Gomag – Evaluare obiectiva: Pareri, Preturi & Motive sa NU alegi platforma SAAS.

Gomag - Testăm soluția platformei de e-commerce din prisma unui specialist cu experienta in Ecommerce de minim 10 ani.

Testăm în articolul de față soluția platformei de e-commerce (comerț electronic) a celor de la Gomag. Vom trece prin mai multe aspecte, detaliate în cuprinsul de mai jos, iar la final vom trage concluzii. Cosmin Dărăban a avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări suplimentare despre platformă.

Testează platforma »

Cuprins

(#top)

1. Funcționalități ale platformei Gomag

Gomag consideră că cele mai importante funcționalități (features) pe care platforma le oferă sunt:

  • Reguli avansate pentru reduceri și fidelizare clienți;
  • Automatizări prin GoBoți;
  • Landing page;
  • OTO – one-time offer;
  • Pop-up-uri;
  • CRM;
  • SEO avansat;
  • Buton de cumpărături;
  • Recuperare coș;
  • Produs configurabil;
  • Galerie de imagini;
  • Abonamente;
  • Cadouri în coșul de cumpărături;
  • Hello bar;
  • Recomandări avansate de produse.

Conform reprezentanților Gomag, „Ai la îndemână soluția eCommerce completă și control total asupra magazinului tău: automatizări cu GoBoți, aplicații avansate de marketing, retenție clienți și SEO, CRM – ai magazinul integrat cu întregul ecosistem de eCommerce din România, plus acces la resurse de educare (articole, materiale video, evenimente speciale pentru clienți și webinarii).”

Despre blog – „Momentan se pot crea pagini cu conținut în platformă. În viitorul apropiat urmează să lansăm un modul avansat pentru blog”, afirmă reprezentanții Gomag.

Ce am putea adăuga noi?

  • Magazinul este optimizat pentru mobil. Pare un lucru firesc, dar nu am trece așa repede peste acest aspect, pe multe nișe comenzile de pe mobil (și ca număr și ca valoare totală) au depășit, sau sunt pe cale să facă asta, pe cele de pe desktop (laptop, PC).
  • Opțiuni de configurare produse avansate (colecții, stocuri, disponibilitate).
  • Magazinele online de pe platformă au un dublu avantaj – focusul a fost pus atât pe partea tehnică (viteză, funcționalități, URL-uri, metode de plată), cât și pe partea de marketing (diferite instrumente, precum promoții și reduceri – pot fi și limitate în timp sau grupate pentru utilizatori, 1+1 gratuit, reduceri comanda totală, transport gratuit -, SEO, email marketing, recuperare coș, fidelizare clienți).

(#top)

2. USP (Unique Selling Proposition – ce diferențiază platforma de alte platforme?)

Am căutat să găsim elementele care fac platforma Gomag diferită de platforme similare de pe piață.

Ce a rezultat?

  • Automatizări cu GoBoți – să poți reduce din costurile de interacțiune clienți – magazin;
  • Resurse de educare – blogul, canalul de YouTube, podcastul și Academia sunt doar câteva exemple de resurse oferite de platformă;
  • Pop-up-uri;
  • Optimizare magazine pornind de la criteriile GPeC;
  • Funcția de CRM;
  • Probabil elementul cel mai important ca diferențiator este tot mix-ul de funcționalități din ofertă. Da, și alte platforme pot avea o parte din funcționalitățile platformei, dar considerăm că totalitatea lucrurilor, mixul general, este unul specific Gomag.

De ce să alegi Gomag și nu o platformă open-source? (conform companiei)

  • Se poate lansa magazinul foarte repede fără cost de setup;
  • Ai acces la echipa de suport în limba română;
  • Beneficiezi de actualizările și noile funcționalități aduse platformei;
  • Acces la comunitate – grup Facebook cu peste 9.300 de membri.
  • Integrările cu cele mai utilizate aplicații de marketing, eMag Marketplace disponibile în mod gratuit;
  • O selecție de parteneri recomandați pentru serviciile de marketing necesare unui magazin online de succes.

(#top)

3. Modalitate de administrare site

Platforma este intuitiv de utilizat. Meniurile aduc oarecum cu platforma WordPress.

Câmpul de editare descriere produse are un editor WYSIWYG, cu alte cuvinte este un editor similar celui din Microsoft Word (cu buton pentru bold, pentru linkuri, pentru imagini ș.a.m.d.).

Ne-a plăcut că în funcția de administrare există validare date, de exemplu nu se poate introduce un client cu email invalid sau cu nume și prenume de un singur caracter.

Chiar și activarea unui bot, deși solicită un nivel de cunoștințe, poate fi făcută destul de ușor.

(#top)

4. Ușurință configurare site

Toate setările sunt disponibile într-o singură pagină, cu setări împărțite în mai multe secțiuni.

Considerăm împărțirea categoriilor site-ului destul de intuitivă.

Ni s-a părut foarte ușor să activezi un furnizor de plată, sunt aproximativ 20 de metode de plată, au numeroase integrări și fiecare opțiune oferită este gratuit de instalat.

Am apreciat că setări avansate pentru produse sunt disponibile, dar trebuie să bifezi un element, sunt numeroase setări avansate ce se pot face unui produs și poate fi intimidant. Așa, dacă vezi un produs, cu câmpurile esențiale disponibil de editat, ai mai puține temeri de tipul „cum voi adăuga 100 de produse dacă sunt așa de multe câmpuri de completat și de verificat?”.

Integrarea Google Analytics e foarte facilă, se preia codul de tip UA-… și se bifează (dacă e cazul) opțiunea pentru e-commerce.

(#top)

5. Ajutor și suport

Am contactat în prima parte a zilei (lucrătoare) echipa de suport, am primit un răspuns inițial în aproximativ o oră, am dat noi informații, ulterior nu s-a mai revenit. În principiu, am fost mulțumiți de cât de rapid am fost contactați inițial, dar am fi preferat ca la mesajul la care nu s-a mai răspuns rapid să primim un mesaj de forma „este un aspect care solicită un timp mai îndelungat, vă vom răspunde”.

Problema nu a fost marcată ca fiind urgentă, am primit notificări pe email, pe partea tehnică totul a fost OK.

(#top)

6. Teme (template-uri) disponibile

Gomag oferă 10 template-uri și, în plus, un editor de teme / CSS gratuit.

Suntem încântați de cum arată template-urile, grafica este foarte bună și informația structurată bine.

(#top)

7. Ușurința în utilizare

Când discutăm de o platformă cu mai mult de 1.000 de clienți activi, cu mulți ani de experiență în realizare și utilizare, te aștepți să găsești o platformă bine făcută, cu interfață intuitivă și ușor de navigat.

Așteptările nu ne-au fost înșelate, platforma este facil de utilizat și în back-end (interfața de administrare; am discutat mai sus), dar și în front-end (interfața vizitatorului cu site-ul).

Am putut adăuga produse în coș și naviga în site.

(#top)

8. Design

În prezent, sunt aproximativ 10 template-uri din care se poate alege, probabil cu timpul numărul acestora va fi mai mare.

De reținut că se pot personaliza lucruri și în admin, ușor, prin adăugarea de produse / categorii / imagini, dar există și opțiuni mai avansate, precum editare temă sau editare CSS, care permit o personalizare și mai bună a site-ului.

(#top)

9. SEO

URL-urile produselor și categoriilor sunt prietenoase și sunt generate pe baza numelui.

Titluri și meta description – se pot adăuga în admin, m-ar fi ajutat și un contor cu sugestia numărului de caractere și câte am introdus în prezent.

La meta keywords primești avertizarea că a fost scos din uz acest tag.

rel=canonical – există și trimite către URL-ul curent, atât pentru produse, cât și pentru categorii, ceea ce este excelent!

sitemaps.xml – platforma oferă automat sitemap.xml.

Site-urile se pot securiza, am văzut mai multe site-uri ca exemplu cu certificat https://.

Am testat site-ul cu un instrument numit Screaming Frog, este foarte bun, chiar și în varianta lui gratuită, cu 500 de URL-uri per site. pentru o imagine rapidă asupra unui site.

Am întâlnit o singură eroare de navigare în site, dar aceea e probabil pur și simplu pentru că tool-ul respectiv a scanat multe URL-uri rapid.

Nu am găsit URL-uri peste 100 de caractere.

Niciun redirect 301 în URL-urile interne ale site-ului, acesta este un semn bun.

Imaginile mai pot fi optimizate, vom discuta mai jos despre asta. Pur și simplu, considerăm că s-a ignorat acest aspect fiind un site demonstrativ. Altfel, desigur, imaginile pot fi optimizate înainte de urcarea online.

Ca aspect mai puțin plăcut, pagina de tip 404 nu are funcție de administrare în site. Da, are elementele de navigare, da, are casetă de căutare, dar am fi apreciat să putem edita textul din pagină în admin și să se găsească în pagină linkuri către alte pagini din site.

Fișierul robots.txt poate fi gestionat din admin.

(#top)

10. Securitate

Am testat site-ul cu instrumente precum:

Nu am întâlnit probleme demne de menționat.

De remarcat că site-ul demo este găzduit pe Gomag, ca subdomeniu și au fost apelate resurse de pe site. Așadar, chiar dacă era un site cu scop demonstrativ, au fost testate și aspecte reale, ce pot fi întâlnite în practică.

(#top)

11. Varianta de mobil

Site-ul se încarcă OK pe telefonul mobil. Discutăm mai jos despre viteză.

Am putut: naviga prin slider (carusel), accepta cookies, naviga prin site, adăuga produse în coș, vizualiza coș.

(#top)

12. GDPR (protecția datelor personale)

În general, pe unele platforme, poate fi un pic dificilă gestionarea GDPR (Regulamentul UE privind protecția datelor, General Data Protection Regulation).

Ca administrator de platformă, trebuie să te preocupi de cookie banner (acceptare cookies site), politica de confidențialitate și politica de cookies și să verifici cum procesezi datele vizitatorilor.

Ei bine, pe Gomag o parte din aceste lucruri sunt ușor de gestionat.

Site-ul vine automat cu o notificare de cookies, iar politica de tip cookies și cea de confidențialitate a datelor sunt ușor de administrat într-un loc dedicat în admin.

Da, tot trebuie să te informezi pe tema asta, dar cei de la Gomag ajută și la acest aspect cu informații pe blog și în alte locuri.

(#top)

13. Viteză site

Am rulat teste de viteză pentru o homepage, pagină de categorie și pagină de produs, folosind:

Notele sunt, în general, bune. De menționat că discutăm aici nu despre un site gol, ci despre un site cu produse încărcate pe el, e o diferență între a testa un site fără conținut și unul cu conținut.

De asemenea, în opinia noastră imaginile pot fi optimizate mai bine, dar nu s-a făcut asta pentru că era un site demonstrativ, nu unul real. Magazinul final probabil își va optimiza pozele și pot fi obținute note mai bune.

Desigur, există și posibilitatea să fie mult mai multe produse per pagină și atunci asta ar afecta notele negativ.

Sunt mai multe template-uri posibil de a fi testate, noi am testat unul singur.

GT Metrix (Vancouver, Canada):
Dimensiune pagină (mai mic e mai bine): 884 KB -> 2.31 MB
Timp încărcare (mai mic e mai bine): 2.7 -> 3.2s
Note teste Google/Yahoo!: 76 -> 85%
Requests (fișiere cerute pentru încărcare; mai mic e mai bine): 30 -> 56

WebPageTest (Dulles, Virginia, SUA):
Notă generală A (majoritatea) -> B (cu excepția unei singure note de F, la o pagină, pentru imagini); notele sunt pe sistemul american: A (maxim) -> F (minim).

Google PageSpeed:
Notă Desktop: 80 -> 94 /100
Notă Mobile: 38 -> 74 /100

Pingdom (test din Londra)
Notă: 73 -> 77 /100

(#top)

14. Câți utilizatori are platforma?

Platforma are aproximativ 1.400 de clienți activi (folosesc în acest moment platforma).

Un alt indicator al utilizării platformei este cifra de afaceri, care, în 2019, a fost de 750.000 de euro.

Top 3 clienți, conform Gomag:

(#top)

15. Evaluări și recenzii ale utilizatorilor

Puteți vedea niște recenzii pe site-ul propriu Gomag:

(#top)

16. Prețuri

Reprezentanții Gomag consideră prețurile ca fiind medii, în raport cu concurența. Conform lor, „funcțiile necesare pentru a vinde online și a comunica cu clienții sunt disponibile în toate abonamentele. Resursele alocate, respectiv investiția necesară conform planurilor de tarifare cresc în funcție de numărul de produse și maturitatea business-ului.”

 

(#top)

17. Extindere ulterioară magazin online pe platforma Gomag

Așa cum te aștepți de la o platformă SaaS, este foarte simplu să modifici abonamentul cu unul superior, care îți acordă mai multe funcționalități.

(#top)

18. Motive pentru care să nu alegi platforma Gomag

Câteva limitări ale platformei, conform Gomag – „Dacă sunt solicitări cu specific foarte personalizat, dacă dorește acces 100% la codul sursă, dacă se dorește ca echipa care dezvoltă magazinul să se ocupe și de administrarea acestuia (adăugare produse, preluare comenzi)”.

Sfatul nostru ar fi să nu alegi o platformă fără o documentare temeinică. Informează-te, citește despre platformă, află opinii ale altor utilizatori, rulează un magazin demo, vezi dacă platforma îndeplinește criteriile de care ai nevoie.

Este dificil și cu costuri pe mai multe planuri (de la SEO la contabilitate) să treci ulterior de la o platformă la alta. E mult mai bine să știi de la bun început de ce ai ales o platformă și nu alta.

(#top)

19. Concluzii

De ce Gomag, conform companiei, în plus față de motivele anterior menționate? „Suntem implicați activ în educarea pieței de eCommerce din România prin diferite acțiuni: webinarii, Gomag Virtual Summit, hub-ul de resurse academia.gomag.ro, podcast – Doza de eCommerce, evenimentele offline Gomag MeetUp, evenimente de o zi dedicate (Marketing Day, Selling Day), blog, ghiduri, reviste, cartea eCommerce no Bull$#!t, cursuri premium etc.”

Ca o concluzie personală, Gomag vine cu o ofertă avansată, atât pentru magazine mari, cât și pentru cele la început. Au numeroase facilități, atât tehnice, cât și de marketing și o bună prezență în spațiul de educare al clienților.

Testează platforma »

Olivian Breda
Technical SEO
4 comentarii
  1. As recomanda oricand Gomag pentru un incepator. E atat de greu sa gasesti programatori sa te ajute cu integrarile iar pe gomag le ai gratis. E o platforma extrem de usor de utilizat. Din punctul meu de vedere problema este costul. Abonamentul ca abonament, nu e mare dar fiecare abonament este urmat de niste stelute in care se precizeaza costuri aditionale in functie de numarul de comenzi. La 2500 de comenzi pe luna costurile sunt cu totul altele decat citesti la prima vedere, aproximativ 570 euro/luna (la abonamentul maxim).

  2. Nu sunt mari costurile dpmdv – abonamentul este atat de mic in prezent … personal am ramas fara cuvinte cand am vazut 25-100 eur/luna (!).
    Preturile acestea de 25-100/luna sunt extrem de mici si pot fi posibile pentru ca aceeasi platforma / acelasi produs este vandut la 1000 de oameni. Practic acum iei banii clientului doar ca sa aranjezi continutul in magazin, pt ca invetitia in platforma s-a amortizat pana acum. Atentie, nu faceti aceasta confuzie – preturile sunt mici pentru ca s-a ieftinit scrierea de cod! Nope … Faptul ca preturile au ajuns atat de jos la un abonament nu inseamna ca orele de programare sunt mai putine sau mai ieftine, ci doar pentru ca acel produs este vandut de 1000 de ori (deci logic ca pot face super dumping la pret… ).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam