While(1) vs. Blugento – Evaluare obiectivă: Păreri, Prețuri și Motive să alegi platformele

Nota: acest articol reprezinta o evaluare obiectiva asupra acestor 2 platforme de Ecommerce din Romania.

While(1) vs. Blugento – Evaluare obiectivă: Păreri, Prețuri și Motive să alegi platformele

Am avut acces, pentru auditul curent, la platforma While(1), în timp ce pentru  Blugento am folosit niște magazine din portofoliul platformelor online. Comparația va fi astfel un pic dificilă, atât pentru că nu am avut acces decât în front-end (partea vizibilă pentru vizitatori) pentru unele magazine, cât și pentru că elementul esențial de comparație între aceste platforme e dat de particularizări – cu alte cuvinte, contează foarte mult, în a lua o decizie între ce platformă să alegeți din cele 3, care sunt specificitățile proiectului. Există foarte multe variabile, integrări, customizări care pot face un proiect să fie mai potrivit pentru o platformă vs. alta.

Bineînțeles, nu am putut testa absolut toate configurațiile posibile, implementările, așa că luați acest audit cu un pic de scepticism – am testat front-end, nu și back-end, și la o comparație între aceste platforme contează mult datele specifice ale proiectului.

Acestea fiind zise, să începem.

Cuprins:
A. While (1)
1. Despre companie + Orientare internațională
2. Soluții oferite
3. Portofoliu
4. USP și VSP
5. Prețuri
6. Magazine online cunoscute
7. Prezență în social media
8. Instalare platformă
9. Design
10. Aspecte SEO
11. Viteză site
12. Back-end
13. Varianta de mobil
14. Concluzii
B. Blugento
1. Despre companie
2. Soluții oferite
3. Portofoliu
4. USP și VSP
5. Prețuri
6. Magazine online pe platformă
7. Prezență în social media
8. Aspecte de pe 3 magazine din portofoliu
9. Concluzii
C. Concluzii generale

A. While (1)


1. Despre companie + Orientare internațională

Este o platformă disponibilă în mai multe limbi – RO / EN / NL (olandeză).

Compania a fost fondată în 2014 în România.

Ca mică observație, While(1) este o condiție care se întâmplă întotdeauna. „Atâta timp cât adevărat este adevărat” s-ar putea traduce „While(1)”. Adică, întotdeauna, constant, peren. Un nume frumos.

2. Soluții oferite

While1 Shop este o platformă eCommerce in cloud.

While1 Voice este o soluție de telefonie in cloud.

Desigur, ne vom axa pe platforma de comerț electronic.

3. Portofoliu

Platforma se mândrește cu 500+ de proiecte pentru 300+ de clienți, un uptime de 99,9%, 20+ premii primite, 100+ integrări, 10+ ani de experiență și 20+ de industrii deservite.

4. USP și VSP

USP se referă la Unique Selling Proposition, lucruri care disting platforma de alte platforme. VSP este Value Selling Proposition, sunt elemente importante, dar care pot fi furnizate și de alte platforme.

  • Cloud – flexibilitate, garanție SLA și implementare rapidă în cloud.
  • Scalare – o platformă se poate scala chiar în numai câteva ore.
  • Integrare – API-uri și instrumente de afaceri terțe, la cerere.
  • Analytics – fiecare interacțiune a clienților se transformă în statistici de marketing.
  • Suport clienți și securitate – securizare și servicii de suport și mentenanță continue. Actualizări constante de securitate.
  • GSPR – soluții GDPR-ready.
  • Flexibilitate platformă – soluții personalizate, îmbunătățirea produselor sau suplimentarea resurselor, în urma unei solicitări.

5. Prețuri

Există 5 pachete de prețuri, particularizate pe diferite nevoi ».


6. Magazine online cunoscute

Printre clienții reprezentativi, mai populari (în opinia noastră) sunt cei de la Floria, IT Direct, Lensa, Sevensins, Vexio, Watch24, Watchshop.

7. Prezență în social media

Site-ul are o pagină de Facebook, o pagină de LinkedIn, și un cont de YouTube, însă, în general, se postează destul de rar pe aceste platforme, în ultima perioadă.

8. Instalare platformă

Pe multe platforme de magazin online, fie ele de tip cloud / SaaS, fie de tip instalare individuală (descarci fișiere și le pui pe server), există opțiunea de a descărca platforma sau de a face un cont demonstrativ online, eventual cu o aprobare. Aici e însă necesară o ofertă particularizată. Nu cunoaștem pașii următori, am primit o platformă de demo pentru teste, însă acest aspect e diferit față de unele platforme de tip SaaS / instalare pe server manuală.

9. Design

Am văzut mai multe magazine online din platforma While(1). Fiecare are un design particularizat.

Ce ne așteptăm aici este ca fiecare magazin să poată fi particularizat pe nevoile unui magazin anume.

Vom arăta mai jos un exemplu de magazin online demo, dar foarte probabil un magazin online creat pe platformă poate arăta foarte diferit de acest fel.

10. Aspecte SEO

a. URL-urile sunt de forma site.ro/categorie/ (pentru categorii), site.ro/categorie/subcategorie/ (pentru subcategorii), site.ro/categorie/subcategorie/produs (pentru produse). Este un aspect excelent pentru SEO.

b. Imaginile sunt salvate ca JPG (în majoritatea lor) sau ca PNG-uri. Este o soluție bună. Cu se se poate dezvolta aceasta este folosirea unui CDN, dar și folosirea formatului WebP pentru imagini, în plus față de JPG/PNG. Se poate folosi tagul <picture>, în care să fie inclus întâi WebP, apoi un JPG/PNG. Considerăm că această soluție ar putea aduce un spor de viteză.

Drept la replică, Gabriel Vasile, Managing Director, While1 Software S.R.L.:

Noi folosim CDN-uri, dar nu aveai cum sa vezi in demo, acela este mai mult pentru backend. Poti vedea, de ex la SevenSins/Vegis/Lensa
Legat de webp, il avem activat la unii clienti prin Cloudflare, dar majoritatea nu il vor, fiindca pe iPhone daca salvezi un Webp nu merge 🙂 Posibil sa existe tweaks aici, dar mai simplu a fost sa dezactivam.

c. Site-ul demonstrativ folosit pentru teste avea câteva zeci (poate chiar mii) de URL-uri prin care se putea naviga. A fost foarte bine că numărul total de JS/CSS folosite în acest site este în jurul cifrei de 5 (depinde cu ce tool/instrument măsurăm). Cu cât sunt mai puține fișiere JavaScript sau Cascading StyleSheet, cu atât site-ul se va încărca, în principiu, mai rapid.

d. Din 30.000+ URL-uri scanate, doar două URL-uri au fost pe http://, un semn foarte bun al securității site-ului.

e. Pe varianta demo, a fost un procent de aproximativ 30% din URL-uri care aveau redirect. Această cifră nu este tocmai bună, dar ne așteptăm să poată fi găsită o soluție pentru acest aspect.

Drept la replică, Gabriel Vasile, Managing Director, While1 Software S.R.L.:

Posibil sa fie legat tot de demo, sunt multe lucruri setate aiurea acolo pe frontend 🙂

f. Unele URL-uri au //filtre, în loc de /filtre în URL, ne așteptăm ca problema să se poată rezolva ușor.

g. Niciunul din URL-uri nu folosește diacritice în ele, excelent pe partea de SEO.

h. Din 20.000 de URL-uri scanate, toate au în atributul <title> numele magazinului. De asemenea, homepage-ul începe cu numele brandului. Titlurile nu folosesc diacritice. În general, titlurile nu sunt scrise doar cu majuscule. Categoriile cu multipaginare aveau numele paginii precizat în <title>. Toate sunt bune practici SEO bine implementate.

i. Marea majoritate a meta descrierilor sunt setate pentru pagini. În general, meta descrierile sunt unice. Unele meta descrieri au texte dinamice, precum numărul produselor sau prețurile. În meta descrieri sunt folosite texte scurte. Ca la orice text generat dinamic pentru foarte multe produse, se pot găsi îmbunătățiri, mai ales legate de lungimea meta descrierilor (ar trebui să fie 120-160 caractere cu spații), dar sunt cel puțin mulțumitoare și acestea.

j. Site-ul folosește atributul meta keywords (e inutil pentru Google și Bing). Nu e un aspect foarte important, ne așteptăm să poată fi scoase simplu de pe site. Să elimini un element inutil, de obicei, este un lucru ușor de făcut. Se pot scoate inclusiv doar din front end, chiar dacă ele există în baza de date în back-end.

k. Toate paginile au h1 definit corect, cu numele paginii curente. Un aspect excelent!

l. H2 pentru numele produselor în pagini de listing produse (categorii, subcategorii, căutare produse, alte pagini de listare produse)? În prezent, e pus pe H5. Nu e un aspect vital, ar putea fi pus pe H2. Ne așteptăm să fie o schimbare ușor de făcut.

m. Imaginile au nume de fișier OK ales (de forma numele-produsului-curent.jpg). De asemenea, majoritatea imaginilor au ca ALT text (util pentru motoarele de căutare și persoanele cu dificultăți de vedere) stabilit pe numele produsului. Ambele lucruri sunt excelente.

n. Pentru URL-urile mai importante, indexabile, site-ul are definit rel=canonical. Ne așteptăm ca setarea să fie flexibilă. Este un lucru bun.

o. Deși nu mai este necesar, site-ul folosește rel=next/prev. Nu e nici bine, nici rău, e neutru, nu afectează cu nimic. Este corect implementat.

p. Pentru pagini care nu sunt dorite pentru Google (recuperare parolă, coș de cumpărături), se folosește nofollow. Nu e un spor foarte mare, nu e însă nicio problemă că a fost implementat. Să zicem, un pic pozitiv.

q. Schema.org pentru pagina de produs – există, e foarte detaliată. Sunt erori implementare, dar este firesc pentru un magazin cu produse demo.

11. Viteză site

Pe prima pagină a site-ului sunt prezentate 5 produse, în pagina de categorie unul singur, iar în pagina de produs este o singură imagine. Pe de altă parte, site-ul încarcă tot ce ține de front-end-ul unui magazin online, de la meniuri, la fișiere JS+CSS, și alte lucruri precum fonturi, sau elemente grafice. Notele de mai jos sunt surprinzător de bune.

Am testat cele 3 tipuri de pagini (homepage, categorie, produs), folosind 4 instrumente online, dn care prezint, în această ordine, rezultatele pentru două din testele rulate. Sunt note excelente.

Fonturile nu sunt încărcate asincron, și nu se poate da pinch & zoom pe mobil, dar aceste aspecte sunt mici, ca importanță.

12. Back-end

a. Meniul principal pentru clientul magazinului

În meniul principal pot fi gestionate principalele elemente, din perspectiva unui client al magazinului.

Sunt disponibili „suspecții de serviciu”, lucrurile pe care te-ai aștepta să le găsești – date personale, adrese, istoric comenzi, wishlist, funcție de mesaje cu magazinul, vouchere.

b. Meniul principal pentru administratorul magazinului

Sunt numeroase facilități, este destul de clar doar uitându-vă la imaginea de mai jos care sunt acestea.

Ce ne-a atras atenția?

  • Clienți persoane fizice vs. juridice.
  • Grile de discount.
  • Log acces clienți.
  • Funcție de SMS-uri clienți.
  • Vizualizare coșuri de cumpărături.
  • Sistem pentru afiliați.
  • Opțiune retur marfă (RMA).
  • Listă motive anulare comenzi.
  • Listă intrări în service.
  • Vizualizare stocuri.
  • Funcție comenzi către furnizori.
  • Vizualizare istoric stocuri.
  • Resigilate.
  • Chestionare pentru magazin online.
  • Opțiune garanție extinsă magazin.
  • Alerte preț.
  • Funcție fotografii produse realizate de clienți.
  • Pe partea de marketing:
    • Bannere.
    • Promoții.
    • Newslettere.
    • Promoția zilei.
    • Vouchere.
    • Felicitări SMS.
    • Discounturi coș.
    • Lichidări stoc.
    • Funcție de „În curând”.
    • (altele)
  • Numeroase opțiuni contabilitate:
    • Registru.
    • Rapoarte.
    • Case de marcat.
    • (multe altele)
  • HR:
    • Salarii.
    • Zile speciale.
    • Concedii.
    • Tichete de masă.
    • Rapoarte.
  • Furnizori:
    • Stocuri.
    • Disponibilități furnizori.
    • Dropshipping.
    • Cursuri valutare.
    • Clienți API.
    • … Și multe altele.

c. Gestionare produse și adăugare produse

Prezentăm din interfață, în detaliu, doar funcția de listare produse, care arată cât de mult se pot filtra produsele, după tot felul de funcții. De asemenea, prezentăm opțiunea de adăugare produse.

d. Vizualizare stocuri

Arătăm, mai jos, o funcție de vizualizare a stocurilor:

e. Șabloane caracteristici

În funcție de detaliile specifice ale fiecărui tip de produs, se pot gestiona anumite șabloane pentru caracteristici produse. Mai jos, un exemplu de gestionare a acestora.

Interfața în „back-end” este complexă, însă pentru că e puternic particularizată de nevoile specifice ale fiecărui magazin, ne vom opri cu analiza aici pe partea de administrare site.

13. Varianta de mobil

Am testat site-ul pe mobil. Am putut apela direct din telefon numărul de telefon de contact (nu am și sunat, desigur, era un număr demonstrativ), am putut naviga prin site, apăsa pe butoane, am ajuns chiar și la pasul aproape final al trimiterii unei comenzi. Totul a funcționat foarte bine.

Ne-a plăcut că meniurile și alte elemente grafice sunt bine adaptate pentru mobil, site-ul se vedea bine.


14. Concluzii

Pentru funcțiile testate, platforma ni s-a părut foarte bună. Majoritatea aspectelor importante sunt acoperite inclusiv de varianta demonstrativă furnizată. Ne așteptăm să existe soluții și pentru unele aspecte negative semnalate aici.

B. Bulgento

În fine, am analizat Blugento.

1. Despre companie

Platforma este construită pe baza Magento.

2. Soluții oferite

Platforma oferă o soluție de tip comerț electronic (magazin online).

3. Portofoliu

Pe pagina de portofoliu sunt listate câteva zeci de magazine online, probabil lista completă e chiar mai mare.

4. USP și VSP

  • Design customizabil – mai degrabă decât un template, platforma poate furniza un aspect grafic care se poate particulariza.
  • Platforma este optimizată, conform creatorilor, cu toate dispozitivele.
  • Hostingul este inclus.
  • Platforma oferă un set extins de funcții, fără a solicita cunoștințe de programare.
  • Soluția este optimizată pentru creștere (SEO, Google Score pe partea de viteză este bun).
  • Soluția este localizată în România.

În pagina de prețuri sunt descrise numeroase facilități ale magazinelor:

  • Specialist tehnic dedicat.
  • Flexibilitatea și avantajele Magento.
  • Design personalizat, responsive.
  • Găzduire inclusă și certificat SSL.
  • Suport tehnic și training platformă.
  • Update-uri de securitate & back-up.
  • Integrare procesatori plăți online.
  • Integrare program contabilitate (SmartBill).
  • Soluții și tool-uri marketing.
  • Infrastructură SEO Ready.
  • Funcționalități pentru vânzări B2B.
  • Rapoarte avansate.
  • Integrare soluții tracking.
  • Abonare la newsletter.
  • Blog.
  • Import/Export produse (csv).
  • Produse simple, configurabile.
  • Produse virtuale sau downloadabile.
  • Editor design și pagini.
  • Versiune mobile-friendly.
  • Căutare în magazin.
  • Aliniere la GDPR.
  • 0 comision la vânzare.
  • Peste 300 de funcționalități incluse.

5. Prețuri

În pagina de prețuri se pot consulta variantele de preț oferite, sunt descrise în detaliu funcționalitățile oferite pentru fiecare pachet.

6. Magazine online pe platformă

Food Vibe, magazinul Andrei Gogan sunt magazine online realizate pe această platformă.

7. Prezență în social media

Site-ul are o prezență pe Facebook, Twitter, LinkedIn cu o activitate foarte bună.

8. Aspecte de pe 3 magazine din portofoliu

Am analizat 3 magazine din portofoliul platformei, și revenim cu câteva impresii.

  • Funcție de newsletter.
  • Opțiuni de produse cu specificații diferite (mărime pentru haine, de exemplu).
  • Numeroase opțiuni de filtrare în pagina de categorie.
  • Opțiune de recenzie.
  • Politică de GDPR bine implementată.
  • Carusel pentru prima pagină.
  • Funcție de sortare după popularitate.
  • Wishlist.
  • Comparare produse.
  • Telefon cu funcție de contact direct de pe mobil.

9. Concluzii

Platforma acoperă principalele funcționalități ale unui magazin online. Este foarte importantă însă, în evaluarea magazinului, interfața de administrare (back-end), la care nu am avut acces.

C. Concluzii generale

Toate platformele testate în recenzia de față îndeplinesc criteriile principale pentru un magazin online. Ne-a plăcut implementarea de către While (1) a funcției de ERP. Nu avem o concluzie clară privind o platformă recomandată, sugerăm să analizați bine site-urile furnizorilor și să solicitați o ofertă particularizată.

Olivian Breda
Technical SEO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam