Google Update Martie 2019: Pierzatori / Castigatori + Observatii + Particularitati

Ai simtit o scadere/crestere a traficului organic pe site? Atunci probabil ai fost afectat/favorizat de ultimul update Google. Iata observatiile agentiei noastre:

Ce vei regasi in acest articol?

1. Care sunt pierzatorii si castigatorii SEO pe industriile principale din Romania?

2. Care sunt particularitatile pe care le-am observat in urma acestui update?

3. Observatii aparute in perioada imediat post-lansare

UPDATE 17 Aprilie 2019:

Iata ce concluzii am reusit sa extrapolam pe baza proiectelor SEO din agentie + competitorii acestora:

1.site-urile care au avut continutul mai comprimat si mai bine structurat au avut de castigat

2. site-urile care au tratat optimizarea la nivel de topic si nu la nivel de keyword/keywords au avut de castigat.

Exemplu: Proiect SEO care s-a optimizat la nivel de Topic, NU la nivel de keyword.

optimizare seo la nivel de topic (1)

Optimizarea la nivel de topic este in relatie cu numarul de expuneri la nivel de landing page, dupa cum se vede si in imaginea de mai jos:

legatura dintre expuneri vs optimizarea la nivel de topic (1)

3. Am identificat ca in urma update-ului au fost favorizate /incurajate site-urile cu  continut „neimpartasit” la nivel de marketplace / alte site-uri de tip reseller/agregatoare.

Sunt exemple multe, am gasit peste 50 de astfel de cazuri, pe diverse industrii, iata un exemplu pe keyword-ul „sandale” unde au urcat in prima pagina landing page-uri cu o listare de produse mai scazuta in raport cu alte site-uri.

4. Am identificat anomalii majore la nivel de Keyword vs Landing page in cazul multor industrii.

Iata un exemplu reprezentativ: https://monosnap.com/file/iOA8ztWbSCfw97U15HwG9htfBAUveR

5. Analizele ne indica ca s-a modificat modul de calcul al relevantei unei pagini

6. Au fost scaderi si in cazul brandurilor, singurii castigatori fiind Emag si Olx.

7. In noul mod de calcul al relevantei unei pagini s-a schimbat si modul cum este perceputa relatia canonical. (am scris si la prima reactie)

 

Sfaturi pentru cei care au scazut / crescut

  • construiti o strategie de educare a audientei dvs prin strategii de content marketing evergreen pe baza unui plan ce are in vedere 4 puncte:
    • sezonalitatea
    • topicurile
    • dificultatea
    • oportunitatea.
  • NU mai incercati sa optimizati cuvinte cheie / cuvant cheie, optimizati site-ul la nivel topic, asigurati-va ca relevanta paginii raspunde la cat mai multe intrebari.
  • asigurati-va ca pagina/site-ul dvs respecta criteriile de calitate (aici gasesti criteriile de calitate)
  • optimizati viteza de incarcare a paginilor.
  • asigurati-va ca ati rezolvat criteriile tehnice d.p.d.v SEO
    • relevanta pe titles + headings + meta description
    • relevanta pe imagini
    • crawling & indexing
  • monitorizati procesul de indexarea a cuvintelor cheie, identificati situatiile de canibalizare SEO si remediati-le eficient.
  • analizati „search intent” si optimizati conform rezultatelor, focus pe satisfactia userilor
  • tratati fiecare oportunitate in faza incipienta cat inca nu exista competitie si nu este exploatata (un exemplu: Google discover)
  • analizati campaniile de Link Building si daca backlinkurile pe care le obtineti sunt relevante si genereaza valoare.
  • organizati/redimensionati bugetul de marketing online trimestrial in asa fel incat sa alocati resurse pentru a atrage trafic si din alte canale, nu doar din canalul organic (SEO)

Important de retinut!

Pe baza experientei cu ultimul update major (din August 2018), consideram ca in urmatoarea perioada (saptamani / 1 luna) algoritmul va avea schimbari. Ne asteptam ca in cazul acestor schimbari sa se intample urmatoarele lucruri:

  • site-urile care au scazut enorm de mult sa isi recastige o parte din pozitii(insa nu la nivelul anterior)
  • site-urile care au crescut vor avea o scadere usoara.
  • se vor rafina situatiile actuale de monopol existe pe multe cuvinte cheie, in care actor principal este emag (iata un exemplu: https://monosnap.com/file/INZ7oxBpIxwKxnWFzAqR3cd3AR909R )

___________________________________________________________________

UPDATE 8 Aprilie 2019:

Vineri 5 Aprilie: Anumiti webmasteri si SEO-isti din lumea intreaga observa bug-uri la nivelul mai multor industrii, bug-uri legate de eliminarea de index a anumitor site-uri. Pe scurt, un bug tehnic de la Google a scos din index anumite site-uri, lucru care a generat scaderi de trafic organic non-brand.
 

Duminica 7 Aprilie: Google recunoaste bug-ul, confirma pe Twitter ca se lucreaza la aceasta anomalie si incearca sa rezolve problema cat mai curand.

Confirmare Google: https://twitter.com/searchliaison/status/1114961119699804160

 
Marti 9 Aprilie: Inca sunt site-uri care au aceasta problema, bug-ul persista, lucru care afecteaza situatia anumitor cuvinte cheie.
 
Echipa tehnica de specialisti SEO din agentia noastra analizeaza situatia aparuta, impactul asupra cuvintelor cheie pe care le optimizam/monitorizam si vom veni cu solutii pe masura ce adunam mai multe date + insight-uri.

____________________________________________________________________________________

 

Pe data de 12 Martie 2019 Google a inceput sa ruleze o schimbare a algoritmului, o schimbare de tip „broad core”, modificare care presupune schimbarea importantei anumitor factori de ranking.

De peste 1 saptamana specialistii SEO din cadrul agentiei noastre analizeaza impactul algoritmul si iata ce putem spune pana la acest moment.

In cadrul agentiei analizand zilnic evolutia a peste 500 de site-uri si peste 50.000 de cuvinte cheie am gasit castigatorii si pierzatorii acestui update:

Pierzatori / Castigatori update Google Florida 2: 12 Martie 2019

1. Industria Home & Deco

google update seo martie 2019

google update seo martie 2019

2. Industria de Turism

google update seo martie 2019

3. Industria de Fashion (Incaltaminte)

google update seo martie 2019 p4

4. Industria de Fashion (Rochii)

google update seo martie 2019 p4

5. Industria de Anvelope

google update seo martie 2019 p4

6. Industria – Supraveghere Video

google update seo martie 2019 p4

7. Industria Financiar (IFN)

google update seo martie 2019 p4

8. Industria de Asigurari

google update seo martie 2019 p10

9. Industria de Affiliate Gambling

google update seo martie 2019 p10

10. Industria Medicala

google update seo martie 2019 p10

Lista poate continua, daca vrei o analiza privind scaderea/cresterea din industria ta, lasa-ne un mesaj pe formularul de contact.

Care sunt particularitatile pe care le-am observat in urma acestui update?

Ca sa revenim putin si pe efectele update-ului, in cadrul agentiei analizand site-urile pe care le optimizam d.p.d.v SEO putem centraliza urmatoarele:

  • situatii particulare si neobisnuite de canibalizari SEO au aparut la site-urile care au avut scadere
  • site-urile care aveau implementate relatii de canonical pentru eliminarea duplicate pages au avut un numar mare de pagini indexate in perioada update-ului (12-14 martie). Este putin probabil, insa daca am incerca sa punem cap la cap, este posibil ca situatia cu relatia canonical sa aiba legatura cu discutia aparuta astazi referitor la rel=”next” si rel=”prev” 
  • au avut de castigat si micro-site-uri foarte vechi, insa nu consideram ca este datorita backlinkurilor ci ne gandim la alti indicatori precum crawl depth / nr. de click-uri pe care le dau userul pentru a ajunge la pagina / inter-conectare pagini
  • am vazut pe mai multe industrii si cresteri pe partial match domain / exact match domain
  • au avut de suferit si branduri foarte mari, nu credem ca s-au favorizat brandurile in acest update, imaginile de mai sus ne confirma si acest lucru
  • emag si olx sunt castigatorii pe multe grupe de cuvinte cheie, remarcam faptul ca emag reuseste sa detina monopol pe multe industrii, in anumite situatii chiar cu mai multe landing page-uri(toate de search)
  • credem ca emag a avut de castigat datorita faptului ca paginile de search sunt accesibile rapid de user la <2 click-uri de homepage(pe orice search)
  • am vazut cresteri pe zona de keyword-uri informationale la toate proiectele, deci vorbim de favorizare si la acest update pentru continutul evergreen.
  • credem ca o parte din factorii de ranking modificati au legatura si cu criteriile de calitate a continutului
  • peste 60% din site-urile care au avut scaderi in August acum au inregistrat cresteri (in urma si unor modificari on-site)
  • putem specula ca s-a pus accent si pe semnale de reactie/sentiment a userilor cu brandul, daca citim reactiile recente ale John Muller 

Observatii aparute in perioada imediat post-lansare

Ce putem observa in aceasta perioada post-update?

  • exista in continuare o fluctuatie destul de mare, SERP-ul inca nu s-a stabilizat
  • exista anomalii ca si rezultate pe mai multe industrii/cuvinte cheie
  • am vazut schimbari la nivel de meta description, iata o imagine mai jos:

meta descrieri SEO goale

  • am vazut se incearca preluarea unor informatii noi in SERP, luate automat din site, iata un exemplu:

seo new serp

Agentia noastra inca analizeaza implicatiile acestui update si revenim cu update-uri pe acest articol de indata ce avem alte insight-uri.

Sursa foto: https://www.shutterstock.com/image-photo/seo-search-engine-optimization-ranking-concept-1013643319

Cristian Bolocan
Head of SEO Department

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam