3 factori de clasare in SEO de care NU vorbeste nimeni!

Astazi abordam un subiect pe care nimeni din Romania, in materie de SEO, nu l-a abordat pana acum! Esti curios sa vezi despre ce e vorba? Hai sa incepem!

Astazi abordam un subiect pe care nimeni din Romania, in materie de SEO, nu l-a abordat pana acum. Esti curios sa vezi despre ce e vorba? Hai sa incepem!

Toata lumea vorbeste despre SEO tehnic, despre Backlinkuri, despre Content Marketing, multi si le aplica. Insa ce ne facem daca intr-o piata foarte competitiva, toata lumea abordeaza aceleasi tehnici? Cine castiga lupta pentru clasamentul organic din Google daca toti fac acelasi lucru?

Ei bine, astazi destructuram 3 factori de clasare in SEO de care nimeni NU vorbeste si totodata o sa va dau si exemple pentru a-i intelege in detaliu! Te intrebi de ce nimeni nu vorbeste de ei? Pentru ca acesti factori de clasare sunt greu controlabili si pot fi imbunatatiti doar prin crearea unui ecosistem perfect intre specialist SEO si client. Sa trecem direct la subiect!

Daca nu ai rabdare sa citesti intreg articolul iata si video-ul explicativ!

Primul factor de clasare este atingerea obiectivelor celor care iti viziteaza site-ul!

#1 Factor de clasare SEO -> Atingerea obiectivelor pe site-ul tau de catre audienta ta!

Pentru a vedea care este evolutia gradului de atingere al obiectivelor trebuie sa ai un cont de Google Analytics si sa ai implementate obiectivele site-ului tau. Daca ai un magazin online ar trebui sa vezi in Google Analytics o imagine de genul(Conversion => Ecommerce), iar daca ai un site de prezentare cu care aduci lead-uri ar trebui sa vezi o imagine de genul (Conversion => All Goals), acolo fiind setate micro si macro conversiile tale.

1a ecommerce - obiective Google analytics 2a leads - micro si macro conversii

In urma datelor pe care le-am analizat de la diferiti clienti carora le oferim campanii de SEO am putut sa observam un tipar. De fiecare data cand rata de conversie plus metrici adiacenti aveau o crestere, toate cuvintele cheie cresteau. Pentru a va arata concret va invit sa va uitati la aceasta imagine care ne arata cum un site din portofoliul nostru a avut o crestere a celor 3 metrici care semnifica atingerea obiectivelor. In imagine se observa cum timpul mediu pe site, rata de conversie dar si bounce rate-ul au valori imbunatatite incepand cu data de 1 martie 2021.

2c - crestere rata de conversie si timp mediu pe site

Daca ne uitam la aceasta imagine care ne evidentiaza care este evolutia unui metric de performanta SEO, denumit Visibility Score, putem sa observam ca incepand cu data de 1 martie 2021 site-ul incepe sa castige vizibilitate, intreg esantionul de cuvinte cheie crescand in fiecare zi, pe masura ce cresterea metricilor de atingere al obiectivelor era continua, fara intreruperi.

2d crestere scor de vizibilitate SEO

Astfel pe 11 martie am atins un scor de vizibilitate de aprox. 75% plecand de la 65%, totul intamplandu-se in doar 1-2 saptamani.

3. crestere scor de vizibilitate SEO

Cresterea sustinuta a celor 3 metrici din Google Analytics, care cumva confirma faptul ca rata de succes a utilizatorilor a fost peste media altor perioade a generat o scalare a anumitor cuvinte cheie care „inotau” in pozitii 5-10. Imaginea aceasta confirma faptul ca pe masura ce Google observa o alta rata de succes privind atingerea obiectivelor la noi pe site, ofera un „boost de vizibilitate” site-ului.

4. crestere cuvinte cheie

Ce inseamna cresterea ratei de succes? Pai daca vorbim de un magazin online obiectivele utilizatorilor sunt acelea de a cumpara. Deci, trebuie sa imbunatatesti minim 3 metrici: Rata de conversie, timpul mediu pe sesiune si rata de respingere. Din datele extrapolate de noi am sesizat ca Google nu reactioneaza atunci cand doar unul din cei 3 metrici sunt imbunatatiti, ci doar in situatia in care cei 3 cresc simultan, cumva acesta fiind un proces de validare.

De mentionat ca cei 3 metrici de succes se aplica si site-urilor care au ca si obiective acumularea de lead-uri. As adauga cateva note in incheierea prezentarii acestui prim factor de clasare:

1. Acesta este doar un exemplu, au mai fost si alte proiecte in aceeasi situatie, deci studiul de caz este validat de noi intern, inainte de a-l expune.

2. am exclus varianta cresterii datorata unei schimbari de algoritm, deoarece doar la acest proiect am gasit corelatia intre cei 3 metrici si crestere.

3. Cresterea ratei de succes este influentata direct de campaniile de constientizare si considerare pe care le faci.

4. Despre rata de succes am mai vorbit si intr-un video anterior cand am mentionat pentru prima data despre Google HEART Framework.

#2 Factor de clasare SEO -> E-A-T (Semnale specifice Expertizei, Autoritatii si Increderii)

Un al doilea factor de clasare despre care nu vorbeste nimeni in Romania este E-A-T. Pentru a crea putin context in jurul termenului E-A-T, vreau sa va vorbesc putin despre programul Google Quality Raters. Programul acesta este aplicat de o devizie anonima de la Google, care pe baza unui manual bine stabilit, pe care il vei vedea mai jos in imagine, clasifica manual cu ajutorul unui sistem de rating daca anumite site-uri din clasamentul Google sunt pozitionate corect din punct de vedere al ranking-ului.

5a manual divizie anonima google

Acesti „clasificatori” evalueaza cu ajutorul criteriilor din acest manual expertiza, autoritatea si increderea pe care o transmite continutul site-ului. Acest sistem de clasificare nu impacteaza clasamentul organic Google, insa feedback-ul acestora este incorporat in schimbarile periodice de algoritm pe care le ruleaza motorul de cautare. Pe langa E-A-T, in manualul folosit de aceasta divizie mai exista un alt termen, este vorba despre principiul „Your Money, Your Life”.

Ce zice acest principiu? Principiul zice ca orice pagina care poate impacta potential in viitor fericirea, sanatatea, stabilitatea financiara si siguranta trebuie sa aiba semnale clare de E_A_T.

5b E-A-T - factor de clasare google

Hai sa va arat un exemplu concret de site care a incorporat cu succes componenta de E_A_T.

Daca ne uitam la site-ul Optiblu.ro, la acest articol de blog care are la baza topicul „Astigmatism” o sa vedem urmatoarele caracteristici care valideaza E-A-T:

  • site-uri ofera surse la sfarsitul articolului care intareste increderea cititorilor in continut dar si atesta calitatea informatiei.
  • articolul are un autor binedefinit, cu o identitate reala si cu o biografie solida.

Hai sa vedem daca autorul care a semnat articolul are si semnale de E-A-T. Cum putem vedea acest lucru? Simplu. Cautam in Google informatii despre doamna doctor si o sa vedem care multiple aparitii: este un doctor la stat dar si la privat, are blog propriu, apare in diferite reviste medicale, are interviuri pe Youtube etc.

Faptul ca Google detecteaza mentiuni despre numele autorului in web creeaza aceasta validare de tip E_A_T, care ne ajuta in sistemul de clasare organic. Este de mentionat ca principiul E-A-T este mult mai complex si implica mai multe semnale care indica transparenta afacerii, un exemplu fiind existenta unei pagini „Despre noi”, a unei pagini de Contact, a unor pagini de locatii bine definite si segmentate etc.

#3 Factor de clasare SEO -> Core Web Vitals

Cel de-al 3-lea factor de clasare este Core web vitals. Acest factor de clasare va intra in vigoare in Mai 2021 si va deveni un factor de ranking de tip nucleu, adica va deveni foarte important.

Acest factor incorporeaza seturi de micro-factori care calculeaza experienta de uzabilitate a unei pagini web. Mai exact, Core web vitals are 3 micro-factori ei avand obiectivul de a monitoriza impactul vitezei de incarcare a unei pagini, interactivitatea si stabilitatea vizuala a unei pagini web.

6 Core web vitals

Pentru cei care nu stiau Core web vitals are deja o sectiune dedicata in Google Search Console unde puteti sa vedeti si sa incepeti optimizarea acestor metrici.

7 Core web vitals in Google search Console

Nu o sa intru foarte mult in detaliu despre acest factor de clasare deoarece pregatim un video dedicat in perioada imediat urmatoare despre Core web Vitals, motiv pentru care te invit sa te abonezi la canalul meu de Youtube daca nu ai facut-o deja.

Daca inca nu ai inceput sa lucrezi la acesti 3 factori de clasare iti recomand sa o faci deoarece acestia pot fi diferentiatorii unei strategii de SEO.

De asemenea, nu uita ca acesti 3 factori de ranking nu pot fi implementati de agentia de SEO sau de un specialist SEO ci trebuie construit un plan comun, doar folosindu-va de eforturile si expertiza comune veti reusi in ceea ce va propuneti.

Atat pentru astazi, ne revedem curand cu noi informatii din zona de Digital Marketing.

Toate cele bune!

Cristian Bolocan
Head of SEO Department

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam