Servicii SEO

Impactul inteligentei artificiale in algoritmul de cautare Google

TOP 3 efecte generate de optimizarea strategica a site-ului dvs

Cresterea traficului organic si a pozitiilor pe cuvinte cheie in Google

Cresterea traficului organic(SEO) si a pozitiilor pe cuvinte cheie in Google

Imbunatatirea pozitiilor pe cuvinte cheie in Google (raportat si la volumul lor de cautare) va genera si o crestere a traficului organic. Nivelul crescut de trafic reprezinta modificarea variabilei in ecuatia “Ecommerce”:

[Trafic] • [Rata de conversie] = Numar de clienti

Vizibilitate fara limite in fata clientilor tai

Pozitionarile de TOP in Google reprezinta afisarea fara limite in fata audientei/clientilor dvs. Spre deosebire de campaniile platite (Google Adwords), unde afisarea pe cuvinte cheie este limitata de buget, geolocatie, device, ora, vizibilitatea organica este nelimitata, fiind in rezultatele SERP la orice ora, in orice locatie (tara/diaspora) si pe orice tip de device.

Vizibilitate fara limite in fata clientilor tai prin servicii de optimizare SEO pe Romania

Cresterea conversiilor asistate privind ciclul de achizitie al userilor

Cresterea conversiilor asistate privind ciclul de achizitie al userilor

Ciclul de achizitie/generare lead este unic in functie de audienta si reprezinta provocarea cea mai mare pentru marketeri. Traficul organic este o resursa din ce in ce mai folosita de specialistii PPC, in cadrul campaniilor de Display / personalizare interactiune, privind asistarea clientului pana la pasul final: achizitia/indeplinirea obiectivului.

Traficul organic reprezinta resursa viabila care poate imbunatati toata campania Google Adwords atat prin cuvintele cheie organice optimizate, cat si pentru imbunatatirea KPI-urilor (Performance Marketing).

Care sunt etapele si strategia unei campanii SEO integrale?

A) Trasarea obiectivelor si a indicatorilor de performanta (KPI)

1. Cresterea traficului organic non-brand

Pentru masurarea performantei acestor valori folosim instrumente de segmentare si extrapolare a datelor metrice din contul de Google Analytics si Google Search Console.

Cresterea traficului organic non-brand prin servicii profesionale de optimizare website
Promovare SEO (off-site & on-site) prin crestere pe cuvinte cheie(KPI)

2. Cresterea vizibilitatii organice a site-ului pe cuvinte cheie reprezentative (Buy-Words/Discover Words)

Comportamentul de cautare al userilor este dinamic, iar confirmarea vine direct de la Google. 15% dintre cautarile zilnice [3#] ale userilor in motorul de cautare sunt unice, motiv pentru care analiza de cuvinte cheie este foarte importanta. Structurarea cuvintelor cheie pe care le vom optimiza se poate segmenta astfel:

  • Buy Words (ex: “ulei de argan pret” )
  • Discover Words (ex: “ulei de argan”)
  • Topicuri

Pentru masurarea vizibilitatii organice ne setam un KPI initial (T0) calculat matematic in functie de volumul de cautare si pozitia in Google a cuvintelor cheie selectate.

B) Optimizare SEO On-Page

3. Optimizarea/Modificarea arhitecturii site-ului

Identificarea cuvintelor cheie ce necesita optimizare si comportamentul de cautare al userilor pot genera schimbari de structura ale site-ului. In cadrul modificarilor de structura tinem cont de analiza asupra competitiei, dar si de imbunatatirea experientei de navigare a userilor pe site.

identificarea cuvintelor cheie pentru auditul SEO & optimizarea site-ului
SEO On-site prin linkuri interne prin analiza/audit

4. Structura de internal linking

In contextul unei audiente din ce in ce mai educata privind comertul electronic, imbunatatirea structurii de internal linking este prioritara pentru orice site. Imbunatatirea UX (user experience)[4#] prin implementari tehnice reprezinta semnale de calitate si pentru Googlebot.

5. Relevanta elementelor SEO (title, h1, tag etc.)

Elementele SEO principale in 2017 (<title> si <h1>)  genereaza modificari rapide de ranking, atunci cand sunt actualizate. Aceste atribute SEO sunt sensibile in masura in care trebuie sa fie reprezentative pentru continutul aferent paginii respective.

Relevante elemente SEO on-site optimizate de agentie/firma(servicii profesionale)
Viteza de incarcare a paginii - parte din auditul SEO al agentiei

6. Viteza de incarcare a paginii/site-ului

Timpi de incarcare mari = clienti pierduti. Mobilegeddon[5#], un update de algoritm Google, are incorportate si scorurile de calitate privind incarcarea site-urilor pe mobil[6#].Omiterea acestui element SEO poate ingreuna aparitia rezultatelor.

7. Semnale de duplicitate a continutului

Crearea de continut unic, imbogatit si relevant reprezinta o provocare pentru fiecare webmaster. Poze copiate, grupuri de cuvinte copiate si modificate cu sinonime reprezinta semnale de calitate scazuta pentru Googlebot, acestea fiind integrate in calculul general. In functie de tipul de site (magazin online/site de prezentare) venim cu solutii grafice (ex. structurare informatie de tip infografic pe site) si strategii de adaugare de continut de la useri.

Continut duplicat, provocarea unui specialist SEO, parte din optimizare

8. Structura URL-urilor SEO friendly

Acestea reprezinta regulile basic ale crearii unui site si sunt un „must-have”, indiferent de platforma. Optimizarea URL-urilor se face in functie de continutul paginii, cuvintele cheie reprezentative, tinand cont de regulile specialistului (densitate, supra-optimizare etc).

9. Certificat SSL (Securizare cu Https)

Securizarea tuturor paginilor printr-un certificat SSL reprezinta imbunatatirea ranking-urilor cuvintelor cheie. Acest factor de ranking[7#] face parte din core-ul algoritmului si este confirmat de oficialii Google printr-un comunicat de presa, pe blogul oficial.

Certificat SSL, factor de ranking SEO confirmat de inginerii Google
Structura de breadcrumbs, parte din analiza SEO preliminara a unei firme

10. Structura de breadcrumbs

Lantul de navigare cu orientare spre vizitatorii site-ului, care poate influenta procesul de indexare si accesibilitate al URL-urilor. In functie de arhitectura paginilor site-ului (categorii, subcategorii, filtre, sub-pagini) venim cu solutia tehnica spre implementare. Aceasta se pune in practica conform documentatiei Google[8#].

11. Starea de indexare si crawling

Reprezinta indicatori SEO de stare ai site-ului privind indexarea paginilor, fiind transpusi si in interfata Google Search Console.

Starea indexarii este transpusa prin timpul de raspuns al serverului, marirea paginii (in Kb), structurarea codului html, structura dinamica indexabila de URL-uri s.a.m.d.

Starea de indexare si crawling, audit SEO esential pentru cuvintele cheie
Amplasarea cuvintelor cheie SEO in site

12. Amplasarea cuvintelor cheie in pagina si ponderea lor

Amplasarea cuvintelor cheie in pagina trebuie implementata inteligent si nativ pentru a nu depasi bariera intre procedeul “Keyword stuffing”[9#] si densitatea (ponderea) lor. Cele mai frecvente update-uri Google sunt de tipul SEO On-Page, astfel de procedee fiind printre cele mai intalnite la majoritatea site-urilor.

13. Optimizarea site-ului pentru variante de mobil

Indexarea actuala a continutului unui site se face privind datele afisate pe varianta de Desktop. Inginerii Google estimeaza ca in viitorul apropiat[10#] indexarea continutului se va face exclusiv de pe varianta Mobile.

Ne confruntam cu diferente de rezultate organice din ce in ce mai mari intre Desktop/Mobile, controland procesul prin tracking-ul zilnic a peste +20.000 de cuvinte cheie (tracking zilnic a cuvintelor cheie privind pozitionarea pe Desktop si Mobile).

Indexarea actuala a continutului
Dimensiunea continului in pagina

14. Dimensiunea continutului in pagina

Experienta proiectelor SEO (de peste 5 ani) ne-a demonstrat ca dimensiunea continutului in pagina este un factor de ranking. Schitarea si amplasarea continutului in pagina vin ca recomandari din partea specialistului SEO, iar analiza lui se bazeaza pe tipul de site, pagina, structura etc. Imbogatirea continutului in pagina, mai ales atunci cand este vorba despre un magazin online, reprezinta o provocare pentru echipa SEOCupcake.

15. Frecventa update-ului de continut intern

Frecventa reimprospatarii continutului reprezinta semnale de calitate si interes asupra audientei site-ului. Existenta unui blog, a unei sectiuni de “Cum sa…”, “Dictionar” sau orice structura de continut adresata audientei reprezinta o unealta prin care putem atrage aceste semnale de calitate.

Identificam oportunitati neexplorate privind topicurile, cream continutul si dupa il optimizam!

Frecventa update-ului de continut intern ale website-ului business-ului(performance marketing)
Istoricul de indexare al paginilor web oferit gratuit prin consultanta SEO

16. Istoricul de indexare al paginilor

Vechimea unui landing page (pagina de destinatie), pozitia media a acestuia, numarul de afisari (impresii), dar si alti indicatori reprezinta istoricul de indexare. Specialistul SEO[11#] studiaza istoricul website-ului (la nivel general), cat si fiecare pagina optimizata in parte.

C) Optimizare SEO Off-Page

17. Profilul si istoricul de backlink-uri

Profilul de backlink-uri reprezinta unua dintre principalele date la care se uita un consultant SEO. Cresterea numarului de backlink-uri intr-un ritm progresiv, diversitatea tipurilor de linkuri, varietatea de ancore, mentionarile fara link (Co-citation) reprezinta unua dintre cele mai costisitoare activitati intr-un proces de optimizare.

Supra-optimizarea acestui proces nativ poate genera o penalizare organica, aceasta putand fi rezolvata printr-un proces de dezavuare[12#] a linkurilor SPAM.

Link Building SEO - Bloguri, ziare, reviste, site-uri nisate (content marketing / native advertising)
Frecventa aparitiei linkurilor externe

18. Frecventa aparitiei linkurilor externe

Nivelul calitatii unui link nu poate fi contorizat, insa autoritatea site-ului de la care primesti referinta de tip backlink conteaza si mai mult in 2017. Campaniile SEO sunt bazate pe un calendar de publishing, in care punem accent pe actiuni native, diversitate de backlink-uri si o rata de frecventa controlata.

19. Autoritatea domeniului (backlink-uri)

Pentru a identifica si masura autoritatea domeniului d.p.d.v. SEO Off-Page si calitatea link-urilor folosim tool-uri, precum ahrefs.com.

Valoarea matematica Ahrefs Rank reprezinta un KPI privind autoritatea domeniului si calitatea link-urilor si este dinamic calculat, tinandu-se cont si de evolutia competitorilor.

Autoritatea domeniului privind linkurile externe

D) Semnale sociale si de brand awareness

20. Semnale sociale ale userilor

Promovarea prin intermediul retelelor sociale (Facebook & Linkedin) reprezinta semnale de branding pentru algoritmul motorului de cautare si sunt interpretate drept factori de ranking.

Campaniile platite de tip Linkedin/Facebook Ads, precum si crearea de continut viral, reprezinta semnale ce trebuie implementate, in concordanta cu celelalte actiuni SEO.

Promovarea SEO ajutata de campaniile de brand awareness
Rata de click in SERP parte din auditul SEO off-site

21. Rata de click in SERP (CTR)

CTR (Click-through rate) reprezinta rata de click, valoare metrica calculata intre numarul de click-uri si numarul de afisari/impresii.

Cresterea CTR-ului organic calculat pe cuvant cheie/pagina de destinatie reprezinta semnale de brand awareness confirmate de useri.

Privind in perspectiva si tinand cont de agresivitatea anunturilor Google Adwords, optimizarea cuvintelor cheie trebuie sa tina cont si de CTR-ul organic, obiectivul final fiind cresterea traficului organic.

22. Rata de respingere/ Timp mediu pe site / Pagini pe sesiune

Bounce rate (rata de respingere), timpul mediu petrecut pe site, numarul mediu de pagini vizitate pe sesiune reprezinta KPI-uri privind experienta userilor pe site.

Principalul KPI privind UX pe site il reprezinta rata de conversie/indeplinire a obiectivelor, iar toate datele metrice trebuie monitorizate si tinute sub control prin imbunatatiri de continut/actiuni specifice.

Rata de respingere, timp mediu pe pagina - date metrice SEO
Volumul de trafic, semnal SEO al calitatii continutului

23. Volumul de trafic direct/pe brand

Cresterea traficului pe site, in corelatie cu un marketing de produs eficient, poate modifica si indicatorii de branding. Campanii platite la click, newslettere, strategii off-line, dar si alti factori, iti pot genera efecte de branding, precum cresterea cautarilor in Google sau cresterea traficului direct pe site-ul tau.

24. Volumul si relevanta traficului de tip recomandare

Trebuie sa se puna accent pe calitate, nu cantitate, atunci cand vine vorba de trafic referral (recomandare). Experienta userilor din acele surse de trafic specifice reprezinta semnale de calitate asupra continutului. “Inselarea” userilor prin campanii misleading sau bannere nereprezentative pot afecta campania SEO negativ, mesajul comunicat si audienta fiind importante.

De exemplu, afilierea reprezinta o sursa de trafic referral si este un canal de marketing online care influenteaza pozitiv campania SEO, daca datele metrice sunt in media/parametrii site-ului.

Volumul si relevanta traficului de tip recomandare (parte din optimizarea SEO)
Istoricul de interactiune al userilor cu site-ul (cautari de brand, optimizari SEO specifice)

25. Istoricul de interactiune al userilor cu site-ul

Interactiunea userilor cu produsul vandut reprezinta un pas important in analiza calitatii continutului On-site. Segmentarea userilor intre New Users / Returning Users influenteaza rata de conversie. Astfel putem identifica posibile probleme de continut si putem propune solutii. In general, userii care au interactiuni multiple cu site-ul au o experienta de navigabilitate mai buna si astfel datele metrice sunt pozitive.

Tool-uri SEM pe care le folosesc specialistii SEO:

Tool SEO pentru specialistii SEO Google Search Console, tool seo pentru consultanti

Tool seo pentru linkuriTool seo pentru inbound marketing, content marketing

Obtinem linkuri de calitate de la site-uri autoritare (cu trafic), cu vechime si rata mare de continut updatat.

Colaboram cu presa online, bloggeri, publicatii locale / judetene, livrand doar continut original potrivit audientei dvs.

Link Building prin strategii de Content Marketing si Native Advertising

Resurse SEO pentru optimizarea site-ului