Schimbarea Platformei Site-ului: TOP 25 lucruri pe Care Nu Trebuie Să Le Ignori!

Durata citire articol - 2 min.

Iată lista celor 25 de puncte pe care trebuie să le ai în vedere dacă schimbi platforma site-ului tău:

Modificare de platformă magazin online? 25 de verificări ca să te asiguri că nu o dai în bară!

  • asigură-te că nu pierzi istoricul contului de Google Analytics şi setările aferente;
  • asigură-te că scripturile de tracking de la Facebook, Google Ads, Afiliere, (ș.a.m.d) sunt migrate pe noul site;
  • asigură-te că scriptul de E-commerce este implementat pe noul site;
  • asigură-te că URL-urile specifice feed-urilor (emag, afiliere, agregatoare) sunt valide şi conţin informaţiile necesare (nu se pierd la migrare);
  • asigură-te că feed-urile au cronjob-uri la un interval predefinit;
  • asigură-te că la momentul lansării ai setate corect sitemap-urile.xml;
  • evită să schimbi URL-urile (dacă o faci asigură-te că sunt redirecţionate 301 la momentul lansării);
  • evită să ştergi URL-uri generatoare de trafic organic;
  • evită să schimbi structura de categorii/subcategorii/pagini, este recomandat să o faci post-lansare;
  • asigură-te că sunt respectate condiţiile tehnice de crawling şi indexare conforme cu noua platformă;
  • asigură-te că ai meta-uri optimizate şi relevante;
  • asigură-te că ai imagini optimizate şi cât mai mari ca rezoluţie;
  • asigură-te că site-ul tău foloseşte date structurate;
  • asigură-te că este setat corect fişierul robots.txt;
  • asigură-te că noua platformă va avea valori mai bune decât precedenta la nivel de pageload time şi server response time (+ alţi 3-4 indicatori specifici în GA);
  • asigură-te că foloseşti un CDN pentru imagini;
  • asigură-te că foloseşti cache la nivel de server şi platformă;
  • foloseşte un sistem de minificare şi combinare al fişierelor css şi javascript dacă platforma are acest lucru;
  • reinstalează codul de GTM şi verifică toţi declanşatorii;
  • dimensiunile imaginilor din feedurile de produse să respecte parametrii;
  • asigură-te că ai o secţiune de Blog pe noua platformă şi are integrat AMP;
  • asigură-te că respecţi câteva principii UX la nivel minim;
  • asigură-te că nu decizi să îţi schimbi platforma în plin sezon de vânzări în nişa ta;
  • asigură-te că, înainte de migrarea pe live, ai verificat toate funcţionalităţile site-ului, inclusiv comanda online (pagina de check out);
  • nu recurge la plug-in-uri/module pentru funcționalități suplimentare dacă acestea îngreunează viteza de încărcare a paginii sau pot expune site-ul la probleme de securitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *