Investesc BANI in marketing online – In cat TIMP vad rezultatele?

Castig clienti daca investesc bani in marketing? Absolut! Acum intrebarea este cati clienti vei castiga si in cat timp vei vedea aceasta crestere.

Cu totii stim ca succesele peste noapte nu exista insa sunt canale de marketing online care iti pot genera rezultate imediate.

Iata si care este structura informatiei din video-ul de mai sus si transcripul aferent:

1.In cat timp vad rezultatele daca investesc in Google Ads?

 

Primul canal de care vorbim este Google Ads. Google Ads este un canal care genereaza o rata de recuperare a investitiei intr-un timp scurt, bineinteles in functie de obiectivele campaniilor pe care le setezi. Conform Google business-urile castiga in medie 2 dolari la fiecare 1 dolar investit in campaniile platite.

imagine 1

Însă nu sunt aici pentru a discuta despre ce zice Google, sunt aici pentru a vorbi din experienta cu peste 1000 de proiecte in cadrul carora am avut acces la date. Pe baza experientei acumulata in timp, in cadrul agentiei SEO Cupcake, campaniile platite prin Google Ads au nevoie de la 1 luna pana la 4 luni pana cand se vad rezultatele. De mentionat, ca intervalul de timp specificat in cazul Google Ads este influentat de o serie de factori precum: dimensiunea business-ului, sezonalitate afacerii, vechimea brandului in raport cu ceilalti competitori, bugetul de care dispui in raport cu competitorii, obiectivele din spatele campaniilor, tipurile de campanii s.a.m.d.

Campaniile Google Ads sunt potrivite pentru un business la inceput sau pentru unul care are nevoie de rezultate rapide, insa inainte de toate asigura-te ca audienta ta cauta produsele in Google. Spre exemplu, industria IT&C are un alt tip de client care investigheaza produsele si specificatiile lor in Google si apoi cumpara influentate in mare masura si de comparatoare.

Ca orice campanie este nevoie de timp pentru procesul de onboarding, mai ales daca faci pentru prima oara Google Ads. Daca vii deja cu un istoric de cont, timpul in care ar trebui sa vezi rezultate ar trebui sa fie rapid, insa exista situatii in care poate sezonalitatea te poate induce in eroare. Nu uita sa iei in calcul toti factorii atunci cand analizezi o agentie sau un specialist si incearca sa iti creezi niste asteptari cat mai realiste inca din primul moment. Cu totii stim ca cele mai bune campanii pleaca de la constructia unor KPI „sanatosi”, de la intelegerea cat mai in detaliu a business-ului de catre specialist si de la un produs bun in raport cu competitia.

Acum vreau va arat si 2 situatii in care diferiti clienti au avut in Google Ads rezultate imediate (1 luna) si rezultate mai intarziate(5 luni).

In imaginea de mai jos se poate observa cum acest client a inceput sa aiba rezultate imediate, adica din primele zile de cand a inceput campania Google Ads. Asa cum ziceam si mai devreme daca business-ul este nisat si competitia este mica rezultatele apar imediat, astfel putem vorbi de un termen si chiar de cateva zile/saptamani.

campanie google ads adwords pe termen scurt mediu

Mai am si un alt exemplu(imagine mai jos), un client din cadrul agentiei SEO Cupcake care intr-o nisa foarte concurentiala a simtit rezultatele campaniilor Google Ads abia dupa 3-5 luni, bineinteles si in contextul cresterii interesului asupra comertului online in acea perioada. Astfel, putem concluziona ca in cazul Google Ads ne putem astepta la rezultate imediate, asta insemnand minim 1 luna sau la rezultate pe termen mediu, asta insemnand pana la 4-5 luni.

campanie google adwords(ads pe termen mediu lung

2. Fac SEO! Cand incep sa creasca cuvintele cheie?

Ramanem tot la Google, insa de data asta vorbim despre SEO. Rezultatele organice sunt influentate de procese de optimizare care sunt aplicate fie de proprietarul site-ului, fie de un specialist SEO freelancer, fie de o agentie specializata. In Romania, din pacate, exista multi proprietari de site-uri care prefera sa isi optimizeze singuri site-urile, facand de multe ori asta gresit, aplicand tehnici invechite sau care nu sunt conforme cu guideline-urile Google. Greseala pe care o fac multi atunci cand decid sa isi optimizezi singuri site-urile este ca din momentul in care decid sa faca asta singuri incalca printre primele sfaturi pe care le ofera Google: angajati un specialist care stie termenii si documentatia mea!

Pentru a va si argumenta veti vedea in imaginea de mai jos sfatul Google pentru aceasta situatie, in speranta ca astfel veti angaja un specialist SEO care sa aplice corect tehnicile potrivite.

angajeaza o firma sau agentie de serviciii optimizare seo

Acum ca am evidentiat si acest lucru sa trecem la lucruri mai concrete. In SEO rezultatele se vad intre 4 si 12 luni, asta ne zice Google in documentatia sa, dupa cum se vede si in imaginea aceasta.

in cat timp se va rezultatele la SEO

Totusi, din experienta mea si a colegilor mei specializati in SEO exista si multe proiecte unde rezultatele se vad chiar si in luna a 2-a sau a 3-a, bineinteles asta depinzand de mai mult factori precum: operativitatea clientului la nivel de modificari tehnice pe site, nivelul de brand al site-ului in raport cu competitia, calitatea si cantitatea livrabilelor stabilite initial, calitatea si cantitatea continutului pe care il optimizam si bineinteles modul cum isi dimensioneaza si competitia strategia SEO.
De mentionat ca in situatia in care competitia este acerba rezultatele campaniei SEO pot intarzia chiar si pana la 12-18 luni, bineinteles asta depinzand si de factorii enumerati mai sus.

O analiza statistica recent facuta de Tim Soulo de la Ahrefs.com ne arata ca de fapt doar 5,7% dintre paginile noi vor reusi sa ajunga in TOP 10 in mai putin de 1 an.

studiu de caz mondial seo

Chiar daca analiza facuta de baietii de la Ahrefs pare pesimista vreau sa schimb aceasta impresie aratand rezultatele imediate a unui client din agentia SEO Cupcake. Se vede si in imaginea de mai jos faptul ca la aproximativ 1 luna de la inceperea campaniei SEO rezultatele au inceput sa se vada, urmand ca in lunile urmatoare sa existe o scalare a volumului de trafic organic.

crestere trafic organic din seo la clienti

Remarcam increderea clientului in toate actiunile pe care le-am planificat si operativitatea in timp record a acestuia, fara de care nu am fi reusit sa avem rezultate exceptionale.

3. Am campanii platite pe Facebook! Cand incep sa vina comenzile?

Hai sa vorbim si de Facebook deoarece este un spatiu publicitar imens, vorbim despre peste 10 milioane de useri care au cont, conform Napoleoncat.com.

useri de facebook romania

Campaniile platite pe Facebook sunt putin diferite fata de cele de pe Google, desi Google s-a apropiat de Facebook prin introducerea Google Shopping. In alta ordine de idei, rezultatele in Facebook sunt similare ca si in cazul Google Ads, cu mentiunea ca difera in functie de obiectivele pe care le setezi: awareness, trafic sau conversii. Algoritmul Facebook este complex si in general, rezultatele sunt mai bune in cazul investitiilor mai mari, insa nu este intotdeauna o regula. Spre exemplu, daca investesti 1000 lei pe zi vei avea rezultate mai bune decat daca investesti 100 lei pe zi, asta pentru ca algoritmul de optimizare al campaniilor incepe sa functioneze dupa ce acumuleaza date, acest proces de elearning durand pana la conversia cu numarul 50. Facebook Ads este potrivit pentru campaniile unde vanzarea de produs se bazeaza foarte mult pe vizual, aici dau 2-3 exemple: industria de Fashion si cea de Home& Deco.

4. Email marketing – cand sa ma astept la rezultate din acest canal?

Un alt canal care in ultima perioada s-a transformat datorita regulilor GDPR este Email marketing. Rezultatele pentru acest canal se vad in general pe termen mediu, adica ne putem astepta la rezultate intre 1 si 3 luni. In general, aceste campanii sunt focusate pe retentia clientului, lucru care te poate ajuta in special in situatia in care ai probleme cu achizitionarea de clienti noi.
In ultima vreme exista o tendinta in automatizarea si comunicarea personalizata cu fiecare client, in functie de produsele cumparate, timeline, tipul de client etc.

5. Am campanii de retargeting active! Cand se vad rezultatele?

Canalele de retargetare si aici mentionez 2 dintre ele, RTB house si Criteo, au in general nevoie de 1-2 luni pentru ca algoritmul lor sa inceapa sa performeze. De mentionat, ca cele 2 se pot canibaliza intr-o anumita masura si ca este recomandat sa alegeti doar una dintre cele 2 solutii, fiecare avand specificul ei. Exista totusi si argumente pentru care le puteti folosi pe ambele in paralel, insa asta se aplica doar daca sunteti un business mare spre foarte mare, care poate suporta o pierdere controlata cu cele 2, cu macro-obiectivul in minte de brand awareness.

6. Cand ma pot astepta sa imi recuperez investitia din afiliere?

Afilierea, este un alt canal, unde puteti sa va sporiti de aceasta data conversiile sau lead-urile. Rezultatele in cele 2 retele de afiliere (2performant si Profitshare, cele mai mari din Romania) se vad in general intre 1 si 3 luni. In procesul de a creste conversiile site-ului tau prin afiliere vei invata ca trebuie sa comunici cu afiliatii si sa ai un program mai bun decat al competitorilor.

7. Sunt vizibil in comparatoare? Cand vad rezultatele din ele?

Vizibilitatea intr-un comparator (Compari.ro / Price.ro / Shopmania.ro) este in general nisata, deoarece doar anumite produse sunt eligibile. Ca si comparatoare mari din Romania enumeram Compari.ro, Price.ro si Shopmania.ro, ultimele 2 din urma fiind din ce in ce mai putin vizibile. Rezultatele intr-un comparator se vad imediat daca ai cel mai ieftin produs si daca ai „la pachet” si putin awareness pe nisa ta.

8. Glami, Favi sau Biano – Cat de rapid am rezultate din ele?

Un alt canal nisat specific industriei Home & Deco si Fashion este vizibilitatea in agregatoare de produse. Aici enumeram Favi si Biano, care sunt agregatoare de produse pentru Mobila si Glami.ro agregator de produse pentru Fashion. Rezultatele se vad in prima luna, in special la nivelul conversiilor asistate, in general traficul din aceste medii avand o rata de conversie sub media magazinului online.

 

Cristian Bolocan
Head of SEO Department

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam