Analiza SEO – Update Google Medical (E-A-T + YMYL) 1-8 August – Concluzii finale

Am analizat cu ajutorul unor date preliminare efectele d.p.d.v SEO ale algoritmului de pe 1 August

Reactualizare articol la data de 24 august 2018:

Pe data de 21 intr-o sectiune de Webmaster Hangouts John Muller a transmis ca reputatia individuala a autorilor nu este folosita in algoritmul de ranking a unui site.

Iata aici toate discutiile: https://www.deepcrawl.com/blog/news/google-webmaster-hangout-notes-august-21st-2018/

———————————————————————————————————————

Reactualizare articol la data de 9 august 2018:

Foarte important: Specialistii SEO din agentie lucreaza la o centralizare a tuturor punctelor comune pentru a identifica modele similare si pentru a contura solutii corecte. In acelasi timp lucram si la un audit standard privind QRG.

La momentul publicarii acestei actualizari update s-a incheiat complet.

Iata si confirmarea:

Barry Schwartz a facut de-a lungul acestei perioade (1-7 august) un studiu de caz culegand informatii printr-un chestionar de la diversi webmasteri.

Iata ce a reiesit din studiu:

t-google-medic-update-pie-chart2-1533758913

  • zona de sanatate, fitnes, diete a fost cea mai afectata (pe 6 august aratam o crestere masiva pentru site-urile romedic.ro, csid.ro si sfatulmedicului.ro

Se observa cresterea si mai jos la sfatulmedicului prin statisticile trafic.ro si tot mai jos(imaginea 2) cresterea de la romedic.ro conform statistici t5.ro

Sfatulmedicului.ro unul dintre site-urile care afiseaza la sfarsit de articol sursa(revista online/ print) si autorul acestuia pare sa fi fost favorizat in urma acestui update.

Acelasi lucru s-a intamplat si cu ROmedic.ro, site care are si sectiune de cabinete medicale, practic un agregator de specialisti cu datelor lor de contact (telefon si adresa).

Practic, ambele site-uri sunt conforme cu noul QRG (Quality Raters’ Guidelines), raportandu-se corect la standardele E-A-T:

  • Expertise (expertiza)
  • Authoritativeness (autoritate)
  • Trustworthiness (de incredere)

sfatul medicului trafic crescut

 

 

 

romedic.ro trafic crescut

  • au fost scaderi si pentru anumite site-uri din zona de Business si Ecommerce, am dat un exemplu pe nisa de Rochii(Top nise ca si cautari)

scadere pe ecommerce

Iata cateva lucruri pe care le trebuie sa le avem in vedere/aplicare dupa noul QRG (Quality Raters’ Guidelines):

1. Site-ul tau trebuie auditat dupa noile QRG pentru a identifica anumite vulnerabilitati

In acest sens specialistii din echipa SEO Cupcake lucreaza un model de audit SEO pe baza noului QRG, va fi gata undeva saptamana viitoare (adica 17 august).

2. Evidentiaza toate cele 3 elemente E-A-T, iata cateva exemple generale:

  • creeaza o pagina cu echipa in care sa enumeri specialistii
  • creeaza o pagina cu magazinele pe care le detii si chiar o separare a lor pentru mai multe detalii
  • fiecare articol sa fie semnat de un autor si o scurta biografie + acreditarile/surse inspiratie, mai ales daca ai un site de tipul YMYL (Your money or Your life).
  • incearca sa incorporezi o sectiune de testimoniale pe site-ul tau
  • creaza o pagina in care sa prezinti istoricul business-ului si anii de vechime

3. Incearca sa aduci userul parte din produs prin comentarii/recenzii

4. Verifica reputatia site-ului tau printr-o cautare in Google.

Iata cum trebuie sa cauti (exemplu pe brand + produc brand):

  • altex.ro pareri -altex.ro
  • altex.ro recenzii -altex.ro
  • altex.ro testimoniale -altex.ro

Exemplu: https://www.goodfirms.co/companies/view/5381/seo-cupcake

5. Incearca sa te expui in presa(cu autoritate) cu informatii despre companie, vechime, cifra afaceri.

Exemplu: https://www.forbes.ro/un-business-pentru-cresterea-altor-business-uri-53226

6. Introdu experienta umana in cadrul site-ului tau dand viata clientilor

Poti face asta prin setup-ul acestei tehnologii (https://www.yotpo.com/platform/visual-marketing/ ), adaugand astfel experienta din spatele fiecarei comenzi in cadrul site-ului.

 

Screen Shot 2018-08-09 at 12.50.34 PM

 

———————————————————————————————————————

Reactualizare articol la data de 6 august 2018:

Se pare ca in acest moment discrepanta ranking-urilor dintre desktop si mobil s-a diminuat, in cazul tuturor proiectelor, mai existand diferente mici, pe cazuri izolate. La momentul publicarii articolului tehnologia de tracking parea sa induca o actualizare cu focus pe mobile, insa nu a fost asa.

Iata ce au afirmat inginerii Google pana la acest moment:

  • update-ul ruleaza si va fi complet undeva la mijlocul acestei saptamani (6-10 august 2018)
  • site-urile care au pierdut ranking-uri nu le-au pierdut din cauza continutului slab. (iata si stirea aici )

Iata ce am identificat pana la acest moment ca si conexiuni pe proiectele SEO:

  • au fost favorizate site-urile de tip forum si blog

Exemplu pe nisa de Chirurgie

august 2018 seo

  • au fost favorizate site-urile cu o structura de categorii/subcategorii „curata”

Plecand de la datele metrice de pana acum este foarte important sa acordam atentie urmatoarelor:

  • construirea unui arbore de categorii si subcategorii in functie de oferta propusa spre vanzare/competitori/cuvinte cheie/scopul userului
  • modelarea paginilor in scop de imbunatatire relevanta
  • securitate la nivel de https si malware
  • viteza de incarcare rapida a site-ului
  • integrarea unei sectiuni de Blog/forum pe site-ul tau

De asemenea, recomandarile oferite initial sunt general valabile, indiferent ca vorbim de un update de tip broad core.

In functie de modificarile din zilele urmatoare revenim cu actualizari.

———————————————————————————————————————

Mentiune: Analiza a fost facuta la momentul publicarii articolului  cu ajutorul datelor culese din tehnologiei pe care o folosim d.p.d.v. SEO. Este posibil ca intre timp cifrele sa se modifice ca si forma de stabilizare a SERP-ului.

Iata si retrospectiva acestui update:

Pe data de 1 august un update de tip broad core algorithm a fost lansat, fiind confirmat oficial si de catre inginerii Google prin intermediul retelei Twitter.

 

Totodata, analizand volatilitatea SERP cu ajutorul unor tehnologii ce incorporeaza tracking-ul din SERP se observa o crestere a modificarilor rezultatelor in Google la nivel global, iata si cateva imagini:

Schimbare de algoritm Google 1 august

Update google 1 august broad core

Datele pot fi verificate aici:

Analizand cu mai multe tehnologii diferite am observat ca cei de la Algoroo nu evidentiaza fluctuatii pe Desktop SERP ci doar pe Mobile SERP. (iata si imaginile de mai jos)

algoroo desktop modificare algoritm 2018

Iata si varianta de pe mobil:

algoroo fluctuatii de ranking seo

Poti verifica fluctuatiile din SERP vizitand https://algoroo.com/

Iata si cateva reactii din partea unor webmasteri conform forumului Webmaster World:
(Vezi aici toate discutiile https://www.webmasterworld.com/google/4913603.htm )

reactii din comunitatea SEO

Studiu de caz preliminar pe un proiect din cadrul agentiei SEO Cupcake

Din imaginea de mai jos am facut o comparatie cu impactul acestui algoritm raportat la
ranking-ul de Mobile / Desktop.

Se observa ca tinta(obiectivul general) update-ului de algoritm a fost rank-urile de pe mobil, lucru in corelare cu situatia din Algoroo.

studiu de caz SEO 2018 pe baza update-ului Google Mobile

Ca si sinteza, acest proiect a inregistrat o crestere de 21% VS pe Desktop ranks si 32% VS pe Mobile ranks. Asta inseamna o discrepanta de aprox 35% intre pozitionarile cuvintelor cheie de la acest proiect.

Mentiuni:

Tehnologia de tracking are nevoie de 1-2 zile pentru a stabiliza toate cuvintele cheie si rank-ul acestora. Dupa stabilizarea efectiva a tracking-ului, se pot analiza mai in detaliu toate situatiile si veni cu solutii particulare.

Concluzii + Elemente de luat in calcul dupa acest update:

 

  • la acest moment, din primele date acumulate si analizate, rezulta ca update-ul este legat de rezultatele organice de pe Mobile SERP. (echipa tehnica inca analizeaza datele, insa este indicat pentru moment sa asteptam o stabilizare a SERP-ului).
  • CTR-ul organic din Google Search Console pentru interogarile de pe mobile
  • Viteza de incarcare a site-ului pe mobile
  • Dwell time si cum putem sa il influentam pe mobile (Vezi ce inseamna aici https://ahrefs.com/blog/dwell-time/)
  • continut vizibil pe desktop dar neadaptat pe varianta de mobile
  • situatii de tip tehnic SEO (canonical, meta robots, robots.txt, redirects) pentru varianta de mobile.
  • Bounce rate + exit rate + timp per pagina (doar cele de pe mobile pentru optimizare granulara)
  • Cautarile de brand in Google ale site-ului respectiv in comparatie cu competitorii
  • arhitectura site-ului + eventuale fluctuatii de continut (ex: produse sterse s.a.m.d)
  • Continut duplicat
  • Keyword stuffing
  • alte erori specifice evidentiate in Google Search Console
Cristian Bolocan
Head of SEO Department

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam