Cum cauta audienta pe Google? Investigatia comerciala: Intelege si Optimizeaza!

Cum pot comunica eficient cu publicul meu? Cum pot crea o comunitate puternica in jurul brand-ului meu? Afla raspunsurile din acest articol.

  • Cum pot comunica eficient cu publicul meu?
  • Cum pot crea o comunitate puternica in jurul brand-ului meu?
  • Ce le pot oferi clientilor si potentialilor clienti, in afara de produsele sau serviciile business-ului pe care il conduc?

Acestea sunt intrebarile pe care orice antreprenor ar trebui sa si le puna, mai ales atunci cand activitatea afacerii se desfasoara in mediul online. Pentru cei satui de publicitatea agresiva, adica majoritatea consumatorilor din prezent, trebuie gasite alte metode pentru a le face cunoscuta afacerea, alte modalitati de a le starni interesul si curiozitatea, si, ulterior, de a-i transforma in clienti.

Pentru site-uri, vizibilitatea in motoarele de cautare ar trebui sa fie primordiala, pentru ca, indiferent de calitatea produselor comercializate sau a serviciilor oferite, un business va avea de suferit daca acestea nu sunt cunoscute de catre publicul tinta. Insa, aceasta vizibilitate depinde de mai multi factori, iar unul dintre ei este reprezentat de felul in care o afacere se raporteaza la clientii si potentialii clienti pe care ii are si de ceea ce aceasta le poate oferi, cum ii poate ajuta, fara sa urmareasca profitul imediat. Mai mult decat atat, o experienta navigationala placuta este un alt factor care influenteaza considerabil notorietatea unei platforme web, mai ales cand vine vorba despre optimizarea site-ului pentru motorul de cautare.

In SEO, o forma de comunicare foarte eficienta, dar si un mod de a atrage clientii si potentialii clienti catre un site este strategia de Content Marketing. Pe scurt, prin intermediul materialelor specifice de Content Marketing, se construieste un continut relevant si valoros pentru utilizatorii motorului de cautare, care, in timp, atrage o audienta specifica si un comportament comercial profitabil din partea acesteia.

Dupa o scurta analiza a rezultatelor din Google, se poate observa ca, pe nisa cautarilor informationale, exista deja numeroase articole care se “lupta” pentru primele pozitii din SERP, asadar, crearea unui continut de calitate devine o provocare din ce in ce mai mare.

Cu toate acestea, exista un tip de continut foarte valoros, cu un mare potential, ce reprezinta o oportunitate pe care multi nu o fructifica in prezent: articolele de tip investigatie comerciala.

Despre acestea, vei afla mai multe in randurile care urmeaza!

1. Ce inseamna “articole de tip investigatie comerciala

  • Content Marketing-ul & impactul sau
  • Despre articolele de tip investigatie comerciala
  • Caracteristicile articolelor de investigatie comerciala + tabel comparativ
  • De ce reprezinta o oportunitate inedita in marketing-ul online?

2. Ce impact vor avea articolele de tip investigatie comerciala asupra unui business?

3. Sfaturi pentru crearea articolelor de investigatie comerciala

1. Ce inseamna “articole de tip investigatie comerciala

Articolele de tip investigatie comerciala fac parte din strategia de Content Marketing, fiind articole publicate in sectiunea de blog a unui site, cu scopul de a atrage trafic organic pe platforma web. Insa, exista cateva diferente notabile intre aceste materiale si articolele de blog de tip informational, mult mai raspandite in online in prezent, chiar daca ambele au scopul de a oferi informatii celor care le parcurg.

Inainte de raspunde detaliat la intrebare, este indicat sa facem o recapitulare asupra a ceea ce inseamna articolele de Content Marketing, cum se construiesc acestea si ce impact au asupra unui site.

Content Marketing-ul & impactul sau

Pentru a creste vizibilitatea unui site, este nevoie de trafic. Iar pentru a obtine un trafic organic, constant, ce are potential de a se transforma in clientela, trebuie sa oferi utilizatorilor ceea ce isi doresc: informatii, solutii, ghiduri etc. Asadar, Content Marketing-ul ajuta un business oferind valoare publicului tinta al acestuia – “providing value before asking for value in return”.

Cand vorbim despre textele ce fac parte din aceasta strategie SEO, ne referim, in general, la articolele cu un continut informativ, educational sau de entertainment, care aduc pe site trafic organic si care, in acelasi timp, ofera un continut valoros pentru cititori, fie prin prezentarea unor solutii practice pentru probleme lor, fie prin detalierea unor subiecte de interes. Bineinteles, aria ce include temele articolelor si abordarea lor este mult mai larga, insa nu face obiectul acestei analize.

CE TREBUIE CUNOSCUT:

  • Traficul organic pe site nu poate fi atras decat prin intermediul continutului de calitate
  • Pentru a construi un continut de calitate, acesta trebuie sa fie valoros, in primul rand, pentru utilizatori
  • Temele abordate trebuie sa fie, si ele, in aria de interes a utilizatorilor
  • Continutul trebuie generat astfel incat sa raspunda cat mai corect, clar si complet in functie de intentia utilizatorilor la momentul unei cautari in Google

Foarte multi antreprenori nu considera ca trebuie sa investeasca in acest continut, pentru ca reprezinta o strategie ce da rezultate pe termen lung, nu imediat. Mai mult decat atat, acestia considera ca simpla prezentare a produselor, atat pe site, cat si prin intermediul altor tipuri de promovare mai “directa”, este suficienta pentru a creste numarul vanzarilor.

In realitate, insa, formula perfecta este undeva la mijloc -> o combinatie intre promovarea pe diferite canale si materialele ce se concentreaza, in primul rand, pe satisfactia publicului, duce la o crestere neasteptata a vanzarilor, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung.

De asemenea, trebuie mentionat si faptul ca Google, cel mai popular motor de cautare din Romania (si nu numai), rasplateste un comportament al site-urilor care este orientat catre utilizator prin vizibilitate si notorietate si penalizeaza practicile de promovare agresiva, fara valoare, care deterioreaza experienta utilizatorilor de internet.

Asadar, un business al carui plan include o strategie de Content Marketing are sanse mai mari de a-si atinge scopurile (atat pe plan financiar, cat si in ceea ce priveste popularitatea) decat unul care ignora sfaturile specialistilor SEO si refuza sa genereze continut valoros pentru utilizatori.

In concluzie, putem face referire la Content Marketing ca la un instrument care atrage publicul tinta al business-ului, construieste o relatie bazata pe incredere si sprijin reciproc intre organizatie, clienti si potentiali clienti, fidelizeaza clientela actuala si o transforma pe aceasta in promoter al brand-ului.

Despre articolele de tip investigatie comerciala

Exista mai multe tipuri de articole de Content Marketing, iar clasificarea se poate face in functie de mai multe criterii. Unul dintre ele este intentia utilizatorului la momentul unei cautari in Google.

Intentie utilizator la momentul cautarii in google

In functie de cuvintele sau de expresia pe care o persoana o introduce in bara de cautare, Google returneaza rezultatele care, in urma analizelor, sunt considerate a fi cele mai relevante.

Articolele de blog “clasice” (cele care acapareaza, in prezent, rezultatele organice din Romania) sunt cele informationale, care raspund cautarilor cu acelasi nume. In acest caz, un utilizator nu are intentia de a cumpara, nu doreste sa afle mai multe lucruri despre un anumit produs ori brand, ci vrea sa descopere mai multe informatii despre un anumit subiect de interes pentru el ori rezolvarea la o problema cu care se confrunta.

Cautari informationale - analiza

Rezultate Google pe aceasta cautare informationala:

durere in gat - cautare informationala in google si rezultate

Cea mai mare greseala in ceea ce priveste continutul in acest tip de articole -> incercarea de a promova produse sau servicii fara utilitate pentru utilizator

Inca din acest punct, apare diferentierea intre articolele informationale si cele de investigatie comerciala.

Articolele de tip investigatie comerciala vor fi returnate ca rezultate in momentul in care un utilizator cauta cu intentia de a afla care produse/servicii sunt cele mai bune dintr-o anumita categorie, ce produse/servicii sunt cele mai potrivite pentru nevoile pe care le are si care sunt detaliile care fac diferenta intre produsele/serviciile din aceeasi clasa.

INVESTIGATIE COMERCIALA - analiza

Putem observa, asadar, ca accentul va fi pus pe produse/servicii si informatii punctuale despre acestea, si nu pe informatii generaliste referioare la un anumit subiect. Continutul va lua forma unui review, a unui articol comparativ, ce prezinta publicului cele mai bune optiuni de pe piata, alaturi de particularitatile acestora. Astfel, orice utilizator poate lua o decizie informata si poate face o alegere individuala, personalizata pentru nevoile sau dorintele sale.

Rezultate Google la aceasta cautare de tip investigatie comerciala:

cel mai bun sirop de tuse cautare investigatie comerciala in google si rezultate

Cea mai mare greseala in ceea ce priveste continutul in acest tip de articole -> subiectivitatea cu privire la alegerea produselor/serviciilor prezentate, o abordare partinitoare, care favorizeaza organizatia si nu clientii sai

Caracteristicile articolelor de investigatie comerciala + tabel comparativ

Acum ca ai aflat ce sunt articolele de investigatie comerciala, pentru a le intelege mai bine, trebuie sa cunosti care sunt trasaturile definitorii ale acestora, care sunt punctele comune si ce le deosebeste de cele care raspund cautarilor informationale.

Iata, asadar, o lista cu caracteristicile articolelor de tip investigatie comerciala:

  • Obiectivitate – toate produsele/serviciile prezentate in articol ca fiind cele mai bune trebuie sa fie corect alese, in mod obiectiv, pentru a genera un continut valoros si cu adevarat util pentru utilizatori;
  • Transparenta – in articol, trebuie sa se regaseasca cele mai bune produse/servicii din nisa respectiva, indiferent daca site-ul le are in oferta sau nu;
  • Structura comparativa – tabelele comparative si crearea unor clasamente, topuri, delimitate de restul informatiilor nu trebuie sa lipseasca din articol;
  • Detalii tehnice – particularitatile tehnice si caracteristicile produselor pe baza carora s-a stabilit un clasament sunt de interes pentru utilizatori si intaresc ideea de obiectivitate si transparenta;
  • Continut non-evergeenprincipiile evergeen in Content Marketing nu se aplica in cazul acestor articole, pentru ca pe piata apar tot timpul produse noi, care pot fi mai bune decat cele existente in articol. Asadar, acest tip de continut necesita o reevaluare periodica pentru a ramane de actualitate;
  • Cuvintele cheie – Keyword Research-ul trebuie sa faca parte din zona investigatiei comerciale, si nu din cea informationala.

Tabel comparativ: Articole informationale versus Articole de investigatie comerciala

Tabel comparativ - articole informationale versus articole de investigatie comerciala

De ce reprezinta o oportunitate inedita in marketing-ul online?

Asa cum am mentionat anterior, in prezent, articolele informationale sunt cel mai frecvent intalnite in mediul online.

Acest lucru nu inseamna, insa, ca nu exista si articole de tip investigatie comerciala. Astfel de materiale exista, dar sunt publicate, in general, pe site-uri care fac afiliere*.

*Marketing afiliat – fiecare publisher (afiliat) este remunerat de catre companii pentru fiecare actiune (vanzare, lead) generata de pe site-ul sau.

Rezultate Google la cautarea “cel mai bun lapte praf”:

cel mai bun lapte praf - rezultate google site de afiliere 1

Insa, nu toate business-urile isi permit sa apeleze la aceasta forma de marketing, mai ales afacerile mici si mijlocii, in curs de dezvoltare. Crearea unui continut de tip investigatie comerciala, publicat pe propriul site, elimina, practic, aceasta “intermediere”, ceea ce inseamna control absolut asupra informatiilor distribuite si atragerea traficului organic pe propria platforma web.

Pe de alta parte, afacerile online ce detin domenii cu autoritate mare au sanse foarte mari sa ocupe primele locuri in SERP cu articolele de investigatie comerciala, de unde rezulta un trafic organic crescut si o expunere excelenta.

2. Ce impact vor avea articolele de tip investigatie comerciala asupra unui business?

La fel ca toate materialele de Content Marketing, impactul continutului de investigatie comerciala are doua “directii”:

–> In relatia cu clientii si potentialii clienti

  • Creeaza o punte de comunicare intre utilizatori (foarte utila pentru acestia) si brand
  • Sporeste increderea in brand
  • Recunoasterea brand-ului – organizatia va fi cunoscuta nu doar pentru produsele/serviciile sale, ci si pentru ajutorul oferit utilizatorilor si pentru continutul de calitate pe care il livreaza
  • Atrage noi clienti -> cresterea ratei de conversie
  • Poate transforma clientii existenti in clientela fidela -> cresterea ratei de retentie

–> In relatia cu motorul de cautare

  • Atrage trafic organic pe site
  • Sporeste vizibilitatea site-ului
  • Creste notorietatea site-ului

3. Sfaturi pentru crearea articolelor de investigatie comerciala

Redactarea continutului de tip investigatie comerciala nu este usoara, insa nici imposibila. Totusi, pentru ca materialul final sa fie unul de calitate si pentru ca acesta sa-si atinga obiectivele, trebuie sa se tina cont de anumite criterii.

  • Prezentarea informatiilor trebuie sa fie cat se poate de obiectiva si de transparenta. Produsele/serviciile prezentate in articole trebuie sa fie cele mai bune de pe piata la momentul respectiv, indiferent daca exista sau nu in oferta site-ului.
  • Folosirea tabelelor comparative ajuta la o lectura mai usoara, dar si la obtinerea mai rapida a informatiilor de interes pentru cititori
  • Prezentarea informatiilor/caracteristicilor tehnice ale produselor sau serviciilor ofera o mai mare credibilitate si transparenta. Acest lucru este valabil si in ceea ce priveste adaugarea avantajelor si dezavantajelor fiecarui produse/serviciu in parte.
  • Articolele pot contine si alte detalii utile pentru utilizatori, nu doar un top al produselor/serviciilor, precum: cum pot fi alese, mod de functionare ori alte sfaturi.
  • Inainte de redactarea unui articol de investigatie comerciala, este nevoie de un research amanuntit. Selectarea produselor/serviciilor trebuie sa fie facuta cu atentie, astfel incat sa reflecte realitatea.
  • Articolele trebuie sa fie originale, unice, cu un continut diferit fata de ceea ce exista deja pe piata.
  • Intotdeauna, indiferent de subiectul abordat, trebuie sa primeze utilitatea informatiilor pentru utilizator!

Asadar, se poate spune ca materialele de Content Marketing din zona investigatiei comerciale reprezinta o oportunitate excelenta, pe care toate business-urile ar trebui sa o fructifice. Investitia in astfel de articole se poate dovedi a fi cea mai inteleapta pe termen lung, aducand numeroase beneficii organizatiei, pe cel putin doua planuri!

Sonia Gavrilescu
Head of Content

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam