Studiu de Piata Ecommerce Romania si Indicatori Real Time – Evolutia vanzarilor magazinelor romanesti in functie de zilele saptamanii

Studiul de piata a avut ca obiectiv identificarea nivelului vanzarilor in functie de zilele saptamanii si oferirea unor recomandari cu scopul de a eficientiza bugetul de promovare al magazinelor online.

Acest studiu nu se doreste a fi reprezentativ pentru intreaga piata de ecommerce din Romania insa poate oferi niste informatii sau idei de analize de care magazinele online pot tine cont in planificarea bugetului de promovare in functie de zilele saptamanii.

Dupa cum se observa in infograficul de mai jos, indiferent de domeniul de activitate, cele mai mari vanzari au loc la inceputul saptamanii adica luni si marti iar cele mai mici in weekend.

Pentru orice magazin online se poate face o analiza similara si tinandu-se cont de rezultatele obtinute, bugetul de promovare se poate modifica in functie de zilele saptamanii. Adica in zilele in care vanzarile sunt mai mici, bugetele de promovare se pot diminua iar in zilele in care vanzarile sunt mai mari, bugetele se pot mari, acest lucru putand duce la o profitabilitate mai mare pentru magazinul respectiv sau la vanzari mai mari cu acelasi buget cheltuit.

Perioada analizata si sistemul de ranking folosit

Perioada analizata pentru studiul efectuat a fost intre 1 ianuarie 2017 si 31 decembrie 2017.

Avand in vedere ca saptamana contine 7 zile, s-a folosit un sistem de ranking de la 1 la 7. Cu 7 a fost notata ziua cu cele mai mari vanzari si cu 1 ziua cu cele mai mici vanzari.

infografic seocupcake - vanzari magazine online romania

 

Indicatorii Real Time

Un sistem de ranking asemanator s-a utilizat si pentru graficele privind trendurile vanzarilor pe ultimele 7 si respectiv 30 de zile cu mentiunea faptului ca pentru ultimul s-a folosit un sistem de ranking de la 1 la 5, zilele fiind defalcate pe saptamani, cu 5 fiind notata saptamana ce cele mai mai vanzari iar cu 1 cea cu cele mai mici vanzari.

In ceea ce priveste indicatorii real time, aici se pot observa trendurile pe ultimele 7 si, respectiv, 30 de zile ale celor 8 domenii de activitate analizate. Trendurile nu se doresc a fi reprezentative pentru domeniile analizate la nivelul intregii piete insa ofera niste informatii cu privire la alti jucatori care activeaza in domeniul tau de activitate in calitate de owner al unui magazin online sau specialist marketing care activeaza pe piata respectiva.

Cu privire la  trendul pe ultimele 7 zile, in analiza efectuata s-au putut observa diferente semnificative chiar si intre magazinele de pe aceeasi piata cu un profil de produse si nivel de pret asemanatoare, acest lucru fiind influentat de ofertele fiecarui magazin in parte, promotii, reduceri sau de alte actiuni de promovare pe care magazinul respectiv le face in acele zile.

Referitor la trendul vanzarilor pe ultimele 30 de zile, aici s-a putut observa o asemanare intre magazinele de pe aceeasi piata. Acest trend poate fi util oricarui magazin online deoarece se poate compara cu acesta in ceea ce priveste evolutia vanzarilor.

De exemplu, in cazul in care observi o scadere a vanzarilor pe ultimele saptamani, poti face o comparatie cu ce iti arata trendul altor magazine de pe piata pe care activeaza magazinul tau si sa vezi daca au acelasi trend sau nu. Acea scadere a vanzarilor poate fi cauzata de o diminuare a interesului consumatorilor pentru acele produse in perioada respectiva sau de alti factori ce tin de magazinul tau.

Aceste trenduri ce arata evolutia vanzarilor pe ultimele 7 si, respectiv, 30 de zile vor fi updatate zilnic astfel incat poti face o comparatie intre magazinul tau si altele de pe piata pe care activezi indiferent de perioada.

Magazine Fashion

Magazine Produse Copii

Magazine Cosmetice si Produse de Ingrijire

Magazine Articole Nunta

Magazine Produse Curatenie

Magazine Produse Iluminat

Magazine Sisteme de Supraveghere Video

Catalin Bejinariu
Senior SEO Specialist

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificati casuta antispam