Cum a luat nastere SEO? In urma cu 29 de ani, in 1991 cand Tim Berners-Lee dadea viata Internetului prin lansarea primului website (http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html), nimeni nu ar fi preconizat impactul urias pe care SEO urma sa il aiba asupra prezentului. In tot acest timp, SEO a progresat ajungand de la un simplu sistem unicelular, la un multi-sistem capabil sa conecteze generatii intregi de oameni dorinici de cunoastere.
Cum a luat nastere Google Adwords? In ceea ce priveste promovoarea Google Adwords, ea s-a lansat in 1999, moment in care Google a început să testeze un sistem de publicitate, pe baza de cuvinte cheie, ce urmau să fie afisate separat de rezultatele normale ale unei cautari. In 2002, a fost lansata versiunea AdWords cu sistemul de PPC (Pay Per Click), dar si o inovație revoluționară numită Rata de Clic (CTR) utilizată pentru a masura performanta cuvintelor cheie folosite ai a anunturilor. CTR-ul calculat ca raport între numărul de click-uri și cel de afișări, putea influența costul și poziționarea anunțului.
Cuprins
3. Diferenta dintre Google Ads si SEO
1. Ce inseamna SEO?
In prezent, conform KwFinder, 4100 romani in medie / luna cauta pe Google cuvantul “seo”.
SEO este o ramura a marketingului online SEM (Search Engine Marketing), fiind acronimul de la Search Engine Optimization (optimizarea motoarelor de cautare) . In fapt, este o practica a cresterii cantitatii si calitatii traficului unui site cu ajutorul rezultatelor organice ale motorului de cautare.
In ultima perioada, din pricina concurentei tot mai acerbe, dar si a timpului redus pe care utilizatorii il aloca pentru achizitionarea produselor, au facut ca mediu online sa fie una dintre cele mai importante modalitati de achizitionare. In plus, cumparaturile pe internet au inceput sa castige teren in comportamentul consumatorului. De aceea, optimizarea site-urilor dupa anumite cuvinte cheie a devenit tot mai dorita.
Concis, cu cat un magazin online sau un site de prestari servicii este mai sus listat in prima pagina a motorului de cautare, cu atat el va obtine un volum tot mai mare de:
- vizibilitate;
- trafic organic (neplatit);
- conversii;
- brand awareness;
Sa luam un exemplu:
Un utilizator cauta pe Google
In urma acestei cautari, Google va afisa site-uri relevante pentru interogarea realizata. Unele anunturi apar listate in spatiul platit si sunt marcate cu simbolul “Anunt” (fiind rezultatele campaniile de Google Ads – stanga, Google Shopping- dreapta) , iar celelalte apar in spatiul neplatit numit „organic”, neplatit (fiind rezultatele pe baza campaniei seo).
SEO vizeaza spatiul neplatit, scopul campaniei fiind acela de a pozitiona site-ul in topul primelor rezultate din zona organica.
Insa pentru a ajunge aici, SEO inglobeaza 3 mai aspecte care nu trebuie omise: SEO On-page, SEO Off-Page si Content marketing.
Sa ne imaginam un bol de supa:
Bolul reprezinta structura site-ului si problemele tehnice care necesita reparatii (SEO On-Page) .
*daca bolul prezinta fisuri, se poate sparge, iar supa s-ar vărsa.
Supa reprezinta conținutul site-ului – este partea cea mai importanta.
*un conținut necorespunzator va impiedica site-ul sa obtina vizibilitate organica.
Condimentul reprezinta backlink-urile sau etapa de SEO OFF-Page.
2. CE inseamna GOOGLE ADS?
Anunturile Ads, cunoscute anterior drept Google AdWords, sunt o platforma de publicitate pay-per-click (PPC) care permite ownerilor ca site-urile sa fie listate in prima parte a paginilor Google,astfel ajungand mai repede la obiectivele vizate.
Practic, este un mecanism de plata per anunt, adica de plata per rezultat la fiecare click pe care utilizatorul il va realiza pe reclama afisata.
Astfel, campaniile de promovare Google Adwords apar sub mai multe forme, inclusiv:
2.1. Search Ads
2.2. Google Shopping Ads
Google Shopping sunt in fapt acele rezultate afisate intr-un format carusel in parte de sus a SERP-ului. Spre deosebire de anunturile tip Google Ads, acestea au afisate imagini cu diferite produse ce includ preturi, astfel ca orice utilizator le poate compara.
2.3. Local Service Ads
Sunt anunturi destinate site-urilor de prestari servicii care sunt in cautarea de noi oportunitati locale. Aceste rezultate de tip local service ads sunt asemanatoare cu cele de tip Google Shopping, fiind afisate intr-un carusel. Insa, diferenta dintre cele 2 tipuri de campanii este aceea ca anunturile privind serviciile locale prezinta informatii despre compania respectiva.
3. Diferenta dintre SEO si Google Ads
Atat SEO, cat si Google Ads sunt doua strategii de promovare online ce ajuta la obtinerea unui volum mai mare de trafic relevant pe site si, implicit, la cresterea volumului de conversii.
In timp ce scopul ambelor campanii este identic, exista totusi cateva diferente prin prisma strategiei.
SEO | Google Ads | |
Trafic | Genereaza trafic continuu | Genereaza trafic doar pe durata campaniei |
Cost per click | Nu costa nimic cand cineva da click pe rezultatul afisat | Fiecare click facut pe rezultatul platit costa |
Cost in timp | In timp, campania seo se poate dovedi mult mai avantajoasa financiar | Bugetele sustinute pot fi destul de costisitoare intr-un timp scurt. |
Brand awareness | Ajuta permanent cresterea brandawarness-ului | Sustine cresterea brandawarness-ului |
Conversii | Volumul mai mare de conversii se obtine in timp | Conversiile sunt obtinute imediat |
Vizibilitate | Vizibilitatea se obtine in timp prin pozitionarea site-ului in primele rezultate | Vizibilitatea se castiga imediat in campul rezultatelor platite. |
4. SEO sau Google Ads?
SEO vs PPC a fost intotdeauna o dezbatere ampla. Majoritatea webmasterilor recomanda ca aceste doua strategii de promovare online sa fie utilizate impreuna, ele fiind complementare si ajutandu-se reciproc.
Cele doua canale lucreaza bine impreuna. Iata cateva dintre avantajele oferite daca sunt utilizate in aceelasi timp :
- Cresterea vizibilitatii: SEO si PPC dubleaza vibilitatea site-ului in urma unei cautari. Astfel, atat rezultatul organic, cat si cel platit cresc numarul de oportunitati ca utilizatorul sa intre pe site.
- Sporirea traficului: utilizarea SEO și PPC impreuna ofera cele mai mari sanse de a trage trafic de valoare. PPC ajuta la castigarea rapida a traficului pe termen scurt, iar SEO ajuta la castigarea traficului pe termen mediu si lung.
- Utilizarea cuvintelor cheie: Utilizarea anunturilor Google pentru a licita pentru aceleasi cuvinte cheie pe care le vizati in campania SEO inseamna mai multa expunere pentru acele cuvinte cheie. Mai mult, testarea cuvintelor cheie folosind anunturi PPC ajuta la descoperirea interogarilor ce pot fi cele mai eficiente in campania SEO.
In final, daca ne imaginam ca SEO este o supa, iar Google Ads este un pahar cu apa, nu putem spune ca unul este mai bun ca celalalt pentru organismul uman.
Ambele reprezinta alimentia de zi cu zi. Si, cu toate astea, ambele sunt diferite.
Daca dorim sa avem o viata sanatoasa, ar trebui sa le consumam pe amandoua.
Un articol foart util si complet, in special pentru incepatori.