Native Advertising: Tot ce Trebuie să Știi Pentru a Obține Succesul Online

Durata citire articol - 22 min.

Native Advertising: Tot ce Trebuie să Știi Pentru a Obține Succesul Online

Tot mai multe update-uri în lumea marketingului digital, noi provocări care ne determină să căutăm și să găsim soluții pentru strategiile de comunicare de marketing. Așa cum deja sigur îți e cunoscut, dacă nu te adaptezi la noile cerințe, afacerea ta se poate plafona, fără măcar să ai timp să îți dai seama ce s-a întâmplat. Noi ne dorim ca prin acest articol să răspundem la câteva întrebări legate de ce reprezintă native advertising sau native ads, cum te ajută și cum se diferențiază de content marketing și branded content, totul cu scopul de a-ți oferi câteva insight-uri ingenioase, adaptate businessurilor, brandurilor, serviciilor și produselor care-și fac veacul în lumea digitală.

Keep in mind, cu cât ai identificat mai bine core targetul căruia i te adresezi și oferi o listă întreagă cu soluții de marketing aplicate în mod inteligent, care să fidelizeze și să genereze engagement, cu atât ești mai aproape de publicul tău și de traiectoria glorioasă care îți aduce și rezultate măsurabile.

Cuprins

1. Ce reprezintă Native Advertising și cum definim noi Native Advertisingul?

2. Statistici globale despre Native Advertising 

3. Caracteristici importante ale Native Advertising

4. Care sunt principalele tipuri de Native Advertising?

5. Care sunt cele mai bune practici de care trebuie să ții cont atunci când faci Native Advertising? 

6. Avantajele pe care le ai dacă optezi pentru Native Advertising

7. Native Advertising vs. Content Marketing vs. Branded Content

  • 7.1. Ce este Content Marketing?
  • 7.2. Principalele beneficii pe care tehnicile de Content Marketing le aduc unui brand
  • 7.3. Branded Content (definiție)
  • 7.4. Beneficii pe care acest tip specific de conținut îl aduce companiilor

8. Principalele diferențe între Native Advertising, Content Marketing și Branded Content

8.1. Native Advertising versus Content Marketing

8.2. Native Advertising versus Branded Content

8.3. Content Marketing versus Branded Content

9. Exemple de articole de tip Native Advertising, Content Marketing și Branded Content

9.1. Articole de tip Native Advertising

9.2. Articole de tip Content Marketing

9.3. Articole de tip Branded Content

10. Care sunt cele mai potrivite industrii pentru Native Advertising?

11. Viitorul Native Advertisingului – trenduri pe care trebuie să le urmărești

1. Ce reprezintă Native Advertising și cum definim noi Native Advertisingul?

În zilele noastre, cu siguranță ai interacționat cu publicitatea nativă (Native Advertising) fără măcar să realizezi. Și suntem abia la început. Native Advertising este peste tot prin jurul nostru, fapt ce o face din ce în ce mai greu de sesizat. 

Ce este, de fapt, publicitatea nativă? Ei bine, așa cum a fost definită de Dan Greenberg, native advertising este “o formă de publicitate ce îmbrăca forma vizuală a mediului/canalului unde este publicată și în care reclama devine parte din conținutul integrat”.

Când vine vorba de optimizarea SEO, noi definim publicitatea nativă drept o modalitate de integrare a publicității plătite prin intermediul unor texte, materiale native video/audio, articole etc., care au la bază o gândire strategică și creativă, având ca scop final livrarea lor într-un mediu relaxat și ușor de asimilat de publicul vizat.

Ce face ca materialele de native advertising să fie atât de ușor de integrat? Ei bine, modalitatea eficientă și promițătoare prin care este integrată în cele mai “neașteptate” contexte, fiind creată în așa fel încât să fie ușor de “digerat” chiar și de cei mai aprigi ochi, ajungând într-o manieră potrivită la utilizatori, în funcție de interese și obiective.

2. Statistici globale despre Native Advertising 

Pentru a accentua importanța adoptării unei strategii de Native Advertising, câteva statistici globale te vor face să înțelegi mai bine impactul pe care îl poate avea: 

  • Comparativ cu alte tipuri de reclame, utilizatorilor le este atrasă atenția de către native advertising mult mai des, această formă de promovare nefiind întotdeauna ocolită de către internauți.
  • Există un trend prin care un procent semnificativ de persoane își dorește să reducă timpul petrecut pe rețelele de socializare și să își petreacă timpul online pe alte site-uri. Aceste site-uri pot fi chiar cele care postează conținut de native advertising, marketerii având, așadar, noi oportunități de a promova diverse branduri.
  • Unele publicații online au reușit să câștige încrederea cititorilor de-a lungul anilor. Așadar, orice material de native advertising postat aici poate fi văzut de către cititori drept o sursă bună de informații sau de sfaturi, în special dacă este vorba de promovarea anumitor produse sau servicii. 
  • Mulțumită gradului crescut de încredere pe care utilizatorii îl au în anumite publicații, posibilitatea ca aceștia să împartă articolele citite cu prietenii sau familia este mai mare. 
  • Intenția de cumpărare poate fi influențată cu ajutorul eforturilor de native advertising cu mai multă ușurință comparativ cu alte reclame tip PPC.

3. Caracteristici importante ale Native Advertising

În prezent, conceptul este raspândit mai ales în mediul online, de aceea este nelipsit din campaniile de optimizare SEO de calitate, și poate exista sub mai multe forme: articole, infografice, video-uri etc.

Exemplu: pentru a face parte din categoria Native Advertising, conținutul unui articol ce cuprinde link-uri de tip inbound nu trebuie să se diferențieze de restul articolelor ce fac parte din portofoliul publicației pe care va apărea. Acest lucru reprezintă, de fapt, și scopul acestui tip de publicitate, și anume acela de a se pierde în context și de a nu ieși în evidență ca fiind un conținut plătit.

Practic, brandul “închiriază” un spațiu pe o platformă care nu îi aparține, pentru a-și promova produsele sau serviciile, în mod indirect. Se diferențiază, însă, de alte tipuri de publicitate, tocmai prin conceptul de “nativ” și prin contextul informațional, valoros, de ajutor pentru publicul căruia i se adresează. De aici, poate apărea confuzia cu ceea ce înseamnă Content Marketing, însă așa cum vei descoperi în rândurile care urmează, aceste noțiuni NU sunt una și aceeași.

Caracteristici importante ale Native Advertising:

  • Brandul plătește pentru postarea conținutului pe platforme care nu îi aparțin;
  • Conținutul este informațional, folositor și interesant pentru publicul țintă căruia i se adresează;
  • Nu întrerupe acel user experience al unei persoane care folosește platforma pentru a-i atrage atenția către anumite produse sau servicii, nu afectează comportamentul normal al utilizatorului pe respectivul canal;
  • Conținutul poate fi creat atât de brand sau de intermediari, precum agențiile de marketing, cât și de către publisher;
  • Elementele de Native Advertising sunt cele pe care utilizatorul le vede înainte de a da click pe pagina de destinație.

În legătură cu ultimul punct, există numeroase dezbateri dacă practicile de Native Advertising sunt sau nu corecte față de public, pentru că marcajele specifice publicității plătite pot fi greu de observat. De aceea, Interactive Advertising Bureau recomandă ca următoarele principii de divulgare să fie respectate:

  • Utilizarea unui limbaj explicit, ușor de înțeles de către toți utilizatorii, pentru a dezvălui că respectivul conținut este plătit, chiar dacă forma de publicitate nu este una “tradițională”;
  • Elementul care dezvăluie această informație trebuie să fie îndeajuns de mare și de vizibil în cadrul materialului, indiferent de tipul de platformă de pe care este vizualizat (desktop, mobile etc.).

Așadar, un material calitativ de Native Advertising respectă valorile platformei pe care urmează a fi postat, oferă informații folositoare, captivante publicului, pentru ca acesta să interacționeze cu el mai mult decât cu un alt tip de publicitate și nu întrerupe experiența unui utilizator pe respectiva platformă.

O agenție de marketing online care are în componență specialiști dedicați poate ajuta orice brand să își atingă scopurile prin intermediul Native Advertising-ului. În afară de construirea unui conținut de calitate, foarte importantă este și alegerea platformei pe care urmează să fie urcat materialul. Aceasta trebuie să atragă sau să aibă format publicul de interes pentru brand, pentru ca mesajul să ajungă acolo unde trebuie. Aici, specialiștii în domeniu pot oferi un ajutor vital: selectarea publisher-ului potrivit și crearea unei legături cu acesta, având o bază de date numeroasă și variată din care pot alege.

4. Care sunt principalele tipuri de Native Advertising?

Așa cum spuneam și în introducerea acestui articol, formele de prezentare și promovare a serviciilor și produselor s-au diversificat enorm când vine vorba de online advertising, făcându-și loc spre a ieși la suprafață în cele mai interactive forme.

Astfel, se remarcă în prezent următoarele tipuri de Native Advertising:

  • Infeed Ad Units – advertoriale (articole de promovare) postate în feed cu scopul de a contribui la monetizarea site-ului tău, dar și pentru a oferi vizitatorului o și mai bună experiență în site. 
  • Search Ads – sunt reclamele afișate în motoarele de căutare, despura căutărilor organice. 
  • Recommendation Widgets – reprezintă toate recomandările pe care le întâlnești la fiecare final de articol parcurs de tine și care sunt sugerate ca fiind în topul preferințelor, legate (din punct de vedere informativ) cu ce ai citit în articolul parcurs de tine). 
  • Promoted Listings – sunt prezentate preponderent în site-urile de e-commerce, dar și în acele site-uri specifice care au scopul de a “compara” produsele între ele. 
  • In-Ad – sunt acele native ad formats reprezentate de bannere cu un conținut relevant pentru contextul în care sunt afișate pentru publicul țintă.

5. Care sunt cele mai bune practici de care trebuie să ții cont atunci când faci Native Advertising? 

Indiferent de scopul pe care îl ai în momentul în care publici un articol (vizibilitate sau vânzare), în momentul în care scrii, conținutul mesajului trebuie să fie redactat în așa fel încât acesta să atragă atenția într-o manieră ușoară, interactivă și pe alocuri amuzantă, toate cu scopul final de a crea o comunicare “camuflată” a produselor și serviciilor pe care businessul tău le promovează.

Chiar dacă este vorba de un conținut plătit, el are ca obiectiv plasarea produselor și serviciilor într-o formă naturală care să îi anunțe și să îi convingă pe utilizatori să treacă la acțiune, indiferent dacă acesta este însoțit de specificația P, Ad plătit/sponsorizat etc.

Nu trebuie să te mire faptul că la ora actuală există tone de strategii de marketing care alocă bugete consistente acestui tip de promovare. Materialul creat după strategia de comunicare pe care o agenție cu specific ți-o oferă, trebuie să permită integrarea perfectă a conținutului, și, în același timp, să îl deosebească puțin de restul conținutului prezent pe site.

Pentru a realiza această formă de publicitate, ai nevoie de un copywriter, un editor sau un content writer care să știe bine cum “stă treaba” cu publicitatea. Dacă nu ai în vedere alegerea unui om specializat în acest domeniu, riști să atragi atenția în mod negativ asupra platformei tale, care poate duce la consecințe nedorite, sau, mai simplu spus, caracterul nativ al articolelor nu va fi îndeplinit.

6. Avantajele pe care le ai dacă optezi pentru Native Advertising

Folosirea strategiilor de native advertising când vine vorba de online advertising îți poate aduce numeroase avantaje, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Totuși, pentru a avea parte de acestea, maniera în care aplici strategiile, felul în care ele se concretizează în mod practic, contează mai mult decât ai putea crede! 

Dacă te-am descurajat puțin, citește mai jos câteva dintre beneficiile native advertisingului și a strategiilor implementate corect și vei vedea că eforturile tale vor merita: 

  • creșterea vizibilității în rândul audienței;
  • creșterea traficului în site;
  • backlink-uri de calitate – aici ai un articol dedicat acestui subiect;
  • engagement în site;
  • generare de conținut calitativ pentru audiența ta;
  • transparența în promovarea serviciilor pe care le furnizezi;
  • educarea publicului într-o manieră smart cu privire la calitatea brandului, serviciilor și produselor pe care le furnizezi;
  • SEO calitativ.

Știm, pare a fi greu de atins, dar crearea de materiale de Native Advertising și a unui conținut de calitate, ușor de perceput de publicul căruia i te adresezi, te poate duce pe culmile succesului. În plus, această formă de promovare pledează pentru crearea unui conținut transparent, iar acest lucru nu va atrage decât o poziționare bună față de concurența ta. 

Nu uita, în momentul în care te hotărăști să faci Native Advertising, fii atent la: maniera în care se creează conținutul, cât de ușor îți este să înțelegi ceea ce se promovează și cât de armonios este îmbinată utilitatea informațiilor, alături de creativitate.

7. Native Advertising vs. Content Marketing vs. Branded Content

1. Robert Rose despre Native Advertising Content Marketing si Branded Content

Aceste trei noțiuni nu sunt străine unui copywriter cu experiență în domeniul publicității, însă pot reprezenta o provocare pentru cei care nu cunosc îndeaproape tainele marketingului. Problematice sunt, în primul rând, definițiile acestor practici și, mai ales, diferențele dintre ele. Deși toate sunt parte integrantă a oricărei campanii de succes, rezultatele vor fi pe măsura așteptărilor numai dacă sunt utilizate corect.

Înainte de a explica diferențele, trebuie să specificăm că o strategie de creare de conținut în platformele online reprezintă o tehnică bună de SEO ce poate fi încadrată atât la categoria de SEO on page, cât și la SEO off page. Ai în vedere crearea de conținut calitativ care să folosească intereselor utilizatorului și, în final, să “servească” și motoarelor de căutare. Fie că publici în site sau în afara lui, orice conținut pe care îl creezi va fi văzut de motoarele de căutare ca fiind o informație relevantă cu referire la brandul tău. 

Chiar dacă aceste concepte pot fi neclare, odată ce parcurgi informațiile de mai jos, vei avea o idee mai exactă despre importanța fiecăruia, dar și despre valoarea pe care fiecare o aduce oricărei campanii de marketing.

Ce trebuie să știi: fiecare dintre aceste practici, executată corect, poate fi optimizată pentru a se adresa unui aspect diferit din parcursul a ceea ce înseamnă “engagement”. Cu alte cuvinte, așa cum fiecare strategie de publicitate aduce rezultate pentru diverse obiective de business, fiecare tip de conținut va aduce rezolvarea unor nevoi specifice, necesare pentru ca obiectivul final al unei campanii să fie atins.

7.1. Ce este Content Marketing?

Content Marketing-ul este o tehnică strategică de marketing ce are ca scop crearea și distribuirea unui conținut valoros, relevant și consistent, cu scopul de a atrage și de a păstra un public țintă bine definit, activitate care, ulterior, se transformă în conversii valoroase pentru brand. Aceasta vine ca o soluție la saturația utilizatorilor de a fi atacați cu publicitate “agresivă”, care, în prezent, nu mai funcționează și care nu mai aduce beneficii niciunui business.

În schimb, Content Marketing-ul întâmpină publicul țintă și potențialii clienți cu soluții folositoare la problemele cu care aceștia se confruntă, obținând, în același timp, fidelizarea acestora și o apreciere deosebită pentru brand. În loc să ceară acțiuni rapide și monetizarea pe termen scurt, strategia urmărește să ofere, în primul rând, informații și experiențe utile audienței, într-o formă dorită de aceasta. Nu este de mirare că specialiștii consideră această practică drept “prezentul și viitorul marketingului”.

7.2. Principalele beneficii pe care tehnicile de Content Marketing le aduc unui brand

Cele mai importante trei avantaje aduse de tehnicile de Content Marketing sunt: 

  • Vânzări mai numeroase
  • Reducerea costurilor cu publicitatea
  • O bază calitativă de clienți fideli

Conținutul calitativ stă la baza Content Marketing-ului. Multe companii au impresia că oferă conținut, însă acesta nu aduce plusvaloare clienților sau publicului, iar acest lucru se observă cu ușurință în felul care aceștia se raportează la brand și, bineînțeles, în vânzări. Spam-urile, sub orice formă, sunt de evitat de către un brand care vrea să își construiască o imagine puternică și o relație de fidelitate cu clienții.

Dacă un conținut nu este relevant sau valoros, acesta nu se încadrează în categoria Content Marketing și nu va aduce niciodată rezultatele dorite.

Cel mai ușor mod în care poți implementa tehnicile de Content Marketing este prin intermediul platformelor tale online, precum blog, newsletter, site-ul propriu. În general, acest concept este o parte importantă a campaniilor de optimizare SEO, pentru că majoritatea persoanelor care vor să afle informații despre un anumit subiect le solicită prin intermediul motoarelor de căutare. În România, din păcate, există foarte puține agenții care înțeleg importanța și valoarea pe care Content Marketing-ul o aduce unui business.

În mod ideal, indiferent de metoda prin care oferi informații (articole, video-uri, e-books etc.) trebuie să te asiguri că materialul conține detalii corecte, pe care publicul nu le poate găsi în altă parte, detalii specifice care îi răspund acestuia la întrebări sau la problemele pe care le întâmpină, astfel câștigând încrederea și interesul clienților și a potențialilor clienți. Cu alte cuvinte, un material calitativ este obligatoriu pentru ca această tehnică să funcționeze! Un criteriu important al unui conținut foarte bun este caracteristica numită “Evergreen”. Despre aceasta, am scris un articol anterior, pe care îl poți descoperi AICI.

Exemplu: În momentul în care devii o sursă de informații credibilă, interesantă, captivantă și, mai ales, utilă, iar persoanele nu doar că vizualizează, folosesc, pun în practică ceea ce au aflat, ci și revin pe platformele tale ori de câte ori caută rezolvarea la o anumită problemă, poți considera că ai succes în ceea ce privește Content Marketing-ul!

Dacă încă te întrebi cum te va ajuta această tehnică de marketing să îți atingi principalul scop, acela de a vinde produse sau servicii, răspunsul este unul simplu: traficul mărit pe platformele tale înseamnă un grup numeros de persoane care au încredere în brandul tău, astfel încât vor cumpăra ceea ce tu le oferi, de fiecare dată când vor avea nevoie.

Iată de ce ar trebui să iei în considerare Content Marketing-ul și ce efecte poate avea acesta asupra brandului tău:

  • Vei atrage oamenii potriviți (potențiali clienți): dacă o persoană introduce în motorul de căutare o întrebare pentru care caută răspuns, iar printre search results va apărea un material al brandului care îi satisface complet nevoile și care îi oferă și soluții eficiente, aceasta va reveni pe site și vei câștiga un client interesat de ceea ce îi poți pune tu la dispoziție prin produsele și serviciile tale;
  • Vei dobândi o audiență interesată și implicată: aici intervine valoarea materialului tău, care se traduce prin reușita acestuia de a satisface nevoile publicului. Odată ce ai reușit, orice persoană poate deveni cel mai bun brand ambassador pe care îl poți avea;
  • Vei atrage noi clienți;
  • Vei consolida relația cu actualii clienți.

7.3. Branded Content (definiție)

Branded Content este o tehnică de marketing care se concentrează pe construirea de conținut ce este asociat cu un anumit brand și are ca scop crearea notorietății în jurul acestuia. Materialele de Branded Content au valoare informațională, educativă sau de entertainment, vizează promovarea valorilor companiei și a calităților care o deosebesc de competitori, și nu a produselor sau serviciilor pe care aceasta le oferă.

Iată cum trebuie să fie Branded Content-ul:

  • Concentrat pe valorile brandului, nu pe produse sau servicii;
  • Să stimuleze conversația și notorietatea din jurul brandului;
  • Să fie un conținut care să genereze valoare pentru public, un conținut pe care acesta își dorește să îl consume;
  • Orientat către emoții, și nu spre rațiune, pentru a crea o legătură de valoare cu publicul;
  • Bazat pe storytelling;
  • Poate fi prezentat prin diferite canale și platforme;
  • Poate fi obținut în baza unei colaborări între reprezentanții brandului și profesioniști în domeniu.

7.4. Beneficii pe care acest tip specific de conținut îl aduce companiilor

Există mai multe beneficii aduse de branded content strategiilor de marketing digital, principalele dintre acestea fiind:

  • Nu este invaziv – se urmărește atragerea naturală a utilizatorilor și cultivarea dorinței acestora de a se apropia de brand;
  • Creează o legătură emoțională cu utilizatorii – prin intermediul storytelling-ului, un brand poate genera reacții și emoții acestora, pe care ei le vor asocia cu brandul;
  • Are potențial viral – pentru că acest conținut este atractiv pentru utilizatori, are șanse foarte mari de a fi distribuit pe diferite canale de media sau social media;
  • Îmbunătățește poziția brandului în percepția publicului – conținutul, fiind o poveste ce reprezintă și promovează valorile companiei, are un impact pozitiv în ceea ce privește asocierea caracteristicilor și a principiilor, în mintea utilizatorilor, cu brandul;
  • Aduce trafic către site-ul brandului;
  • Provoacă interacțiunea activă cu utilizatorii.

Practic, Branded Content este un tip de conținut ce are în spate o anumită tactică, produs, în general, în urma unei colaborări între brand și canalele media, care încurajează audiența să interacționeze cu brandul pe baza valorii sale informative, educaționale sau de divertisment, conform Content Marketing Institute.

8. Principalele diferențe între Native Advertising, Content Marketing și Branded Content

Acum că știi ce înseamnă fiecare noțiune, dar și ce presupune aceasta în raport cu strategiile de marketing pentru un brand, este mai ușor să le diferențiezi.

În acest sens, îți prezentăm în continuare, pe scurt, cum pot fi aceste noțiuni deosebite și recunoscute fără prea mult efort.

8.1. Native Advertising versus Content Marketing

Un indicator care te ajută să faci diferența între Native Advertising și Content Marketing este, în primul rând, platforma pe care materialele se regăsesc.

Conținutul de tip Native Advertising este postat pe canale ce NU aparțin brandului, în timp ce Content Marketing-ul se regăsește pe platforme proprii, controlate, precum blog, site-ul propriu, conturi de social media, aplicații etc.

Materialele de tip Content Marketing sunt bogate în conținut și prezintă informații numeroase referitoare la un anumit subiect. Au ca scop fidelizarea unui public specific, pe termen lung, și atragerea utilizatorilor către site-ul companiei nu doar pentru a vinde un produs specific, ci și pentru a deveni o sursă de încredere, informativă și educativă, pentru aceștia. În schimb, Native Advertising-ul se concentrează pe promovarea nativă a unor produse/servicii particulare, în momentul în care publicul intră în contact cu conținutul.

Se poate spune că Native Advertising-ul este orientat către brand și produse, în timp ce Content Marketing-ul urmărește să ofere audienței ceea ce aceasta caută și își dorește, primind, în schimb, atenție și notorietate.

Content Marketing-ul este o strategie pe termen lung, care necesită implicare, răbdare și alocarea unor resurse atât financiare, cât și de personal. De aceea, se potrivește companiilor care își doresc longevitate, recunoaștere pe piață și o poziție înaltă în preferințele publicului.

Native AdvertisingContent Marketing
Publicare: externă (bloguri, publicații online)Publicare: internă (blog, site, conturi de Social Media)
Durata minimă de implementare: 9 – 24 luniDurata minimă de implementare: 12 – 24 luni
Scop: Promovarea și creșterea vizibilității pe produse/servicii specificeScop: Stabilirea unei relații pe termen lung între brand și client; Creșterea vizibilității brandului
Orientat către: Produse/servicii/brandOrientat către: Clienți și potențiali clienți
Cum funcționează: Promovarea brandului în fața unei audiențe deja formată; Închirierea unui spațiu specific pentru publicitate nativăCum funcționează: Construiește un public al brandului și îl atrage către platformele proprii; Aduce informații utile și complete audienței

8.2. Native Advertising versus Branded Content

În acest caz, principala deosebire o reprezintă nu doar tipul de conținut, ci și scopul acestuia, felul în care este construit și focusul său. Materialele de Native Advertising se concentrează, pe lângă generarea de informații folositoare, pe vânzarea produselor, în timp ce Branded Content-ul are în prim-plan promovarea valorilor brandului, ca entitate, și brand awareness-ul.

În timp ce conținutul de tip Native Advertising este unul pasiv, Branded Content-ul urmărește să atragă implicarea activă a utilizatorilor.

În plus, în materialele de Branded Content, nu este necesar neapărat să apară sau să fie menționate produsele/serviciile.

8.3. Content Marketing versus Branded Content

Deși aceste două noțiuni pot fi ușor de confundat, pentru că Branded Content-ul este o parte integrantă a Content Marketing-ului, există o diferență majoră între cele două, și anume: Content Marketing-ul este o strategie ce implică și controlează toate tipurile de conținut pe care un brand le generează, Branded Content este doar unul dintre aceste tipuri de conținut.

Imaginează-ți că content marketing-ul este un tort mare, iar branded content-ul este doar o felie din acest tort, doar o parte componentă dintr-un întreg.

9. Exemple de articole de tip Native Advertising, Content Marketing și Branded Content

În continuare, vei descoperi exemple de articole și materiale construite în funcție de caracteristicile fiecărui concept prezentat anterior, pentru a-ți face o idee mai clară despre cum pot fi acestea puse în practică.

9.1. Articole de tip Native Advertising

uVAZdRah8wmKA9qiRmqPAuWO6g87BIB5mHkieHr9rA74jAKY1IUIEQQgtkIOnbnPqUpyLHSyg3ciw0Xi7dz9Egve50cf4rIUPGtQHhEmkd84KKed4RlADv1Ffp ehL7ihus8oQZp0 zfyrv4FQohZoQ

Publicat pe: Buzzfeed.com
Brand: HBO

Articolul este construit astfel încât să se plieze pe așteptările și dorințele audienței platformei și are rol de entertainment. Scopul este promovarea unui serial produs de HBO, “Togetherness”.

Articolul poate fi vizualizat aici

2.1. Native Advertising - articol Buzzfeed
2.1. Native Advertising - articol Buzzfeed (2)
2.1. Native Advertising - articol Buzzfeed (3)

Publicat pe: Buzzfeed.com
Brand: Ikea Canada

Prezentat sub forma unui Quiz, la finalul căruia utilizatorul poate afla ce fel de decor i se potrivește, articolul reprezintă o modalitate atractivă de a-i atrage pe cei interesați către cel mai recent catalog Ikea. Se potrivește contextului și este pe placul audienței pe care publicația îl are, astfel încât brandul are mari șanse de a-și face cunoscute produsele în fața unui public ce se poate transforma în clienți ori potențiali clienți. Rezultatul Quiz-ului reprezintă partea informativă a articolului, ce poate fi vizualizată într-un mod inovativ și interactiv.

2.2. Native Advertising - articol Entrepreneur
2.2. Native Advertising - articol Entrepreneur (2)
2.2. Native Advertising - articol Entrepreneur (3)

Publicat pe: Entrepreneur.com
Brand: Contactually by Compass

Articolul este unul informațional, ce oferă sugestii folositoare pentru cei care vor să devină antreprenori mai buni. Conținutul se potrivește perfect cu cel al publicației, iar plasarea brandului este făcută în mod nativ, venind ca o soluție utilă în legătură cu tema articolului.

Articolul poate fi vizualizat aici

9.2. Articole de tip Content Marketing

3. Content Marketing - articol Ikea

Brand: Ikea

În acest material, publicat pe site-ul companiei, audienței i se oferă soluții la îndemână pentru depozitarea obiectelor în bucătărie. Articolul este scris din perspectiva unui food blogger din Belgia, pentru a accentua utilitatea sfaturilor existente. Internal linking-ul duce către alte articole sau produse pe care utilizatorii le-ar putea găsi folositoare pentru a-și rezolva problemele.

4. Content Marketing - articol Redbull

Brand: Redbull

Pe varianta site-ului american ce aparține brandului Redbull, se regăsesc articole ca acesta, ce au ca scop informarea audienței despre subiecte de interes. Astfel, detaliile pe care brandul le oferă despre verificarea unei biciclete de munte înaintea unei aventuri sunt folositoare oricărei persoane care are ca hobby o astfel de activitate.

Articolul poate fi vizualizat aici

9.3. Articole de tip Branded Content

5. Branded Content - Ikea
5. Branded Content - articol Ikea

Brand: Ikea

Ikea este un brand recunoscut internațional pentru succesul său, obținut și prin campanii de marketing inovative și corect implementate. Un exemplu foarte bun de articole de tip Branded Content se regăsesc în categoria “Sustainable everyday”, pe site-ul companiei din Marea Britanie. Acestea conțin informații referitoare la valorile companiei, la cum încearcă aceasta să dea un exemplu pozitiv în lume, printr-un model de business sustenabil și orientat către soluții ce nu afectează, ci chiar îmbunătățesc, calitatea vieții și protejarea mediului înconjurător. Astfel, imaginea lor, în percepția publicului, va fi asociată cu un brand care ține cont de aceste lucruri.

Articolele pot fi vizualizate aici

Implementate corect, aceste trei noțiuni de marketing, Native Advertising, Content Marketing și Branded Content pot aduce numeroase beneficii oricărui brand care le utilizează. O campanie de optimizare SEO trebuie să aibă încorporate în strategia globală tehnicile menționate, în special Native Advertising și Content Marketing. Din păcate, nu toate companiile țin cont de acest lucru, ceea ce se poate observa în rezultatele care lasă de dorit în ceea ce privește promovarea.

Având acest aspect în minte, îți recomandăm să acorzi atenție la formele de promovare pe care le adopți pentru brandul tău, acesta să fie nișat pe specificul canalului pe care ai ales să îți promovezi serviciile și produsele.

10. Care sunt cele mai potrivite industrii pentru Native Advertising?

Deși ai putea crede că strategiile de native advertising sunt implementate doar de diverse magazine online sau companii care oferă servicii digitale, în realitate, numeroase industrii sunt potrivite pentru native advertising. Printre acestea se numără:

  • Industria alimentară: conținutul informațional legat de diverse produse, promovarea reducerilor sau prezentarea beneficiilor aduse – firmele care activează în această industrie pot obține numeroase avantaje în urma creării și postării articolelor de native advertising. 
  • Sănătate: oferirea de informații relevante cititorilor îi poate convinge pe aceștia să viziteze un anumit cabinet medical, o clinică privată sau să apeleze la diverse servicii din acest domeniu.
  • Fitness și nutriție – persoanele care activează în acest domeniu, fie că este vorba despre nutriționiști, antrenori personali and everything in between pot obține leaduri numeroase dacă vor implementa strategii de smart link building
  • Logistică – firmele din acest domeniu pot câștiga încrederea potențialilor clienți cu ajutorul materialelor de native advertising. Spre exemplu, pot scoate în evidență care sunt punctele lor forte și cum se diferențiază de competiție.
  • Turism – afacerile din domeniul turismului au opțiuni aproape nelimitate atunci când vine vorba de crearea de conținut pentru native advertising. Se poate discuta despre diverse locații, atracții turistice, locuri mai puțin cunoscute, pachete de vacanță etc.
  • E-commerce – bineînțeles, orice afacere din această industrie trebuie să își consolideze prezența online pentru a câștiga cât mai mulți clienți, iar native advertisingul oferă numeroase modalități prin care poate fi bifat acest obiectiv de marketing.
  • Educație – o instituție în acest domeniu sau persoanele care activează independent pot atrage mai mulți cursanți cu ajutorul materialelor de native ads.
  • Retail – nu doar magazinele online pot beneficia de pe urma native advertisingului, ci și magazinele cu locații fizice, indiferent de orașul în care se află.
  • Finanțe – toate afacerile care au legătură cu finanțele trebuie să aibă o imagine impecabilă în ochii potențialilor clienți și să se asigure că au câștigat încrederea acestora. Materialele de native advertising pot ajuta în acest sens prin oferirea de informații relevante și utile. 

11. Viitorul Native Advertisingului – trenduri pe care trebuie să le urmărești

The future is bright când vine vorba de native advertising! Există câteva trenduri pe care le poți urmări pentru a te convinge de acest lucru: 

  • Popularitatea native advertisingului este în continuă creștere. Tot mai multe afaceri și persoane de marketing și-au dat seama de avantajele aduse de acest tip de promovare și de faptul că atunci când este implementat corect, poate fi folosit aproape zilnic! Acest fapt duce și la o creștere a bugetului alocat pe campanii de native ads, trend care poate fi observat la nivel global.
  • Mulțumită avantajelor aduse de această metodă de promovare, tot mai multe publicații vor dori să publice conținut de publicitate nativă, ajutând marketerii să aibă opțiuni variate când vine vorba de mediile care le pot prelua mesajul.
  • Algoritmii de recomandare a diverselor articole sau postări au devenit din ce în ce mai inteligenți, iar șansele ca utilizatorii să petreacă mai mult timp pe o publicație care le recomandă diverse articole interesante sunt în continuă creștere.
  • Mai mult video? Da! Promovarea nativă prin intermediul videoclipurilor, pe diverse platforme, este din ce în ce mai populară. Mulți dintre utilizatori s-au obișnuit să urmărească clipuri (mai lungi sau mai scurte), iar acestea le pot stârni mai ușor curiozitatea decât alte elemente din news feed-ul lor.
  • Conținutul trebuie optimizat pentru mobil pentru a putea fi urmărit și înțeles fără probleme de către cei care își petrec majoritatea timpului online pe smartphone. Fie că e vorba de sponsored social media posts sau alte elemente din campaniile de social media marketing, articole pe diverse publicații, clipuri scurte etc., marketerii trebuie să se gândească la metode de promovare nativă care pot fi vizualizate indiferent unde s-ar afla o persoană din publicul țintă: în autobuz, în sala de așteptare de la doctor, în pauza de la job etc. 

Concluzionând, experiența calitativă pe care utilizatorii trebuie să o aibă pe orice platformă, și în special într-un site, este un must-have în zilele noastre. Acesta este un criteriu de selecție naturală, am spune noi, prin care utilizatorii te aleg sau nu în mod involuntar. Având acest aspect în minte, îți recomandăm să acorzi atenție la formele de promovare pe care le adopți pentru brandul tău, acesta din urmă să fie nișat pe specificul canalului pe care ai ales să îți promovezi serviciile și produsele.

Nu uita, în momentul în care te hotărăști să faci Native Advertising, fii atent la: maniera în care se creează conținutul, cât de ușor îți este să înțelegi ceea ce se promovează și cât de armonios este îmbinată utilitatea informațiilor, alături de creativitate.