mai sus, prin natura lor, stirile si articolele despre sarbatori sau cele sezoniere NU sunt considerate continut Evergreen.

Exemplele date NU se incadreaza intr-un continut Evergreen deoarece:

  • Articolul este o stire de moment
  • Nu se adreseaza unei nevoi
  • Este limitat de o perioada de timp
  • Nu este redactat dupa principiile SEO
  • Nu ofera o informatie valoroasa in timp

 

Alexandra Poienari
Head of Content

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam